Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

2.8.2005 14:09

Zveřejňování trestných činů v médiích zvyšuje kriminalitu

To, že média veřejně informují o spáchaných trestných činech, přispívá ke zvyšování kriminality. Neměly by se to zveřejňovat. Proč si to myslím?

Protože to dává inspiraci

Jaký je princip pokroku? Přijít k něčemu, co někdo vymyslel, a zdokonalit to. Tedy nezačít znovu, ale navázat na už udělané. Vylepším to a předám dál.

To samé platí i u zločinců. Představme si třeba nějakého baču, žijícího vysoko v horách. Nemá televizi, rádio, zná jen malý okruh svých blízkých. Nikdy neslyšel o žádném trestném činu. Udělá takový člověk nějaký zločin? Těžko. Jednak ho to ani nenapadne, a kdyby přece jen napadlo, udělá to tak průhledným způsobem, že bude ihned chycen.

Toto však neplatí o normálním dnešním člověku. Denně slyší, jak je „normální“ něco přepadnout, někoho zabít (normální to přece je, když o tom pořád slyší). Dokonce ze sdělovacích prostředků dostává přesné návody na tyto činy i jak a kvůli jaké chybě byl pachatel chycen. Když se takový člověk dostane do těžké životní situace, velice snadno se z něj stane zločinec. Už ví jak na to.

Vzpomeňte si třeba na sérii případů vydírání státu. Inspirace jako blázen.
A to je špatně.

Ale může se i účinně bránit...

Ano, uveřejňování trestných činů má i svůj pozitivní důsledek - nepodceňování hlídání, zamykání, lidé jsou ostražitější, není tak lehké je oklamat.
Ale to je právě ten důvod, proč zločinci zacházejí dál a dál. To je jako říci, že díky světovému zlu je stále dost peněz na vývoj zbraní. Nebude zlo, nebudou zbraně a naopak.

Média za tohle můžou z velké části. Přece jen je lepší říkat jen to dobré. Cenzura je někdy užitečná, a toto je toho názorný příklad.

blbost
ADC*Assassin, 2.8.2005 21:03

podle mě je to naprostá blbost potom by se musely zrušit filmy knihy a další takové věci amslím si že knihy se dostanou i k prostému bačovi. A když to někdo má v sobě tak ať se dívá na takové filmy nebo ne tak stejně jednou nějaký zločin spáchá

Odp: blbost
Aleš Janda, 3.8.2005 12:20

Když už „to“ má někdo v sobě, rozhodně nevidím důvod ho v tomto přesvědšení podporovat.

Komu prospěje to, že se nějaký čin zveřejní? Nikomu. Někoho to jen naštve a někoho inspiruje.

Odp2: blbost
Leondegrance, 2.10.2005 0:51

Trocu pozdě, ale přece:)
Když už „to“ má někdo v sobě, rozhodně nevidím důvod ho v tomto přesvědšení podporovat.

Když už „to“ má někdo v sobě, cenzura to nezachrání.

Odp3: blbost
Aleš Janda, 2.10.2005 7:46

Když už to někdo má v sobě, tak to může buďto dusit nebo podporovat. Cenzura to rozhodně podporovat nebude...

Odp4: blbost
Leondegrance, 2.10.2005 12:32

No to si právě nejsem jist. Podle mě platí staré špatné pravidlo o zakazáném ovoci.

Nesouhlasím
Kačka, 2.8.2005 21:47

Je velmi jednoduché svalit vinu na media, ale kde bychom byli bez dostatku informací?
Myslím, že jakákoliv cenzura, co se týče zpráv, je špatná. Příroda nás obdařila dostatečně velkou mozkovou kapacitou, abychom rozeznali, co je nepřístojné. Nemůžeme přece vyhlásit novou Normalizaci a rozhodovat, co mohou lidé vědět.
Naše babičky se sice rozčilují, že za jejich dob se tolik nekradlo, nevraždilo,.. jenže pravdou je, že neměli prostředky jak se to dozvědět. A na rozdíl od nás je zaměstnávaly jiné starosti - ono jen praní zabralo celý den. Copak se snad na Karlově mostě tetky děsily nad brutalitou Jacka Rozparovače? Pravděpodobně hodnotily nové jádrové mýdlo -to je to na praní prádla :-) -od Jelena.
Žijeme v době, kdy sledování procházky po Měsíci v přímém přenosu je nuda i pro malé kluky. A „zaplať Pánbůh za to“.
Já bych se spíše zaměřila na přebytek brutality na obrazovce. To dle mého názoru podněcuje růst agrese a to nejen u tak často zmiňované mládeže.

Odp: Nesouhlasím
Aleš Janda, 3.8.2005 12:31

Myslím, že jakákoliv cenzura, co se týče zpráv, je špatná.
Podle mě není nutné, aby se lidé dozvěděli všechno.

Příroda nás obdařila dostatečně velkou mozkovou kapacitou, abychom rozeznali, co je nepřístojné.
Každého bohužel ne... :-)
Ale nejde ani tak o inteligenci, jako o „podprahové vnímání“. Vidím, že je něco špatné. Ale stokrát opakovaná lež se stává pravdou. A tak každá další zpráva mi tak musí posunout hranici morálnosti zase o něco níže. Ten člověk se pak stává obětí své společnosti a zároveň její hrozbou...
Mimochodem i jinak velmi inteligentnímu člověku může „rupnout v bedně“.

Odp2: Nesouhlasím
cloake, 11.10.2005 23:09

Stokrát lež se stává pravdou? Nikoliv! Stále je to lež, jen jí věří více lidí.

Příroda je mocná, jen silní přežívají. Člověk, který „na to nemá mozek“ je slabý a neměl by přežít. Evoluce si ví rady.

Trestne ciny? Vsechno spatne!!!
Truhla, 11.11.2005 10:27

Jsem pro zverejnovani trestnych cinu. Zaroven jako jedinou cestu vidim i zverejnovani poprav a zavedeni skutecnych trestu jako je sekani koncetin za kradeze a podobne. Proc zavrhovat nesporne velmi uciny zpusob prevence? Exemplarni tresty mely v kazde dobe velky vyznam v prevenci zlocinu. Nedostatek dnesni doby je prilisna humanita. Namitnete „a co justicni omyly?“ a ja rikam, ze to za to riziko stoji a lepsi jeden nespravedlive odsouzeny nez tisice spachanych zlocinu navic. Zadna televize v kriminale, zadny jidlo zadarmo! Makat na prospesnych pracich - a nemakas - nezeres!!! To je TREST. Ne ta dovolena s jidlem trikrat za den jako dnes... Ja si na svuj chleba musim vydelavat a zlocinci ne?! Kam tohle povede...

Odp: Trestne ciny? Vsechno spatne!!!
Luko, 17.10.2006 14:43

Máš pravdu s těma prospěšnýma pracema, ale ty se těžko provozujou s usekanýma končetinama...takže bych to nepřeháněl. A o trestu smrti bych radši vůbec neuvažoval.

Relativnost
havranznursie, 15.2.2008 0:10

Jiné povědomí a názor by získali lidé kdyby měli možnost vydět a pročíst si spis obviněného. A na tomto základě by veřejnost trvala na jiných trestech. Možná není třeba trest absolutní. Doživotí bež možnosti zkrácení trestu se mi jeví jako dostatečné, změní-li se výkon trestu. Kdo není ani ve vězení přínosem pro společnost a hlavně pro požkozené nemá právo a statut „normálního“ vězně. Krátí se jeho práva ze základní listina práv a svobod. Tím nemyslím balíky atd.
Těžká práce, minimum volného času, základní potraviny atd. Vymřeme na humanitu!

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.