Malé úvahy o problémech kolem nás

Poslední komentáře

Střípky z diskuse

Zajímavé odkazy

Novinky na Svíci.cz

  • 30.11.2007: Nyní jsou nově přidané komentáře od poslední návštěvy zvýrazněny barevně
  • 13.4.2007: Možnost úpravy i zatím neschváleného článku
  • 22.6.2006: Zlepšeno vyhledávání
Proč používat Linux

Komentáře k článku

13.6.2008 15:31

Závislost na lécích

Ať už na předpis nebo bez něj, některé léky vyvolávají návyk. Když člověk pokračuje v užívání, stává se ještě více závislým a riskuje poškození organizmu. Když přestane, nastane problém, příznaky které tlumily se vrátí i s úroky.

Samozřejmě nemám přehled o všech, ale z mě známých skupin a účinných látek můžu varovat před následujícími:

Anxiolytika, sedativa: nejčastěji benzodiazepiny (neurol, diazepam, rivotril, silnější jako rohypnol se už prakticky nepoužívají). Užvání je jako u všech návykových farmak opodstatněné pouze při akutních stavech jakožto krátkodobé nebo občasné řešení, než zabere jiná léčba (abstinenční příznaky se mohou objevit už po páry dnech nepřerušovaného užívání).
Zmiňuji jako lék na úzkost a neklid, protože při tomto využití je vznik závislosti pravděpodobný. Bezprostředně člověka utlumí a zklidní. Člověk se prostě cítí lépe. Abstinenčními příznaky je logicky úzkost, nespavost, napětí, většinou horší stavy než na které byly napsány.

Hypnotika: např. z-hypnotika. Odvozené od benzodiazepinů, menší riziko závislosti, větší potenciál uspávat, někdy je efekt provázen halucinacemi. Jinak velmi podobné jako v případě benzodiazepinů.

Amfetaminy: dnes už víceméně terapie jenom ADHD a i tam je alternativa. Jedná se o silné stimulanty, hyperaktivní dítě (u dospělých málo časté onemocnění) se zklidní, protože se může soustředit. Při dlouhodobém užívání riziko toxické psychózy, při vysazení únava, vztek, deprese.

Léky proti rýmě: volně prodejné, obsahující xylometazolin. Lokálně působí stažení cév, takže splaskne opuchlá sliznice. Při dlouhodobém užívání dochází k atrofii sliznice, projevuje se zápachem odumírající tkáně a krvácením. Při vysazení sliznice opět opuchne a znemožňuje dýchání.

Laxativa: člověk si zvykne i na projímavý efekt. Při vysazení opět nastává opačný stav, silné zácpy.

Opiáty: největší riziko v případě využití pro tlumení bolesti (tramal, morfin). Závislost se rozvíjí také velmi rychle, při odnětí psychické i fyzické utrpení, mnohdy ne moc odlišné od toho co zažijete při vysazení heroinu. V závažných případech je nutný detox, případně pobytu v psychiatrické léčebně.

To jsou z těch nejznámějších. Většina doktorů si je vědoma rizik, ale i tak se najdou idioti. A stejně jako v případě volně prodejných léků, konečnou zodpovědnost máme my. Takže doporučuju se informovat, ať už z příbalového letáku nebo u doktora.

V neposlední řadě můžou škodit léky i bez vzniku závislosti, jíst brufeny jak lentilky, protože mě bolí nohy ze sportu, to asi nikdy nepochopím :)

Máte s problematikou nějakou zkušenost? Ozvěte se v diskuzi!

Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
Sova, 13.6.2008 20:46

Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu... No nic méně s tebou souhlasím. Člověk může být závislý na hodně věcech, a léky do toho patřej taky. Nicméně co je pravděpodobnější: že se zdravý člověk stane závislý na alkoholu nabo na lécích? Já bych řekl, že ten kdo se pohybuje v lékařském prostředí má větší „šanci“ stát se závislým na léku. (pokud někdo sledujete seriál Dr.House, víte o čem mluvím) U některých látek není ale ani známo, do jaké míry se jedná o lék a do jaké míry o drogu. Hodně léků se ještě zkoumá a prověřuje...

Odp: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
lenkasera, 12.7.2009 22:19

No mate pravdu..Ma matka sice neni lekarka, ale zna jich dost...uz cca 20let do sebe laduje: Alnagon, rohypnol, kodein, neurol, tramal...plus k tomu brufen, valetol..dovete si predstavi t stavy a doktorka ji to stale predepisüje....a kdyz ne na ni, tak na nekoho jineho...sance na lecbu nula a cekat kazdy den s jakou naladou resp. jestli mela davku se probudi.....je zla a podle mne ma utkvele predstavy, ktere snad ani nejsou realne..nevim co s tim..

Odp2: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
Saw, 12.7.2009 22:22

po 20 letech už to bude hodně těžký, každopádně jednání doktorky je zralý na komisi...
Tady už asi nepomůže nic kromě léčebny.

Odp3: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
tlapka, 12.7.2009 22:53

Mám s tím zkušenosti. Při velmi těžké úzkosti pak má postižený na vybranou: Napít se, vzít si závislácké léky, nebo si hodit mašli, protože vydržet to není možné.

Odp4: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
lenkasera, 12.7.2009 22:59

Jen mne mrzi, ze to neprizna, chci ji pomoc........snazila jsem se to s ni rozebrat..ale jsem pro ni kra-- ktera tomu nerozumi...nekolikrat jsem ji nasla na zemi,nekolikrat nedosla vcas na zachod a vse po ni uklizim ja..tak z ceho soudi, ze ji nechci pomoc..fakt to nechapu..

Odp5: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
tlapka, 13.7.2009 10:13

Má asi psychickou nemoc která není pochopitelná z našeho hlediska a „myslí jinak“ marně by ses to snažila chápat. To neumí ani odborníci.

Odp6: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
lenkasera, 13.7.2009 15:10

no co nadelam...budu to muset nejak resit, zacina byt i dost drsna vuci memu synovi...namlouva mu nesmysly...

Odp7: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
ivana Kozárová, 16.7.2009 13:30

Já tohle vydržela tři roky. Pokud Ti můžu radit,svěř maminku do péče odborníků,tam si toho k lidem zdaleka nebude tolik dovolovat. Vsadím se,že když máte návštěvu,je milá a nikoho by nenapadlo,jak to ve skutečnosti je...

Odp8: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
lenkasera, 17.7.2009 16:09

JJ je jak nevinatko, ale uz to tva delsi dobu, takze ji dost lidi prokouklo..Jsem s jednou pani v kontaktu, ale pokud ona sama nebude chtit, tak s ni nic neudelam...je to dobrovolne, tedy co vim ja..u nas to trva 10 let...

Odp9: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
ivana Kozárová, 17.7.2009 18:03

neprojevila už snad maminka někdy nespokojenost s Tvou péčí? Zase ze mě mluví zkušenost.... Jakmile to udělá,může jít třebas na měsíc na LDN a máš alespoň na chvílí zaslouženej klid....

Odp10: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
lenkasera, 18.7.2009 21:13

nn jen s nami vsemi jako lidma :)
Nevim na to ji mam presto asi jeste rada..bych ji tam nedala..jsem na tohle mekka a ona to vi...

Odp11: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
ivana Kozárová, 19.7.2009 12:33

Taky jsem tam mamku nedala... Ani do nemocnice jsem nemohla,protože nemohla být sama doma. Dneska už bych to ale nevydržela. Asi je na všechno svůj čas.
Pokud však máte sama zdravotní problém a děti na starost,vůbec bych Vám to nezazlívala.
Holt někdy všechno to racionální uvažování selže a člověk jedná citem a ten cit říká,že to tý mámě udělat nemůže... ale někdy je to fakt na pakárnu.

Odp12: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
lenkasera, 21.7.2009 16:19

jo to je, ale jsem rada, ze nejsem sama. Spousta lidi to ani nedokaze pochopit. Zatim zdrav. problemy nemam, ale hodne pracuji a pak jsem s prckem, takze jsem stejne nevyhovujici..

Odp13: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
lenkasera, 30.8.2009 0:18

Mam novinky...matka prohlasila, ze by nejradeji meho muze zapichla ..nevim sice cim si to zaslouzil, ale rika to malemu, kteremu je 8let. Ted lezi v pelisku a ja musela poprvve zamknout, aby babi neprisla tatu zapichnout...fakt je to ficak..

Odp2: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
tanjako, 9.4.2010 23:43

Nemůžete s ní dělat nic. Píši Vám jako osoba, která je už skoro na místě Vaší matky. Několik pokusů o odvykání v nemocnici, doma...bezvýsledně. Je to zoufalý kolotoč. Správně jste napsala, zda měla či neměla dávku svého léku. Náladovost a utkvělé představy, promítání si vlastního života a zlosti do toho Vašeho. Je mi líto, ale je pořád dost doktorů, kteří Vám napíšou téměř cokoli a pokud k tomu jednou máte přístup, nepřestanete, už taky nejsem žádná 20-ka a přesto nejsem schopná z toho vstoupit. Má Vás ráda, jako já svoji dceru, přesto ji trápím jako ona Vás. Nejsme zlé, jsme nemocné a potřebujeme pomoc. Zkuste udat onu lékařku. Jediná možnost. Sama o tom uvažuju, udat svého lékařského dealera. Sama přestat nedokážu.....

Odp3: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
., 10.4.2010 0:05

... paní, každý den si vezměte o maličko menší dávku. Třeba jen o 1/4 nebo o 1/2. Pokud nedokážete, jeden den si vezměte dosavadní nesníženou dávku a pak začněte opět vytrvale snižovat a snižovat. A když nedokážete, alespoň prodlužujte intervaly. A nakonec můžete rozdrtit na prášek a snižovat současně s prodlužováním intervalů. Občas můžete abstinenci dávky zaspat. Vytrvejte ! Podaří se to !

Odp: Hmm, tady asi nkdo studocal medicínu...
Ruzena, 8.6.2012 12:23

Prave premyslim nad tim jak je to s temi tabletami a nemohu se zbavit pocitu ze jich je sposta,ktera skodi vic nez pomaha a zesi lide casto plati vlastni vrahy uz pri vstupu do ordinace nebo lekarny:-(

Souhlasím, že mnohdy je nadužívání léků...
Caprice, 13.6.2008 21:46

Souhlasím, že mnohdy je nadužívání léků zapříčiněno samotnými lékaři. Mám zkušenost:
1. že často odstraňují prostřednictvím medikamentů pouze následek, aniž by hledali příčinu.
2. naordinují lék dlouhodobě (někdy doživotně), aniž by si časem ověřili, zda- li je jeho užívání skutečně stále nezbytné.
3. nezjišťují, jestli pacientovi nebyl naordinován lék s obdobnými účinky jiným lékařem, neužívá-li tedy stejný medikament duplicitně.
4. předepisují léky i v případech, kdy to není zapotřebí.

Odp: Souhlasím, že mnohdy je nadužívání léků...
Saw, 13.6.2008 21:52

Přesně tak, většinou sem se tedy setkal s víceméně zodpovědnými lidmi, ale taky doktory co na obyčejnou rýmu píšou klarinázu jak na běžícím pásu (120 mg pseoudoefedrinu tuším)...

Odp2: Souhlasím, že mnohdy je nadužívání léků...
Caprice, 13.6.2008 22:09

Mé matce chtěl důležitý „obvoďák“ léčit antibiotiky pooperační jizvu. Hluboce se urazil, když matka odmítla a opáčila, že si bude jizvu raději omývat řepíkem, jak jí to doporučil při propouštění z nemocnice docent, který ji operoval. Výsledek řepíkové léčby byl výtečný. Zas je to jen o lidech a o zdravém selském rozumu.

Odp3: Souhlasím, že mnohdy je nadužívání léků...
Saw, 14.6.2008 1:14

No antibiotika mi vždycky pohnou žlučí. Skvěle doplňují klarinázu v terapii rýmy...

Odp3: Souhlasím, že mnohdy je nadužívání léků...
pedro, 17.1.2015 8:01

ta co tam pořád lezete k těm doktorům..antib.se předepisují na záněty a dotyčná ho asi měla co vy na to doktoři Husové?

Odp4: Souhlasím, že mnohdy je nadužívání léků...
Juras, 19.1.2015 8:33

Je doktor a doktor. Dcera měla ve věku 1 rok v puse afty a nechtěla se kojit. Jedna doktorka jí dala antibiotika ,urychleně jsme doktorku změnili, nová se vyděsila a léčila úplně jinak.

Odp5: Souhlasím, že mnohdy je nadužívání léků...
ivana Kozárová, 19.1.2015 9:51

Můj manžel trpěl celá desetiletí,měl rozsáhlé bolestivé afty na sliznici dutiny ústní. Někdy nemohl ani mluvit. Diagnóza : afty,věc autoimunity. Žádná léčba nezabírala,nakonec byly intervaly mezi nemocí a stavem bez nemoci ve prospěch stavu v nemoci.V té době navštívil specialistu ,který ho léčíl tradiční čínskou medicínou - bylinné čaje. Léčil se rok,dojížděl,vydržel. Afty nemá. Ani se mu nevracejí.

Odp6: Souhlasím, že mnohdy je nadužívání léků...
Juras, 19.1.2015 10:50

Dcerka je od té doby taky v pohodě. Léčba byla hlavně vyplachování pusy černým čajem. Potom byl problém s jídlem. Afty se jí táhly až do krku (po těch antibiotikách se ještě zhoršily). To se podařilo vyřešit tak, že jsme jí nalili mlíko do pusy a ona musela polknout, aby se nezadusila. Ale doktorka to už považovala za vážné kdyby se to nepodařilo, musela by do nemocnice na nitrožilní výživu.

Bohužel za dobu, co měla dcerka bolesti, ztratila manželka mlíko. Takže od zhruba roku a půl (opravuju předchozí údaj z roku na rok a půl) jela na umělé stravě.

Odp7: Souhlasím, že mnohdy je nadužívání léků...
ivana Kozárová, 21.1.2015 10:44

Co o tom vím od odborníka je,že afty jsou záležitost střev. Pozor na lepek,na pšenici , na barviva,chemii. Pak zde může být souvislost s herpetickými viry. Máte někdo doma s tím problém? Měl by mít každý svůj hrneček... Kdyby se problémy opakovaly,neváhejte navštívit odborníka v TCM. Diagnóza může být stejná u mnoha lidí,ale příčiny se mohou různit.Tím i léčba. Ať je holčička zdravá a k Vaší radosti čiperná!

Odp8: Souhlasím, že mnohdy je nadužívání léků...
Juras, 22.1.2015 7:57

To už je deset let, od té doby se jí to nevrátilo :-) Ale díky za rady :-)

Mísa na ovoce? NE
Maja, 16.6.2008 12:48

Nedá mi to,abych ti nepopsala příběh mé maminky.Někdo má na stole v míse ovoce a ona léky!! Plnou mísu,když jich tam má málo,tak si stěžuje že nemá na zaplacení léků a ona je tak nutně potřebuje!Dělá mi to velké starosti,ale s tím nic nesvedu.Je závislá,bez tablety ani ránu!Je ji 67 let a neříkám,že nemá zdravotní problémy,ale tohle je prostě hrůza.Když ji obvodní lékařka zakázala léky,strašně se rozčilovala,že ji nechá chcípnout bolestí.A tak si poradila a šla k jinému lékaři kterému je šumafuk co bere,napíše ji to co žádá.Je mi z toho smutno jakákoliv námaha zbytečná.A tak, přihlížím jak se mísa na ovoce hezky zase naplnila léky a maminka má radost.

Odp: Mísa na ovoce? NE
Sova, 16.6.2008 15:26

Nejdůležitější je, aby si ona sama uvědomila, že je závislá. Pokud si to už uvědomila, je načase aby léky začala omezovat. Např. místo pěti tablet deně čityři, za týden ještě míň, a tak dále. Je jasně, že pokud je opravdu závislá, záleží na tom, jaké léky to sou. Například jestli to jsou léky na bolení zad, je jasné, že když léky vysadí, budou jí záda bolet ještě víc než začala prášky brát, a tak je to skoro u všech léků - závislostí. Po čase ale abstinenční příznaky poleví, a naučí se bez léků žit...
P.S: Mám stejnou mísu na léky :-(

Odp2: Mísa na ovoce? NE
Sova, 16.6.2008 15:27

Ale závislý ještě nejsem

Odp2: Mísa na ovoce? NE
tlapka, 12.7.2009 22:55

Nojo počase... ale co ona mezitím vytrpí do toho počase... teda v případě výrazných potíží.

Odp3: Mísa na ovoce? NE
Sova, 19.7.2009 14:02

To je otázká vůle.

Odp: Mísa na ovoce? NE
Saw, 16.6.2008 16:09

Tak musíte zhodnotit, jestli „má ještě cenu“ s tím něco dělat. Je to hnusné, ale občas už prostě už je lepší nechat člověka dožít na drogách.
Pokud myslíte že je to naopak, zkuste promluvit s lékařem, v nejhorším jí říct, že jí drogy sponzorovat nebudete...

Odp: Mísa na ovoce? NE
aniela, 13.11.2010 10:13

je to nemoc duse.Je mi 62 let a dobre vim o cem mluvim.Pred rokem jsem vazila 12O kg a byla jsem ze vseho zpruzena.V tu chvili byly léky nebo nejaky ten panak nejlepsimi prateli.Bylo to vlastne novoročni předsevzeti,zhubnout.Dieta,posilovna a byt na sebe krutá.Co se delo potom je na román.Nyní mam o 4O kg mene a jsem jiný človek vzhledem i myslením.Vase maminka se prestala mít rada protoze trpi pocitem ze je zbytecna.

Odp2: Mísa na ovoce? NE
Alfons, 13.11.2010 10:37

Minus 3kg za měsíc-slušný výkon, to vypadá na pobyt v koncentráku. Tam to bylo zdarma a hublo se kolektivně, to jde lépe. ;-)

Odp2: Mísa na ovoce? NE
ivan, 13.11.2010 19:26

Gratuluju, obvzláště proto, že to bylo novoroční předsevzetí, ty povětšinou nevydrží ani do Tří králů.

Odp2: Mísa na ovoce? NE
tlapka, 15.11.2010 14:10

Fantastický výkon !

Tady už nepomůže nic!Zkoušela jsem co...
Maja, 16.6.2008 20:11

Tady už nepomůže nic!Zkoušela jsem co se dalo.Sponzora už nedělám,kupuju ovoce jen ho není „Kam dát“,,,,,

Odp: Tady už nepomůže nic!Zkoušela jsem co...
Caprice, 16.6.2008 21:12

A zkusila jste placebo? Na moji babičku zabíralo. Oblafli jsme ji:-(, ano, je mi stydno, ale žádné jiné řešení už nezbývalo. Tablety na spaní jsme jí z lahviček vysypali a nahradili je vzhledově podobnými „neškodnými“ vitamíny. Fungovalo to, babička byla spokojená, že dostala svůj „koláček“ a v klidu usínala.

Odp2: Tady už nepomůže nic!Zkoušela jsem co...
Maja, 17.6.2008 11:39

Kdepák,mamince to pálí jako nikdy a moc dobře ví,jaký prášek má svou chuť,barvu a účinek.Na druhou stranu,když si pustím televizi,léky doslova frčí a jsou na VŠECHNO !Vnucují je i maminám pro děti a samozřejmě že matka chce pro své dítě to nejlepší a už běží do lékárny co kdyby je vážně mimi potřebovalo.Bohužel v tomto případě nepracuje zdravý selský rozum !

Odp3: Tady už nepomůže nic!Zkoušela jsem co...
Saw, 17.6.2008 19:07

Tak buď po zlym do léčebny, nebo jí nechat pod permanentnim vlivem...

Odp4: Tady už nepomůže nic!Zkoušela jsem co...
tlapka, 13.7.2009 10:14

Po zlým se to nesmí je na to zákon.

Nejde jen o závislost. IMO léky...
bohusz, 22.6.2008 9:12

Nejde jen o závislost. IMO léky účinkují nejlépe „napoprvé“. Ať proto, že vaše „bacily“ na ně ještě nejsou zvyklé, nebo proto, že váš organismus ještě neví, že jeho varovná hlášení (tj. bolest) něco tlumí.
Prostě se snažím jíst léky, až je to opravdu potřeba, co se léků na bolest týče, pak jen když je opravdu zle (tj. když bolí zuby).

Jedna moje známá se „složila“, dostala...
Yardasan, 28.6.2008 0:47

Jedna moje známá se „složila“, dostala se do nemocnice, kde zjistili, že užívá pět druhů léků, které by vůbec neměla používat. Přitom jí je předepsal její obvodní lékař... Moje babička se dožila devadesáti jedna let. Nikdy si nevzala žádný prášek, který jí doktor předepsal a když posledních deset let chtěla umřít, tak přestala věřit v Boha, protože si ji prý nechce vzít. S pozdravem jK

Odp: Jedna moje známá se „složila“, dostala...
Saw, 28.6.2008 10:51

Tak zvlášť na obvoďáky pozor. S indikacemi a interakcemi si mnohdy hlavu nelámou, proto číst příbalový letáky a kdyžtak se poradit (ale zase paranoidně nesledovat každý nežádoucí učinek, jinak začnete být velice brzo otravní).
Mojí prababičce je 94 let, její pitný režim už asi tak 20 let sestává z jedné turecké kávy denně a při troše štěstí sklenky džusu. Od doby co jí zemřel manžel už taky nechce žít. Krutost vyššího principu nezná mezí...

Odp: Jedna moje známá se „složila“, dostala...
., 12.7.2009 23:24

Yardasane, vyznávám „ideologii“ :-) Tvé babičky. Popřej mi, ať mi vydrží. :-)

O tom, co doktoři „umí“, znám podobný případ: Službu závodního lékaře vykonávající „gynekolog“ předepsal známému lék na snížení vysokého tlaku. A ten člověk, který do té doby o svém vysokém tlaku nic nevěděl a žil si v pohodě, po tom jediném prášku omdlel a shroutil se do vany. :-(

Odp2: Jedna moje známá se „složila“, dostala...
tlapka, 13.7.2009 12:54

Co návštěva u lékaře, to nová nemoc. Lékaři a lékárnící taky chtějí žít.

zdravím..mám dotaz na všechny co se v...
enne, 8.12.2008 15:42

zdravím..mám dotaz na všechny co se v daném oboru vyznají,v jakých lékách bez předpisu se nachází amfetaminy?nebo nějaké hodně podobné látky...

Odp: zdravím..mám dotaz na všechny co se v...
Saw, 8.12.2008 19:44

Paralen plus, modafen, z těch se vaří pervitin. Při běžném užívání léků se ale efekt změny stavu mysli nedostaví, dávka amfetaminu je 30mg pseudoefedrinu na 350mg paracetamolu, a tim se předávkovat rozhodně nechceš...

jsem homeopatka
Katy, 19.12.2008 9:24

takže můj názor vůbec na alopatickou medicínu je dost odmítavý.Léky se opravdu často zneužívají a naužívají, lékaři je často předepisují zbytečně na věci, které by se daly léčit přírodní léčbou.Tím neodmítám dobré doktory-kapacity, kteří svojí práci opravdu rozumí, dělají jí poctivě a zachraňují zdraví a životy.Já naštěstí léky nepotřebuji a moc doufám, že potřebovat nebudu.Snažím se sobě a rodině pomáhat homeopatií, spec. masážemi.

Odp: jsem homeopatka
janacz, 12.7.2009 23:01

Názor na medicinu je hodně odmítavý a u zdravého člověka je to zdravé. Horší je, když přijde nemoc a jetšě horší je chorobná deprese protože není zvenku vidět.

Odp: jsem homeopatka
., 12.7.2009 23:07

Homeopatie nejsou masáže. Správně prováděná masáž je realita s pozitivním účinkem. Homeopatie je chemickofyziologická pověra bez účinku.

Tramal-závislost
placmalta, 15.6.2009 13:33

Mám velký problém,nevím, jestli to sem patří.
Jsem závislá na Tramalu už tak 5 let a je mi jasné(je mi 50let), že takhle to nemůže fungovat do smrti.Po stavech zvýšené energie a pocitu, že všechno zvládnu,se ale dostavují stavy depresivní a myšlenky na sebevraždu: Potřebuju pomoci, nevím, kam se obrátit, byla jsem jednou přes známého lékaře v nemocnici, ale jenomna týden, a když jsem vylezla, byla mi samozřejmě strašně blbě, protože mě tam akorát prolévali výživnými infuzemi a to na takovou závislost(dlouho) nestačí. Prosím, poraďte, kde je nejlepší odvykací zařízení a na koho se obrátit. Hrozně se bojím abstinenčních příznaků, už jsem to jednou zažila.

Odp: Tramal-závislost
Diazepam, 15.6.2009 14:14

Návyk na diazepam je možné odnaučit postupným snižováním dávky. Tedy např. 3x denně, 2,5x denně, 2x denně, 1,5x denně. Pokud začínají abstinenční příznaky je nutné snižování dávky pozastavit na určitou dobu, ale v žádném případě nezvyšovat dávkování.

Musíte vyřešit sama nebo pomocí úřadů (jest to velmi nepravděpodobné, nechce se jim) původní důvod depresí. Např. nalézt zaměstnání.

Odp: Tramal-závislost
Saw, 15.6.2009 15:47

Zrovna s Tramalama mam taky zkušenosti, je to poměrně silnej opiát, takže přestat s nim neni o moc jednodušší než s heroinem, ale dá se to zvládnout, napište mi sem svůj email (nejlépe si založte nový, kvůli spamu), vyřešíme to.

Odp2: Tramal-závislost
Jeans, 20.6.2009 14:02

Dobry den, taky dlouhodobe uzivam Tramal, na bolesti patere, jenze uz jsem zavisla, kdyz jsem ho vynechala zazila jsem, abs. priznaky, hruza:(, tak jsem zacala brat dale, Nevim sama jak s tim skoncit, ale do lecebny nechci Tak poradte co delat? postupne vysazovani se mi nedari, nekdy uberu, ale pak zase pridam, je to zacarovany kruh:(

Odp3: Tramal-závislost
Saw, 20.6.2009 16:43

Napište mi nějaké podrobnější informace na mo40@seznam.cz

Odp2: Tramal-závislost
petra1, 1.2.2010 8:06

Dobrý den, jsem závislí na tramalu a potřebuji pomoct-poradit jak přestat. Poraďte prosím.

Odp3: Tramal-závislost
tlapka, 1.2.2010 8:29

Buď sama pomalu nebo pod dozorem lékaře rychle.

Odp2: Tramal-závislost
Dagmara, 7.1.2012 23:43

Zdravím,už pár let se potýkám se závislostí na Tramalu.Zkoušela jsem přestat,už jsem měla skoro vyhráno,ale musela jsem narychlo na operaci a na jipce mi kromě jiných léků na bolest píchali i Tramal.Domů jsem šla s rozjetou závislostí.Když se pokouším snížovat dávky je mi psychicky hrozně.Obvoďák mi napsal neurol.Neberu ho.Prosím ,jestli máte nějakou radu,zkušenost ,budu za ni vděčná.Děkuji.

Odp2: Tramal-závislost
kaleja, 18.4.2013 13:58

jsem zavisli 10 let tramal200 retard 3 krat dene chci prestat ale bojim se este sem neskusila bejt bez 1 den

Odp2: Tramal-závislost
Bretislav, 27.12.2016 0:06

Dobry den mohu take poprosit o radu ohledně závislosti na tramalu ?? Můj e-mail slava.tk@seznam.cz děkuji moc

Odp: Tramal-závislost
Jeans, 21.6.2009 18:41

Dobry den, mam podobny problem a rada bych se podelila s Vami o nejake informace, pokud budete mit zajem, napiate na emil, Jenny.2611@seznam.cz

Odp: Tramal-závislost
Tony, 21.6.2009 18:50

Viz. Requiem for a dream.

Doporučuji shlédnout..

zavislost na lecich
Lidu, 16.6.2009 18:58

ahoj mam take zkusenosti s branim v posledni dobe spise s aplikaci tramalu a diazepamu.trpim silnymi migrenami a doslo to az k depresim.prosim Vas jestli tento komentar ctete prosim poradte a pomozte.na takovou dizkusi pisu poprve.budu cekat na odpoved.dekuji

Odp: zavislost na lecich
Saw, 16.6.2009 19:24

Založte si nový e-mail a napište sem adresu, odpovím...

Odp2: zavislost na lecich
Lidu, 16.6.2009 19:42

nerozumim jaky novy e-mail si mam zalozit.

Odp3: zavislost na lecich
Saw, 16.6.2009 20:24

Není dobré zveřejňovat hlavní mail, ale to je jedno, napište mi na mo40@seznam.cz

Chtěla bych se zeptat, na...
Karolína, 21.7.2009 11:03

Chtěla bych se zeptat, na neurol....Přítel trpí už 6 let epilepsií psychického rázu a těchto 6 let bere každý den neurol. Záchvaty má téměř každý den, ale jsou to ty „lepší“, kdy se mu klepe jen pravá noha a přepadají ho stavy úzkosti. Co se stane, až mu vysadí neurol? Případně další léky, které bere (zjistím názvy). Děkuji za odpověď

Odp: Chtěla bych se zeptat, na...
tlapka, 21.7.2009 14:25

Diagnoza „epilepsie psychického rázu“ neexistuje.

Odp2: Chtěla bych se zeptat, na...
Karolína, 22.7.2009 7:47

Bylo mu vysvětleno, že to má z psychických problémů....

Odp3: Chtěla bych se zeptat, na...
tlapka, 22.7.2009 9:40

Epileptické záchvaty jsou nemocí nervové soustavy a ne psychických funkcí. Možná mu to nepřesně vysvětlili a je tam kombinace obojího.

Odp4: Chtěla bych se zeptat, na...
Karolína, 23.7.2009 9:08

Sice vím, že je to nemoc nervové soustavy, ale u něj to začalo díky nějaké psychické zátěži, či psychickému šoku.... Sama jsem tomu moc dobře nerozuměla a ani doteď nechápu jeho lékařské zprávy. Nikdy jsem se s tím nesetkala a proto mě právě zajímá, co se stane až mu neurol spolu s dalšími léky budou vysazovat.

Odp5: Chtěla bych se zeptat, na...
tlapka, 4.9.2009 15:13

Jak to dopadlo s neurolem?

Odp6: Chtěla bych se zeptat, na...
Karolína, 5.9.2009 11:18

Pokud vím, tak ho pořád užívá....Bohužel jsem ho neviděla přes měsíc, odjel trošku daleko :-)

Odp: Chtěla bych se zeptat, na...
Saw, 26.8.2009 16:10

Jsou to pravděpodobně panické ataky, ne epilepsie.

Až mu vysadí neurol bude trpět silnými úzkostmi, nervozitou, svalovým napětím, nespavostí atd...

Odp2: Chtěla bych se zeptat, na...
tlapka, 1.2.2010 8:30

Neurol může být nahrazen jinými léky méně návykovými.

Hypnogen
Václav, 23.10.2009 21:57

Dobrý den,
mám jednu otázku.
Můj táta pracoval asi rok v Makru. Byl tam asi 20 h denně. Vstával v 6h ráno a končil ve 2h v noci. Je jasné, že se za rok dostal do nemocnice, protože 4 hodiny spánku denně není normální. Byl na lécích..nevím co přesně bral. Vrátil se domů, asi po měsíci. A nastalo u něho peklo. Nemohl spát a trvalo to asi 1rok v kuse. Nadával, neměl náladu. Začal brát léky na spaní HYPNOGEN +dalších 11 léků denně na problém se srdcem a tlakem. Hypnogen by se měl brát jen 4 týdny a táta si dává Hypnogen už rok a půl. A teď je to HROZNÝ spí celej rok v noci a pak celý den a když se vzbudí tak se motá. Takže mi poraďte co mám dělat, aby nebral Hypnogen a nespal celej den. Chci ho vidět konečně plnýho enegie a ne v posteli.Díky
Vašek

Odp: Hypnogen
x, 23.10.2009 22:07

V každým případě k doktorovi a všechno mu to takhle říct.

Odp: Hypnogen
., 24.10.2009 6:30

Vašku, zažaluj MAKRO, že Tvému tátovi zničilo zdraví a požaduj pro něho odškodné ! Pak se teprve začnou doktoři snažit, aby ho opravdu vrátili do normálního života.

ŠLO, JDE a PŮJDE v kapitalismu vždy jen o peníze pro podnikatele. Jakmile kapitalistům peníze přibývají, o zaměstnance se absolutně nestarají. Teprve když kapitalistovi začíná hrozit nebezpečí finančních výdajů např. na invaliditu zaměstnáním poničeného zaměstnance, teprve pak se kapitalista začne snažit zlepšovat pracovní a bezpečnostní podmínky zaměstnanců a uvést je alespoň trochu do souladu se zákonem.

Odp2: Hypnogen
ivan, 25.10.2009 1:16

Já bych viděl řešení v dání výpovědi ve zkušební době s uvedením důvodu ochrany zdraví zaměstnance před těžkou prací a zaměstnavatele před možným postižením za porušení předpisů které by takto vůbec nenastalo.

Odp: Hypnogen
ivan, 25.10.2009 0:46

Václave, vy víte, že bral váš tatínek dvanáct prášků, nemáte tušení jaké, ale víte, že jich je dvanáct. I osmihodinové šichty jsou leckde tvrdé, a má jich nad hlavu mladej a zdravej chlap, ale jak tak koukám, tak jste svému otci s nemocným srdcem a souženého jinýma nemocema ještě jednu osmihodinovou šichtu každý den přidal a dorazil ho čtyřhodinovým přídavkem na 20 pracovních hodin. Na kardiaka je to skutečně neuvěřitelný výkon. Docela se divím, že se pan tatínek ještě motá, to já bych byl už dávno mrtvej. ;-) Jestliže je tatínek pracovitej chlap, tak mu neubližujte přehnanostma.

Znám chlapa kterej v opici tvrdil, že dokopne míč až na Měsíc. Když mu řeknu, že je to kravina, tak zaargumentuje. ,,Ale já se pořádně rozeběhnu"! Když vydrží mladej, zdravej, pracovat fest deset hodin denně, tak je ohromný borec, když dvacet hodin s nemocným srdcem tak je mrtvola.

Odp2: Hypnogen
Václav, 25.10.2009 14:27

Zapomněl jem napsat že je bere neustále a tento zlozvyk si vzal sebou z rodiny. Děda když ho něco bolí tak si veme prášek, doma má menší lékárnu stejně jako u nás.
V makru to tak opravdu bylo, že pracoval i 20 h denně, když byla nějaká porucha a ty byly časé.
To motání berte jako někdy třeba za 14 dní.
A to že se z Makra dostal do nemocnice je jasné, že z něho odstoupil.
Trochu se rozepíšu: byl asi rok nezaměstnanej a jak říkám nemohlk spát. Pak si našel práci normální kde má 8 někdy 12h šichty. začal brát ten hypnogen. Večer si dá těch 12-13 prášků nebudu jmenovat které zjistil jsem to a je to hnus(nevím jak to muže dávat). Jde si lehnout v 9 a vstává do práce na 8 občas se vrátí z práce klidně i dřív třeba v 11 jde si na hodinku lehnout v 1 vstane jde zase do práce a ve 3 nebo v 4 se vrátí a jde spát. občas si vezme hynogen. A když večer vstane, tak na něm vidím, že se motá(občas). Takže ty moje slova co jsem tu před 3 dny napsal neberte doslova.

Odp3: Hypnogen
., 8.11.2009 10:54

Václave, on asi Váš taťka v současné době už bez hypnogenu nemůže fungovat. Já se mu vůbec nedivím. Alespoň, že sehnal tu práci. Jenom ho hlídejte, aby si ten hypnogen nebral před směnou, aby v práci neusnul u stroje a zase aby o tu práci proto nepřišel.
Mnoho nezaměstnaných lidí a jejich rodinných příslušníků teď trpí ze zoufalství nespavostí a psychickými poruchami. Trochu to na noc „spraví“ :-) jedno pivo, nebo asi ten hypnogen.

Současná doba lidi ničí po zdravotní stránce buď nezaměstnaností, nebo přepracováním, protože páni podnikatelé chtějí za zaměstnance odvádět co nejnižžší pojištění.

Hypnogen-svinstvo
Luděk, 1.2.2010 0:10

Se závislostí na Hypnogenu jsem se potíkal 3 roky,bral jsem ho zpočátku proto,že jsem nemohl spát/stres v rodině/. Postupně jsem navyšoval počet tbl.-až jsem jich bral 5 i více,pro příjemné euforické pocity/jako po požití drogy/,zkončil jsem u psychiatra,dostat se z toho nebylo a dodnes není snadné,proto doporučuji,pokud někdo potřebuje na určitou dobu brát něco na spaní,tak jen pod vedením lékaře,včas vysadit! Njlepší je se braní jakýmkoliv léků vyhnout!

ahoj,přítelkyně má problém s...
Marek, 26.4.2010 9:21

ahoj,
přítelkyně má problém s Hypnogenem, už asi 3/4 roku. Bere ho ve dne i v noci, cca 8 tablet denně. Při vynechání na dva dny měla záchvaty. Ví o své závislosti, ale nejde to fornou snižování dávky, je ochotná i na DETOX, existuje nějaká dobrá léčebna? dík
Marek

Odp: ahoj,přítelkyně má problém s...
iva, 26.4.2010 9:29

Je třeba vyhledat lékaře nejlépe psychiatra. Já brala hypnogen snad jeden dva dny. Je to šíleně silný lék. Mi se lépe spalo po oxazepamu i tělo si odpočinulo. Nevím jak dnes v léčebnách, ale švagr byl v Holčovicích před deseti lety, říkal, že tam spíš lidi řeší nezaměstnanost a jiné sociální problémy. Ze závislosti se musí každý vyléčit vlastní vůlí.

Pár známých se cpe tramalem.Jedna z...
ivak, 5.5.2010 21:07

Pár známých se cpe tramalem.Jedna z nich jej bere asi rok,když jej nemá, tak po 2 dench začne být zlá,agresívní....co s tím? 19 let - věk.Psych.léčebna?Nesmysl,nepomoh nikomu,koho znám.

Odp: Pár známých se cpe tramalem.Jedna z...
Saw, 5.5.2010 22:44

není to nesmysl, napíše antidepresiva která zmírní stavy deprese a úzkosti z odebrání drogy. Také může dočasně předepsat benzodiazepiny nebo jinou substituční léčbu. Jinak v lébě závislosti na opiátech mohou pomoci halucinogeny. Ibogu však těžko seženete, dostupný je pouze robitussin proti kašli obsahující Dextromethorphani hydrobromidum, v některých případech také pomohl jakožto substituční lék. Za pokus to stojí, dávkovánání bude cca půl až celá lahvička denně, používat pouze v případě že krom závislosti je zcela zdravá! Hodně štěstí přeju...

Odp2: Pár známých se cpe tramalem.Jedna z...
kopretina, 6.5.2010 15:50

Bohužel se mezi mladými lidmi opravdu rozrůstá a to do obrovských rozměrů závislost na lécích. Vidím to všude kolem sebe,proč by si píchali drogy? Hulí trávu a krmí se léky.Je to strašné..Přikláním se k názoru - PL - nesmysl. Zajeďte si třeba do Štenberku - to je polepšovna,ne léčebna.Chování některých zaměstnanců....škoda mluvit.Byl jsem tam na návštěvě.Brrrr.A tak nevěřím,že někomu tento pobyt pomůže.Schizofrenikům třeba ano,ale závislým či depresívním?? To je ještě více zlomí.

Odp3: Pár známých se cpe tramalem.Jedna z...
Alfons, 7.5.2010 2:26

Teprve posametová svoboda přinesla všem drogovvý ráj mírou za totáče nevídanou. Ivánku-s hlavou.

Odp4: Pár známých se cpe tramalem.Jedna z...
ivan, 7.5.2010 5:33

Vidím, že na mně myslíš i v noci, to je dobře, Alfe, to je dobře.

Odp3: Pár známých se cpe tramalem.Jedna z...
lenkasal, 27.10.2013 21:38

dobrá léčebna je v Kroměříži,výborný přístup k pacientům

Odp4: Pár známých se cpe tramalem.Jedna z...
Zákys, 28.10.2013 8:54

Ještě lepší léčebna je na Praze 3. Olšanské hřbitovy se jmenuje. Léčí se tam všechno, i pravicový(levicový) optimismus kavárenských revolucionářů(i těch moderních s milujících knížata. V Praze to začal ten moderněnec a antikomunista Knížák).
Mimochodem pesimista říká: „Všechny ženy jsou neřestné“. Optimista tento názor nesdílí, ale má NADĚJI!!!

mirtazepam
PEPA, 18.5.2010 16:18

ahoj mate nekdo skusenost z mirtazepamem? mužu jid o vykendu na pivko a vysadit to?behem uživaní?dik za odpoved.

Odp: mirtazepam
tlapka, 14.3.2011 12:51

Přišlo by mi to nebezpečné a proč ti ho dali?

Odp2: mirtazepam
tlapka, 14.3.2011 12:54

Ale jmenuje se to MIRTAZAPIN - ?

ahoj ja brala hypnogen jen tak na spani...
martina, 11.3.2011 22:32

ahoj ja brala hypnogen jen tak na spani obcas,hrozne me baviloy ty stavy na nem,kdyz jsem si nesla hned lehnout.tak to bylo jak extaze dalo se na tom delat vse,a to me bavilo,ale pAK MI ZEMREL TATA,KTERY JE BRAL ASI PRAVIDELNE,ALE MEL DO TOHO JATERNI NEMOC,MEL TAKOVE STAVY ZE ZACAL JEDNAT NEBEZPECNE.,UZ SI HO NEVEZMU

Sem na opiatech nejmene pet let opium...
vasek, 24.3.2011 8:37

Sem na opiatech nejmene pet let opium makovice tet tramal dva dny sem si nic nevzal a je to hruza ze sem zavislej vim uz dlouho pokousim se davky snizovat ale neni to v mojich silach skousel sem zajit k doktorovi poradil snizovat makovice a opium neberu vubec ale tramal je asi to sami jen v cistejsi forme nevim jak dale do lecebny se bojim mam strach ze pridu o praci je mi tricet let a pet let frcim na opiatech neni vychodiska Vasek

Odp: Sem na opiatech nejmene pet let opium...
tlapka, 24.3.2011 13:53

To by chtělo snižovat postupně, najednou je to šok, pravda je- volní proces slábne. Tramal působí na opiové receptory ale podle literatury není na něm závislost tak vysoce nebezpečná. Podle toho kolik denně bereš. Při absťáku pak možno požívat Rivotril nebo Neurol

Odp2: Sem na opiatech nejmene pet let opium...
vasek, 25.3.2011 15:23

dobry den, me davky se pohybuji okolo trech,ctyrech prascich denne a je jedno jestli to je retard 100 nebo kapky tramal.Zasel bych i za svoji dpktorkou ale studem bych se propadl tretinu prasku mam prave od ni a zbytek mi dicky nekdo donese vcera sem mel nejaky klepky ale celkem me tesi ze sem se rozhodl prasky davat ob den protoze ten prvni den neni tak nejhroznejsi da se to vydrzet ale problem mam a vim to doufam ze to dopadne dobre a nejak to dopadne jinak diky za podporu Vasek

Odp3: Sem na opiatech nejmene pet let opium...
tlapka, 25.3.2011 17:45

Určitě bude ve vašich silách to překonat i když někdy se bude zdát že se nevede. Hodně úspěchů :-)

Odp: Sem na opiatech nejmene pet let opium...
Platfus, 24.3.2011 15:00

S těmahle věcma nemám zkušenost, ale připadá mi, že to aspoň zpočátku člověk těžko zvládne sám. Bejt tebou bych se přihlásil do nějaky léčebny a absolvoval nějakou odvykací kúru. Je to asi cesta peklem, ale aspoň tě bude mít někdo na očích. Držím palce.

Odp2: Sem na opiatech nejmene pet let opium...
tlapka, 25.3.2011 17:47

Jistě by to bylo řešení, kdyby to jinak nešlo, ale v léčebně to peklo není bohužel se mi to zdá až tak humánní že to ztrácí účinek.

Odp: Sem na opiatech nejmene pet let opium...
pavlína, 17.5.2015 19:06

východisko je vždy, snažím se abstinovat, těžká závislost na tramalu, nitrožilně, nejen že je ze mne troska, kterou nepoznávám, ale ty parádní flebitidy na rukou, žíly zcela odpálené, ale chci a věřím, že vydržím, nyní jsou stavy tak hrozné, že jsou potlačeny stilnoxem, bohužel, jinak už visím na stromě a to by si má rodina nezasloužila. Paja

Chtěl jsem napsat něco k tématu Lipovan...
Platfus, 25.3.2011 16:42

Chtěl jsem napsat něco k tématu Lipovan a zjišťuju, že už zmizel další článek. Ach jo, s takovou to tady budem moct zavřít.

Odp: Chtěl jsem napsat něco k tématu Lipovan...
tlapka, 25.3.2011 17:51

Kdo by myslel na to nejhorší. Stejně se ale divím že i tak oblíbené osoby jako Iva a Ivana Kozárová se zde neobjevují. Ty měl přece rád každý. Nebo je zde nějaká--- nekalá konkurence- -?? ke které uprchlíci přešli ?

Odp2: Chtěl jsem napsat něco k tématu Lipovan...
iva, 25.3.2011 18:09

Ty mne překvapuješ. Mně spíš mrzí to s Lipovanem. A vlastně bylo tak fajn, když se tu někdo nový objevil, ale asi to lidem nic nedává tak se nevrací a ty staré to omrzelo. Nemá to cenu furt dokola. Já si tu jen stěžuji, před chvílí jsem si skoro vyplakala oči kvůli tomu, že to nevyšlo s tou prací. A přitom to nebylo žádné terno práce stále venku v dešti , horku tahání kabelů. Je krize, ale opravdu prý tu na ostravsku kurevská. Brečela jsem a synek se mi smál, že přeci život nekončí a i kdyby byl půl roku bez práce se svět nezboří jako kdyby chodil na výšku. Muž přišel z práce a já ještě než přišel brečela snad kvůli všeho. Tecje to lepší někdo mu slíbil, že jak bude mít větší práci instalační, že by syna vzal sebou. Ted je na netu, že automobilová výroba klesne o třetinu tak stejně to Sungwo hitc nebude přibírat. Je tam prý děsná buzerace jak od nadřízených tak zaměstnanci mezi sebou. Tlapko tak hlavně ty nekonči. Proč ten Lipovan vše smazal je mi to líto měl dobré postřehy. Ale není to to nejhorší co mně dnes potkalo.

Odp3: Chtěl jsem napsat něco k tématu Lipovan...
ivan, 25.3.2011 20:53

Myslím na to jestli nemá syn pravdu, že se svět nezboří. Mladej, silnej, chytrej kluk se o sebe dokáže postarat, neměj strach a nech taky něco na něm, ví co dělá a neztratí se. Nakonec, Ivo, svět není automobilka u Ostravy nebo konečnej počet možností. Když mu budeš víc věřit, tak mu jeho rozhodování jak naložit se životem usnadníš a sobě i rodině vylepšíš domácí pohodu. Už teď má v rukou skoro všechny nejlepší karty pro život, co si přát víc? Strach z něčeho je vždy bolestnější než to, co by nás mělo potkat, navíc, jeho čeká spousta zajímavých a neokoukaných věcí, mnoho z nich zažije poprvé. To je sám život, zažívat a poznávat nepoznané. Klídek.

Jestli je to vhodé, tak že ho zdravím. Iv.

...mmm...
otto, 9.1.2012 4:07

...tak tady toto se kuryruje v Bohnicich...je tam moc hodny pan doktor a ten je kadr...

Snad někomu pomohu....
Jitule, 17.2.2012 15:31

Sem jsem se dostala náhodou, když jsem hledala nějaké odborné informace o hypnoticích, ale pokud se někdo rozhodne pro řešení problému závislosti (není to žádná ostuda! Naopak - řešení tohoto problému vyžaduje velkou osobní statečnost a také cílevědomost!) vřele doporučuji Apolinář v Praze (zejména pro ženy), ale neztrácet naději!!! Všechno má řešení, i když se to v krizi nezdá.... Bojujte!!!

Odp: Snad někomu pomohu....
Míša, 6.3.2016 22:51

Byla jsem u Apolináře před cca. 3 roky, tedy asi v roce 2012 nebo 2013. Tehdy jsem byla na 60 tbt hypnotik. Bohužel teď se hlásím opět, mám recidivu - větší - denně do sebe nacpu 100 prášků. Jinak tělo doslova řve a moje hlava nefunguje.

Tramal
vasek, 7.4.2012 14:52

Mám potíže s páteří, chronické bolesti, nemůžu brát analgetika jako Ibalgin apod. k vůli zánětu žalůudku, takže mi dal doktor l balení Tramalu 50mg, zatím jsem ho vzal asi 7-8x občas, po něm mi nic nebolí !! Za jak dlouho na něj vznikne závislost ? Díky.

BABKA!!!
Kristýna, 13.5.2012 18:22

Dobrý den! Naše babička (71let) je těžce závislá na lécích na spaní. Bere je už 20 let, nejprve z důvodu migrén,aby to zaspala.Před rokem po smrti dědy prášky začala užívat v nadměrném množství i přes den (plato za 2 dny) plus do toho antidepresiva.Prášky ji byly tetou zabaveny a přidělovány jen na večer na spaní.Jenže stará feťačka si začla k obvoďákovi a ten jí je samozřejmě předepsal,takže se rozhodla že si udělá „pěkný víkend“!!!Nejhroší je, že bydlí sama,nechce z domu pryč,pořád se někde válí pod parou a má i halucinace.Nechce si přiznat,že je závislá.Už nevíme co s ní.Prosím o radu,jak se v takových případech dá postupovat.Její psychiatr nám řekl,že do domova ji nevezmou protože je závislá.

Odp: BABKA!!!
Ať jí doktor, 13.5.2012 22:00

postupně předepisuje slabší a slabší „prášky“, zkrátka takovou odvykací kůru, aniž by to ona sama věděla (nesmí jí to nikdo říci !)

Také ji něčím zabavte ! Např. jí dejte úkoly: např. že nutně potřebujete, aby upletla 2 páry vlněných ponožek pro vnoučata, nebo aby upekla pekáč povidlových buchet pro vnoučka na tábor, aby šla nakoupit jídlo na neděli, aby chovala pět slepic, že nutně potřebujete vajíčka a jiné.

Buďte rádi, že ještě „BABKU“ máte. Jistě bere důchod a něco Vám z něho dává. Nebo snad někdo z Vás z rodiny potřebuje už bydlet v „babčině“ domku ? Tak jí to řekněte. Možná, že bude souhlasit. Domnívám se, že pokud je starý člověk nesoběstačný, tak o něho může někdo z mladších příbuzných pečovat, a ten pečovatel (pečovatelka) za to dostane od státu nějakou mzdu. I to byste mohli zařídit, abyste „babku feťačku“ dostali v jejím vlastním domě pod kontrolu.

Odp: BABKA!!!
Tlapka, 14.5.2012 12:05

Bábinka potřebuje přítele nejlépe kastrovaného kocoura.

Odp: BABKA!!!
pavlína, 17.5.2015 19:12

určitě ji vezmou na gerontopsychiatrii v Bohnicích, akorát je tam delší čekačka. na lékaře mám svůj názor nic bych nepodstoupila nenechala bych si od nich ani změřit tk. držím palce. Pavlína

tramadol
ksivcova, 25.8.2012 9:55

po peti operacích bederního kloubu sem zavisla na tramadolu,brala sem 450mg no pomalu se mi podarilo tuto davku snižit na 300mg.čeka mne ješte nejmene jedna operace poradte mi prosím jak se teto zavyslosto co nejšetrneji zbavit.dekuji za odpoved karolína

Odp: tramadol
ˇ, 25.8.2012 20:02

... Pokračujte ve snižování dávky. Naplánujte si intervaly, po kterých budete lék brát v nižší dávce. Pokud Vám nebude dobře, snižování dávky pozastavte, ale nikdy NEZVYŠUJTE ! (Např. 1. týden: každý den 2 tablety; 2. týden: každý den 1,5 tablety; 3.týden: každý den 1 tabletu. ) Možná, že po úplném vysazení léků je můžete zpočátku nahradit nějakým bylinným čajem např. meduňkovým (?) nebo jiným (?).

Odp: tramadol
pavlína, 17.5.2015 19:16

Kájo dlouho jsem hledala, nakonec indiánská medicína, ženšen kořen pravý je drcený, seženeš ho na e-shopu, není moc levný, ale zdravý, dobrý stimulant. Pavlína

Paralen
ZT, 16.10.2012 20:11

Ahojky, chci se taky zeptat...muj tatinek je zrejme zavisly na paralenu. Nic mu neni, nema bolesti, nikdy nebyl vazne nemocny ale paralenu ma obrovskou spotrebu-cca 400 tabletek behem 2 mesicu!!! Pravdepodobne ma psychicke problemy,deprese....Nekdy je to s nim k nevydrzeni.Ma s tim nekdo zkusenosti? Jake jsou jeste priznaky? On si to neuvedomuje, my se ho bojime nekam dostat,treba na vysetreni k psychologovi,je docela impulsivni :( Dekuji vsem

Odp: Paralen
ivana Kozárová, 17.11.2012 17:26

Pozo r na Paralen. Je to jaterní jed - oficiálně je paracetamol zařazen mezi hepatotoxické látky a je právě jeho zásluhou,že stoupá četnost transplantací jater- informace od odborníků přes český rozhlas. Paracetamol zlikviduje vašemu otci játra.

TRAMAL:taky to beru a ta fyzická...
tek, 16.11.2012 16:11

TRAMAL:taky to beru a ta fyzická závislost trvá max týden pak už jen vydržet duševní závislost a ta trvá měsce .

tramal biznys
kaleja, 18.4.2013 14:22

nevim jak ale musim mamu lecit sam svimy nazory a skusenostmy jelikos doktory tak kvuli nin ale nejen kvuli nim je to dobry biznys

Pomoc!
Mess, 8.6.2013 21:34

Prosím Vás o jakoukoliv pomoc.
Od 4 let žiji s otcem a jeho přítelkyní a matku jsem neviděla přes osm let. Po osmi letech jsem jí přijela nečekaně navštívit, protože předtím jsem kvůli tomu, že bydlím v ČB a matka v Uherském Brodě, nemohla.
Matka byla již dříve ve špatném zdravotním stavu, ale nyní trpí schizofrenií, žije sama v bytě, nevychází z domu, nemá přátele a nebaví se se svými rodiči. Když jsem jí viděla, nepoznala mně a je přesvědčená, že jí každý lže. Bere spousty prášků, opiátů a tak. Falšuje recepty a myslí si, že je zcela zdravá. Pomalu ale jistě se zabíjí, ale lékaři odmítají pomoc, protože z nepochopitelného důvodu je pořád svépravná.
Prosim, poradte mi!

Odp: Pomoc!
Juras, 8.6.2013 22:30

Není z Tvého psaní poznat, kolik je Ti teď let. Mohlo by Ti být dvanáct, ale podle vyjadřování tipuji, že jsi už starší. Jestli nejsi dospělá, tak sama asi nemůžeš podniknout nic, jedině přesvědčit otce, aby mamince pomohl. Jestli jsi dospělá, tak bys možná něco mohla podniknout, případně ve spolupráci s otcem. Já mám v rodině podobný problém, vím, že komunikace s duševně nemocným člověkem nikam nevede, nemá cenu snažit se ho o něčem přesvědčit. i když někdy dojde ke shodě, zpravidla je to po krátké době zase jinak. Asi by ses měla snažit zbavit ji svéprávnosti. Něco je napsáno zde: http://www.umirani.cz/opatrovnictvi-dospelych.html, já o moc víc nevím, zkušenosti ještě nemám. My se budeme snažit o zbavení svéprávnosti, protože dotyčná osoba ve stavech projevu nemoci objednává zboží a služby nad svoje finanční možnosti, tak doufáme, že tím předejdeme nějakým problémům.

Není dobré a jednoduché psát si o podobných problémech ve veřejné diskusi, jestli se mnou budeš chtít komunikovat, tak napiš na email jura.polak@email.cz

moc Vám všem přeji aby jste ty stavy...
pavlína, 17.5.2015 19:24

moc Vám všem přeji aby jste ty stavy ustáli a příští rok , vlastně v příštích měsících by měli být stavy kompenzované. Pavlína

tramal
pavlína, 29.5.2015 21:09

abstinuji 14 dní, začala jsem chodit na terapii, příjde mi to lepší než k psychiatrovi a opět jen tlumit benzáky, mám dov samozřejmě stilnox na spaní jinak by to bylo peklo, vlastně to peklo je, ty psychické ataky jsou šílené, člověk jen přežívá a doufá v lepší zítřky, někdy je líp a někdy hůř, když je hůř je mi to jedno, sjedu se perníkem, prý menší zlo, ale nevím, jenže zoufalí lidé dělají zoufalé věci. nemít zazemí a pochopení v partnerovi, konec. někdy mám pocit, že padám volným pádem do propasti, ach ty stavy. paja

hypnogen
ivana, 14.11.2015 0:50

mam problémy jak prestat nici me to život je mi 56
let a inak jsem bez problemu ale musim ho mit poradte prosim dekuji předem

hypnogen
Lena, 21.12.2015 1:11

Mám stejný problém, jmenuje se Hypnogen. Již dva měsíce docházím do FN na odvykací, ambulantní léčbu. Během dne již hypnogen neužívám, na noc zatím ano, maximálně však jednu tabletu.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.