Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Poslední komentáře

Střípky z diskuse

Zajímavé odkazy

Novinky na Svíci.cz

  • 30.11.2007: Nyní jsou nově přidané komentáře od poslední návštěvy zvýrazněny barevně
  • 13.4.2007: Možnost úpravy i zatím neschváleného článku
  • 22.6.2006: Zlepšeno vyhledávání
Proč používat Linux

Komentáře k článku

5.7.2005 19:11

Kvalita filmu podle návštěvnosti? Ani náhodou!

Média se nás často snaží přesvědčit, že čím je film navštěvovanější, tím je „lepší“.

Ale napadlo vás někdy, na čem vlastně závisí návštěvnost filmu? Na čem závisí to, jestli na film půjdete?

Představte si, že jste průměrný návštěvník kina. Pravidelně sledujete, co dávají v kině v místě vašeho bydliště. A na některý film občas zajdete.

Ale podle čeho se rozhodnete? Nejspíše si přečtete krátkou informaci o obsahu filmu, kterou napsal distributor. Z toho však poznáte jen žánr, a někdy ani to ne. Nebo můžete vsadit na známé herce, dobrého režiséra. V lepším případě vám snímek doporučí kamarád, zahlédnete jeho nezávislou recenzi nebo jste náhodou viděli dříve v kině ukázku.

Tak jako tak, když si kupujete lístky, nevíte o filmu téměř nic. Víceméně se tedy dá se říci, že na film jdete vždycky „naslepo“.

Jakou hodnotu má potom číslo počtu návštěvníků? Mizernou. Ti všichni v okamžiku vstupu do kina nevěděli, co je ten film zač. To, že na něj někdo jde, neznamená, že je film kvalitní, ale že se ten dotyčný nechal napálit reklamou. Obrat jako „nejlepší horor všech dob“ dokáže přilákat další návštěvníky, aniž by se samotný snímek vůbec sáhlo.

Pak jsou tu ještě různá ocenění. Mohlo by se zdát, že právě ta budou tím pravým měřítkem, ale bohužel není tomu tak. Ocenění vyjadřuje spíše priority profesionálních kritiků než většinových „normálních“ návštěvníků.

Tak proč se filmy tak často hodnotí podle návštěvnosti? Asi není podle čeho jiného hodnotit. A co podle hodnocení diváků? Těch diváků, kteří film už viděli? Já vím, žádné takové hodnocení dosud pořádně není.

Ale to, jak to chodí dnes, není správně, nemyslíte?

Do kina naslepo ? Nikdy !
Martin Grames, 6.7.2005 12:52

Já bych nikdy do kina naslepo nešel, protože mi záleží na penězích (jsem takový šetřílek) a přece nevyhodím zbůhdarna stovku za nějký brak.

Informace z letáku kina určitě nestačí - nejlepší je si přečíst recenzi v Premiéře či někde na internetu (zatím žádný server s recenzemi neznám). Nejvíce ovšem přinesou zážitky přátel, kteří tento film už viděli.

I když v dnešní době je možné si film stáhnout, takže do kina jde jen pár lidí - jsou to ti počestní nebo ti, co tam jdou s někým bližním. I ti, co nemají internet do kina chodit nemusí - stačí si u kamaráda film hodit na RW. Možná se to zdá hrozné, ale je to tak !

Pak je tu ještě třetí skupina - nadšenci, co jdou do kina pro zážitek a chtějí vidět svůj oblíbený film. Jsou i lidé, co si nejdříve film stáhnou a doma se na něj podívají a pak jdou do kina. Musím říct, že v Cinestaru je fakt skvělý zvuk... Ono to opravdu stojí za to.

Odp: Do kina naslepo ? Nikdy !
Aleš Janda, 8.7.2005 19:45

Jenže i ti kámoši tam z nějakého důvodu museli jít - a každý nemůže jít na doporučení někoho jiného ;-)

Já jdu tedy raději do kina než bych se díval na film doma. Ani ne tak proto, že je to větší zážitek, ale kvůli tomu že se alespoň dostanu mezi lidi :-)
Prostě s kámošema je to lepší než se dívat zašitej doma.

Odp2: Do kina naslepo ? Nikdy !
T-Fuse, 12.7.2005 19:10

Je pravda že v kině je rozhodně jiná atmosféra než doma u počítače, byť s 5.1 reprosoustavou. Co mi však na kině vadí je to, že tam buď někdo něčím šustí, svítí mobilem (nebo dokonce laserovým ukazovátkem na plátno, jak jsem již zažil), kope zezadu do opěradla, mluví a podobně.

imdb
avan, 9.7.2005 3:20

Ja na hodotenie filmov používam vždy stránku imdb.com, film s vysokým ocenením odtiaľ ma ešte nikdy nesklamal. A tatiež si možem pozreť, či filmu dávali vysoké známky, ženy alebo muži alebo násť-ročný ... , takže približne viem do akej „krabice ho zabaliť“

Hodnocení filmu
T-Fuse, 12.7.2005 19:06

Na letošním filmovém festivalu ve Zlíně jsem osobně zažil situaci, že po skončení filmu se odcházejícím lidem rozdávaly malé míčky, které byly určeny ke vhození do „hlasovacích“ krabic (divák je hodil do určité krabice podle toho, jak moc se mu film líbil). Mysím že tento nápad je velice dobrý. Jestli se tak ovšem děje i při běžných promítáních, to nevím, protože jindy tam do kina nechodím.

Odp: Hodnocení filmu
Aleš Janda, 1.9.2005 8:38

To je velice zajímavé řešení, které se mi líbí :-)

To by si přesně mohl člověk říci, jaké bylo nadšení diváků, kteří se nechali zlákat touto reklamou a z toho už se něco vyvodit dá...

hodnocení filmů diváky
CCblue, 16.9.2005 13:45

Vybornej způsob, jak se něco o filmu dozvědět a případně ho ohodnoti je na http://www.csfd.cz/

Oni jsou to vlastně peníze, že. Něco je...
bohusz, 22.6.2008 9:59

Oni jsou to vlastně peníze, že. Něco je drahé, ale proč? Že je to z drtahých surovin? Že je to kvalitně (a pracně) vyrobené? Že je toho málo?
Ale každý tomu rozumí, že? Stačí ta doplňující informace a už víme, na čem jsme.

A stejně tak s filmem. Chodí na to hodně lidí. Samo o sobě, to nic neříká... Natočil to Forman. Aha!

Čísla osilní
Miešek, 30.7.2008 14:02

Myslím, že samotný údaj„film shlédlo xxx lidí a je nejnavštěvovanějším filmem tohoto roku“ přiláká další číslo lidí, přitečou další peníze.

Co když se můj filmový vkus liší od průměru? Co když dávám přednost např. netradičním žánrům?

Úhybný manévr 26.10.2010
Alfons, 26.10.2010 16:03

Přehození vyhýbek.;-)

Podobně předvolební odhady.
ˇ, 26.10.2010 16:53

... podobně předvolební odhady jsou manipulací s volební vůlí voličů ve prospěch strany, které odhadce „předpovídá“ úspěch.

Odp: Podobně předvolební odhady.
Platfus, 26.10.2010 18:44

Tohle myslím funguje spíš naopak. Člověk, který vidí, že jeho strana si vede dobře, možná k volbám ani nepůjde, protože má za to, že jeho hoši vyhrajou i tak. Mám za to, že v historii se na to několikrát nevyplatilo. Mimo to, protože jsem sám poslední dobou politikou spíš znechucenej (a ve svém okolí vidím takových lidí víc), když už bych volil, volil bych spíš než někoho, tak proti někomu jinému. Pokud možno proti většinové linii. Je dobře, že se předvolební odhady těsně před volbami nezveřejňují, konečným výsledkem by to mohlo dost zahejbat.

Odp2: Podobně předvolební odhady.
ivan, 26.10.2010 21:20

Platfusi, koukám, a těší mě, že jsem s Tebou v naprosté názorové shodě. Potěšitelné! (Jura a Lipovan taky, 90%)

Jsem počítačovej samouk na nejzkákladnější úrovni bez snahy se zlepšit, asi to tak zůstane. Počítač nemá knoflíky, knipl, páčky, šlapky, tlačítka, brzdy atd. Prostě nemám elektro-grafický myšlení a určitě to tak zůstane i nadále.

Myslím, že jsi s Jurasem, Lipovanem, Alešem a několika nahodilýma asi počítačově nejsilnější. Kluci, - holky taky, poraďte mě jaké je podle vás nejvýhodnější připojení. Cena - služba. V současnosti platím přes 800 kaček abych si s váma pokecal, myslím, že zbytečně! Co radíte. Mám noťsa Toshibu ( asi čtyři roky)

Dobré rady a upozornění na skaliska přijímám od kluků a holčiček, puberťáků a jejich milenek a milenců, od svobodných i ženatých- vdaných, mladých i starých, od laiků, profesionálů, od starých i mladých.

Moje uživatelské pásmo je základní čára.

....SOS.......Babo raď.

Odp3: Podobně předvolební odhady.
Juras, 26.10.2010 22:50

Ohledně předvolebních průzkumů souhlasím, že jsou manipulativní. Pokud nejsou dokonce přímo zmanipulované hodnoty. Rozhodně si myslím, že se manipulačním způsobem interpretují výsledky a že průzkumy přímo ovlivňují volby. Byl bych pro je zakázat.
Souhlasím s Platfusem, že pravděpodobně vyhecují více voličů stran, které ztrácí.

Odp4: Podobně předvolební odhady.
Tony, 26.10.2010 22:52

https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dEY3S08tLTBEd2RJNHBjYjlyVlQ0aGc6MQ

Pořádný OffTopic. Ale prosil bych všechny svícaře ať věnují čas anketě a vyplní.
Aleši Jandovi se omlouvám, ale je to už akutní.

Proto provádím povolební průzkum, který už nic neovlivní :-)

Odp5: Podobně předvolební odhady.
Juras, 26.10.2010 23:12

Tak jsem Ti tro tam naklikal, ale nevím, k čemu to je ;-) Z povolání jsem si nemohl vybrat - proč jsou tak nesourodé položky? vedle sebe jsou namíchány formy procovního vztahu a profese - OSVČ, státní zaměstnanec, prodavačka.... Zaměstnanec tam není, tak jsem vybral student... :-)

Odp6: Podobně předvolební odhady.
Tony, 27.10.2010 6:53

Potřebuji zjistit jak editovat přímo otázky. Například tam chybí Strana Zelených atd. Ty zaměstnání bych taky změnil.... Bohužel :-(

A je to do školy...

Každopádně díky jurasi :-)

Odp3: Podobně předvolební odhady.
Juras, 26.10.2010 23:02

ohledně poskytovatelů připojení je několik možností. Od O2, přes mobilní operátory až po místní poskytovatele (kabelové sítě, bezdrát...). Nezajímám se o to moc, jsem spokojený se svým poskytovatelem, a cena je zhruba srovnatelná, co tak někde zaslechnu.

Takže Ti neporadím nic konkrétního, jen aby sis porovnal nabídky v místě (já teda raději podporuju místní podnikatele než velké). Pro srovnání já mám tarif FOFR 8M od našeho místního poskytovatele http://www.ab-net.cz, cena je po věrnostní slevě 18% 482Kč/měsíc (vč. DPH). Jsem s nima spokojený, je to spolehlivé, rychlost velká.

Technologicky máme na domě anténu, pomocí wifi jsme připojeni k centrálnímu uzlu, na jehož anténu musí být přímá viditelnost (v naší vesnici jsou takové uzkly tři). Rychlost odezvy je rychlá (ping na seznam má odezvu v rozmezí 20 - 50 ms), při stahování je rychlost někdy i skoro celý megabajt).

Odp4: Podobně předvolební odhady.
ivan, 3.11.2010 14:48
Odp3: Podobně předvolební odhady.
Platfus, 27.10.2010 10:26

Ivane, taky mě těší, že se tu tolik shodneme. Ještě, že je tu jiná skupinka, se kterou se tolik neshodneme, jinak bysme mohli Svíci jako diskusní server zavřít :-). Jinak děkuji ti za projevenou důvěru. Já do sítí zrovna nedělám, takže mám takové obecné znalosti. Když jsem si doma zařizoval internet, taky byla mojí prioritou cena - platím 300,- měsíčně. Podle toho, co to píše mi to běží dokonce 11Mb/s. Používám interní Wifi u notebooku bez jakékoliv antény, protože z okna mám nadohled hotspot , tohle ale není recept pro každého. Většinou je potřeba u wifi počítat s nějakou počáteční investicí - anténa a/nebo wifi router (oboje snad do 3000,-). V technických detailech si nech poradit od někoho povolanějšího. Jestli jsi stejně jako já v okrese Praha-západ, doporucuju svýho providera Pe3ny.net. Jinak existuje síť CZFree, která sdružuje poskytovatele wifi, stačí si najet na záložku mapa a najít hotspot ve svým okolí a kontaktovat majitele.

S podnikama typu O2 (dělali nám internet na chalupě) nemám dobrou zkušenost, ale někdy to taky jinak nejde.

Odp4: Podobně předvolební odhady.
Alfons, 27.10.2010 14:57

Chce to 20m datového kablíku a připojit se přímo na server. A chodí to jak z praku. Ani si moc nestěžuji.;-) Nesmí ten kablík někdo přecvaknout.

Odp5: Podobně předvolební odhady.
tlapka, 3.11.2010 13:36

Ani překousnout (kuna).

Odp4: Podobně předvolební odhady.
ivan, 3.11.2010 14:48

Zapoměl jsem poděkovat. Díky!

Alešovi Jandovi gratulujem k svátku a...
ivan, 13.4.2011 6:30

Alešovi Jandovi gratulujem k svátku a děkujeme za Svíci. Díky.

Odp: Alešovi Jandovi gratulujem k svátku a...
tlapka, 13.4.2011 8:39

Přidávám se, blahopřeji našemu Stvořiteli.

Odp: Alešovi Jandovi gratulujem k svátku a...
Tony, 13.4.2011 10:01

Sláva, sláva, sláva!

Kdyby byl třeba někdy nový admin, hlásím se všema deseti! Rád se starám o ovečky :-)

Odp: Alešovi Jandovi gratulujem k svátku a...
Juras, 13.4.2011 10:26

Přidávám se s přáním, ať co nejdýl nevyhoří.

Odp2: Alešovi Jandovi gratulujem k svátku a...
Tony, 13.4.2011 10:45

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.