Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

15.9.2008 17:36

O body modifikacích

Každá kultura má svůj způsob, jak invazivně zdobit tělo. Piercing, skarifikace, tetování, v různých dobách měly modifikace různý účel. V Evropě značily hlavně příslušnost k nějaké skupině nebo národnosti; námořnické tetování, cigánská náušnice a obřízka u židů.
V primitivních kulturách jde u rozsáhlejších zákroků o zkoušku dospělosti (řezání, tetování), mají zastrašovat nepřátele, zkrášlovat ženy jizvením po celém těle, nebo je zmrzačit pro potěšení muže - v Asii zmenšování nohou malými botami a sešívání genitálií, aby měl muž jistotu panenství, v Africe ženská obřízka protože žena ze sexu nemá mít žádné potěšení.

Dnes už je těžké šokovat a lidé přijali většinu změn. Když se člověk chce odlišit, musí jít dál, než kdy bylo obvyklé pro dobrovolný zákrok. Milovníci modifikací vytváří vlastní komunity, nejvíce tomu dopomáhá internet - stránky s galeriemi ( http://www.bodymod.org/home.aspx ), šíření informací, propagace akcí.
Existují salony (http://hell.cz/ je podle mého nejlepší), pořádají se akce (opět vede Hell). Věšení za háky propíchnuté kůží (třeba na kolenou) už jsou pro silnější povahy.

Co si v salonech můžete dát udělat jsou samozřejmě tetování, piercing, vyřezávání skalpelem (skarifikace), branding (vypalování rozžhaveným kovem), nejdále zajdete s rozříznutím jazyka do hadí podoby.
Vzhledem k tomu, že už je běžná i změna pohlaví v normální nemocnici, je otázka jak moc „hardcore“ to všechno je.

Některým jde ale o něco jiného než za každou cenu vyčnívat. Nejspíš těžko pochopíte, proč se člověk stane šťastným, když si uřízne prst nebo genitálie, ale pro některé to prostě platí.

Na svíci asi nemůžu očekávat vlnu reakcí kdo kde co máte, ale můžete aspoň zanechat názor na toto téma .)

V dnešní době je již skutečně tetování...
Admirál, 15.9.2008 18:23

V dnešní době jsou již skutečně tetování, nebo piercing vesměs přijímány jako standardní módní výstřeleky nejen mezi naší generací, a tak pokud chce někdo vybočit s řady musí jít skutečně „dál“ jak píšeš :-)
Osobně si myslim, že je potřeba si na misky vah položit na jednu stranu kýžený efekt z nějaké bizardní modifikace a na druhou zdravotní a případně i jiná rizika - mezi těmi dalšími mám na mysli předevšim situaci, kdy si daná osoba za několik let uvědomí, že tehdy módní výstřelek je dnes nejen nevkusný, ale třeba i společností nepřijímaný. Nutno podotknout, že některé „vychytávky“ ani odstranit nejde. Takový člověk pak na stará kolena může tak akorát bědovat.

Novodobé ptákovinky
Yardasan, 15.9.2008 18:59

:-) Pro mne je to mimo. Zdá se mi to jako další blbnutí a revolta z přelidněnosti, neschopnosti se smíření se sebou a neschopnosti umět vyniknout duševně - to neplatí tam, kde je to součástí image - větších popularit a zisků. Pro mne je to projev vulgarity a debility :-) . Vytrácí se láska a cit. V případě, že je to součástí image, pak při vystřízlivění - pokud k němu někdy dojde - je to velmi bolestné zjištění, které často končí ve slepé uličce a následnému návratu do temnoty. S pozdravem jK.

Odp: Novodobé ptákovinky
Saw, 15.9.2008 19:13

Třeba Franc by tu debilitu asi neodsouhlasil :) Neschopnost smířit se se sebou, to je pravda, o těch lidech jsem psal. U nich jde zase o to, jestli pak budou šťastni. Někdo si holt lásku představuje jako něžný dotek, někdo společné zavěšení :)

Odp2: Novodobé ptákovinky
Yardasan, 15.9.2008 19:18

Pro mne to, že někdo má titul, ještě neznamená, že nemůže býti debilem. Toť na upřesnění mých myšlenek. ;-) S pozdravem jK.

Odp3: Novodobé ptákovinky
Saw, 15.9.2008 19:26

Debil by byl, kdyby projížděl křižovatky na červenou. Takhle nikomu nijak neškodí, jen se upravil podle svého vkusu. Pořád lepší než činčilový kožich...

Odp4: Novodobé ptákovinky
Juras, 16.9.2008 10:31

Nikomu neškodí? Nesmí stát vedle silnice a iritovat řidiče. Potom snad jo ;-)

Taky si o takových myslím, že jsou debilové. Většinou mě o tom přesvědčily jejich projevy, měl-li jsem tu příležitost s nimi komunikovat. Sice nevím, kdo tady na svíci jak chodí vyparáděný (až na ty sukně), ale všechny diskutéry si představuju tak nějak normálně :-)

Odp5: Novodobé ptákovinky
Juras, 16.9.2008 10:33

Jo, nejen sukně, taky vím, kdo nosí v sandáloch ponožky a kdo ne. Ale jinak si nevzpomínám, že bych něco věděl nebo dokonce někoho viděl. Sice mě zval pan slayd na hřbitov, ale na to jsem nereflektoval - to bych raději zašel do knajpy.

Odp5: Novodobé ptákovinky
Saw, 16.9.2008 11:40

Tak když potkáte zfetovanýho vožralýho magora potetovanýho od hlavy k patě, chápu že to zanechá následky. Jinak já se s debily rozhodně nebavím a hodně lidí kolem mě má tetování nebo piercing ;-)

Odp6: Novodobé ptákovinky
Juras, 16.9.2008 11:56

Já to vůbec nechápu. Nechápu důvody, proč je někdo ochoten obětovat čas, peníze anebo podstoupit nějakou bolestivou proceduru jen proto, aby se znetvořil. Jestli si potom připadají hezcí (?). +++ To už spíš pochopím sukňaře, ti to aspoň zdůvodňují praktičností (i když je taky nechápu) +++ Stejně tak nechápu baby, které jsou schopné sedět ráno hodinu u šminek, večer na sebe dvě hodiny matlat nějaký sajrajty pro svěží pleť (a sedět v hnusné masce u televize s někým, pro koho by měly být nejkrásnější) a mezitím strávit odpoledne putováním po obchodech s botama. A navíc za to vyhazovat těžký prachy.

Odp7: Novodobé ptákovinky
Saw, 16.9.2008 12:55

Dostáváme se k problému ideálu krásy :) Tak obrovské rozdíly v různých stylech jako jsou dnes, v historii nikdy nebyly. Některé se mi líbí hodně, některé vyloženě nenávidím. Pravda je, že nevratné změny nejsou dobrý nápad pro všechny, ale osobně vím o jediném člověku který začal litovat tetování; probudil se na vojně vožralej jak čuně a na ruce ne moc povedený tetování, ale to je extrém :)

Odp8: Novodobé ptákovinky
carlisse, 29.1.2009 12:16

No jo, lidi nemají pít, když pak neví co dělají. Taky jsem poznala člověka, který se ráno po brutální kalbě probudil a měl potetovaný stehno....:-)

Odp7: Novodobé ptákovinky
carlisse, 29.1.2009 12:14

Každého uspokojuje jiná věc:-)) mě se osobně líbí jakékoliv zdobení těla a to čímkoliv, protože člověk pak neupadá do stereotypního života většiny obyvatel naší republiky....Zatím mě zdobí pouze 2 tetoví a 1 piercing...ale přijdou další

Odp3: Novodobé ptákovinky
Juras, 16.9.2008 10:35

Pravda, takových znám spoustu...

Křesťanství?
Saw, 15.9.2008 21:16

Ještě mě napadá, největšími „bodymod akcemi“ jsou ty náboženské, šíitské oslavy jsou proslulé, v historii se ale předvedli i mírumilovní křesťané.Když vzhlížíte k mučedníkům, přeci jen berete bolest jako něco, co vás posílí.
Svatá Tereza od Ježíše hladověla dokud neměla halucinace, a náramně si to užívala. A řekl bych, že v klášterech to nebyl neobvyklý jev a jediný způsob, když už byla tak oblíbená askeze a hledaly se cesty jak vydržet dlouhé motlitby (rozšíření stimulačních drog).
Z dnešní doby je to hlavně přibití na kříž na velikonoce (nějakou podobnost se zavěšováním tam vidim ;-) ).
James Caviezel byl také rád že si v Umučení Krista prošel při natáčení peklem, a zakusil alespoň trochu co to obnáší být Ježíšem .)

vratné- nevratné
Vlastimil Čech, 16.9.2008 19:13

Ono asi záleží to přijetí nějakého „znetvoření“ na tom, je-li skutečně nevratné... jako bezvěrec mohu citovat Bibli nepřesně, ale je tam něco jako že člověk byl stvořen k obrazu Božímu... hmm... a je pouhý účes zdokonalením božího díla, nebo znetvořením? a co holení? a depilace? stříhání nehtů? odstraňování bradavic? prodlužování řas, nalepování nehtů a jiné protézy... a co pedikura? tedy třeba oškrabávání kůže? no a co třeba změna přirozeného (tedy Bohem daného) tvaru těla pomocí podprsenky...není to taky ono „znetvoření“? tedy úprava těla podle svého uvážení? Znevažování díla Božího.... Neměli bychom nechat všech úprav, přijmout Boží záměr, držet se té křesťanské modlitby „buď vůle Tvá..“ ? třeba ti skalní Mohamedáni vousů nestříhají, vlasy si ani ženy nebarví.... nu a co třeba oděv vůbec, není třeba jedním z jeho účelů poupravit vzhled těla?... asi se oděvu v dohledné době dobrovolně lidé nevzdají... co myslíte, nezáleží obecná přijatelnost úprav těla prostě jenom na její „vratnosti“ či „nevratnosti“?

Odp: vratné- nevratné
Saw, 16.9.2008 20:32

Zdobit se je rozhodně proti vůli boží (z Bible si moc nepamatuju, ale tušim že pýcha se zrovna nevyplácela).
Zato jizvy jsou opakem pýchy, když nejsou ozdobné. Dávalo by to smysl .)

Odp2: vratné- nevratné
Vlastimil Čech, 16.9.2008 22:58

...„kdo ran nepoznal, se jizvám směje...“
tak praví klasik...
nebo tak si aspoň to pamatuju;-)

Odp3: vratné- nevratné
Saw, 17.9.2008 8:08

Hezky řečeno :-)

Odp: vratné- nevratné
Yardasan, 16.9.2008 21:21

Já bych se nebavil o vratnosti či nevratnosti - to je problém jen těch, kterých se to týká. Já osbně v tom vidím jen hnus. S pozdravem jK.

Odp2: vratné- nevratné
Vlastimil Čech, 16.9.2008 22:50

a to je oč tu běží... je ocel, která odstrańuje- (upravuje) tělo třeba vous,nehet či bradavici jiná než ocel vytvářející obrazy barvou či ozdobnou jizvou? může být odstranění vousu vylepšením díla Božího? A je-li obarvení (odbarvení) vlasu do hloubky esthetikou, proč kritisovat obarvení částí pokožky? protknutí ušního laloku kovovým kruhem je přijatelné, avšak protknutí nosní přepážky či dolního rtu pro umístění kruhu kostěného považujeme za barbarské? kde asi mohou býti přirozené hranice svévolné úpravy našich těl?

Odp3: vratné- nevratné
Yardasan, 17.9.2008 17:49

Já například mám bradavic spoustu a vůbec nechápu proč bych je měl odstraňovat z kosmetických důvodů - nikomu je nedám, jsem na ně pyšný ;-). Jedině ze zdravotních důvodů jsem pro odstranění, ale ne z estetických důvodů. Dovedete si představit Saudkova fota bez rozbitých zdí?... Dokonalá těla jsou náladově neustále proměnlivý a pomíjivý hnus... Ovšem duševním hnusákům je to stejně jedno. S pozdravem jK.

Odp4: vratné- nevratné
Saw, 17.9.2008 19:17

Aha, a co třeba možnost nákazy jiných lidí? Přinejmenším se to dobře šíří po vlastním těle, jestli ste jedinkrát zavítal do bazénu nebo společných sprch (v případě že je máte na rukou, ještě lépe) tak ste s jistou pravděpodobností nakazil jiné, tomu řikam ohleduplnost ;-) A kosmetické důvody jsou taky proto, že nás musí koukat i jiní lidé, nic nepotěší víc než když se na vás ráno v metru nalepí odpornej smradlavej člověk...

Odp5: vratné- nevratné
Yardasan, 17.9.2008 21:04

To abyste kvůli nákazám raději omezil i dýchání v MHD - co když jste bacilonosič... ;-) . Já také musím koukat na ostatní a většinou mi to žádnou radost nedělá... na druhou stranu smradlavý bezdomovec mi nevadí - uvolní se většinou v MHD více místa - což mi zase radost udělá... ;-) a je to lepší, než když se na mne lepí banda upocenejch feťáků či kravaťáků. S pozdravem jK.

Odp6: vratné- nevratné
Saw, 17.9.2008 22:34

Pro Vás není rozdíl mezi dýcháním a bradavicemi ;-) Bezdomovci? Vy se v těch přenosných chorobách asi docela vyžíváte, co? XD Ty kravaťáci si alespoň nepěstují kolonie bradavic, odstranění zdroje nákazy je širokou společností vítaná modifikace, takže bych to být vámi ještě promyslel .)

Odp7: vratné- nevratné
Yardasan, 18.9.2008 18:04

Já se vyžívám v životě takovém jaký je a nehodlám na něm nic měnit. Asi mi to nebudete věřit, ale opravdu je mi milejší normální zpocený člověk než pochodující drogerie ;-) Dýcháním seženete daleko horší nemoce než jsou Vaše infekční bradavice. Pro mne žijete mimo mísu, ale je to jen Vaše věc a nehodlám Vám do toho mluvit. Jsou to jen mé názory a můj způsob života - prozatím v permanentním štěstí. S pozdravem jK.

Odp8: vratné- nevratné
Saw, 18.9.2008 19:04

Já sem pro zlatou střední cestu, nejrači sem bez upocence i drogerie... Jen řeším co je a není zbytečné, člověk nemůže ovlivnit všechno a vždy se najde „něco horšího“, ale když nejde o úplně zanedbatelný problém a týká se i jiných lidí...

Odp9: vratné- nevratné
Yardasan, 18.9.2008 20:53

Dle mého názoru jsou všechny problémy jen každého vnitřní pocit. To, že Vám někdo smrdí, je jen a pouze Váš problém a ne problém toho smraďocha (kdyby to byl jeho problém, tak přestane smrdět). Stejně jako se mi hnusí všichni tetovaní, tak to není jejich problém, ale můj. S pozdravem jK.

Odp10: vratné- nevratné
Saw, 18.9.2008 23:02

Smraďoch se koneckonců může umejt a koupit si deodorant, s čichovejma buňkama toho naneštěstí moc nenadělam. A rozhodně je snazší odvrátit zrak od tetovaného, než nos od smraďocha. A co se estetičnosti smradu oproti tetování týče...
Je jasné že to každý vnímáme moc odlišně na to, abysme se na něčem shodli, ale hezky se o tom diskutuje .)

Odp11: vratné- nevratné
ivan, 18.9.2008 23:29

Myslím, že každého věc. Faktem ale je, že odhaduji člověka podle použitých motivů. Mnohé dílka vypovídají o nositelích víc než rozsáhlý životopis. Pana Dr. Franze si vážím. Nevratná rozhodnutí vždy svědčí o odhodlání, nebo odevzdání,málokdy jsou projevem středu.

Odp12: vratné- nevratné
ivan, 18.9.2008 23:32

Už to vidím, asi se zastřelím.

Odp12: vratné- nevratné
Saw, 19.9.2008 10:18

Vnímám to podobně.

Odp5: vratné- nevratné
Juras, 17.9.2008 23:34

Ony nejsou jenom bradavice bakteriálního původu. Na ty infekční se používá spíš žíravina než skalpel. Bradavice se říká i mateřským znamínkům.

Odp6: vratné- nevratné
Saw, 18.9.2008 7:40

a) je to virový původ, a ty se likvidují hůř.
b) mateřské znaménko je mateřské znaménko, alespoň si zajděte na kožní optat se doktora, co doporučuje ;-)

Odp7: vratné- nevratné
Juras, 18.9.2008 10:55

Polopatě:
Mateřské znaménko je mateřské znaménko, ale spousta lidí tomu říká bradavice, tak se nejdřív s Yardasanem domluv, co tím myslí, než mu začneš nadávat, že roznáší infekci.

Odp8: vratné- nevratné
Saw, 18.9.2008 11:08

To se má on domluvit se mnou, vim já že názvem myslí něco jinýho? ;-)

Odp9: vratné- nevratné
Juras, 18.9.2008 12:06

Mně bylo z jeho popisu jasné, že nemluví o infekčních bradavicích, proto Ti to říkám, žes ho asi pochopil špatně. A že vaše vzájemné nedorozumění je možná úplně zbytečné.

Odp10: vratné- nevratné
Saw, 18.9.2008 14:17

A z čeho je vám to jasné? V popisu nic jasného neni...

Odp11: vratné- nevratné
Juras, 19.9.2008 12:14

Nedokážu to vysvětlit, prostě to na mě tak zapůsobilo. Kdyby to by zdravotní problém, tak by s tím něco dělal, z kosmetických důvodů ale nechce, tak tam jsou asi jen kosmetické důvody. Můžu se plést, protože to takto nenapsal, ale prostě jsem to tak pochopil. --- P.S. My si zas evykáme? ;-):-)

Odp12: vratné- nevratné
Saw, 19.9.2008 13:03

Já to vzal jak to napsal, no...
Promiň, většinou projistotu vykam všem, ale tak že seš to ty už na to budu myslet XD

Prozradím na sebe všecko
Jana, 16.9.2008 19:16

Budu úplně otevřená.
Moje jediné tělesné modifikace jsou - dírky v uších, které mi udělali jako miminu proti mé vůli.

Odp: Prozradím na sebe všecko
Saw, 16.9.2008 19:56

Sice proti své vůli, ale po srůstu to moc vidět neni... Na druhou stranu, fakt je že by si každý měl mít možnost vybrat, náušnice pár let počkají...

Osobně mi připadá ošklivé nosit...
Alexander Isaia, 18.9.2008 17:13

Osobně mi připadá ošklivé nosit jakýkoliv druh kovu na jakémkoliv místě kromě uší.

Já nemám na těle jedinou ozdobu...
Langi, 22.9.2008 23:36

Já nemám na těle jedinou ozdobu. Myslím, že tím budu časem dost vyjímečný, jestli už nejsem.

Odp: Já nemám na těle jedinou ozdobu...
Tlapka, 8.7.2010 16:17

Ozdoby zabudované jsou barbarské. Uznala bych náramek nebo náhrdelník. Ale malinký.

ozdoby těla
Adelaide C., 12.10.2008 17:59

Teda, to, co tady píše „S pozdravem jK“, mi přijde jako kolosální kravina. Ať si má své bradavice, ale ať nechá ostatní mít jejich pierciny.

Upřímně nechápu ty, kteří se proti body-modifikacím staví tak moc odmítavě. Proč? Když se to někomu líbí, může si přece se svým tělem dělat, co uzná za vhodné, ne?

Mě osobně se piercingy líbí, ale pouze v malém množství. Decentně.
To samé i s tetováním - silně se mi nelíbí velké barevné obrazce. Ale když má někdo něco malého, jednobarevného (např. nějaký ornament), tak je to pěkný. A hlavně si myslím, že tetování (popř. scar, brand) by pro jeho nositele mělo mít nějaký význam, tzn. ne jenom „abych byla cool“.

Nu a nakonec: já osobně mám pouze náušnice (píchnuté z vlastní vůle ve dvaceti letech :P ) a víc ani neplánuju. Na druhých je to třeba pěkný, ale nemusím mít všechno.

Odp: ozdoby těla
Saw, 12.10.2008 18:25

Rozhodně jde o význam pro nositele, ale musí dobře promyslet jeho pomíjivost, protože orlici ze zad nebo holčičí jméno z ruky jen tak nesundáte :)

Nejhorší „bodymodifikace“
ˇ, 7.7.2010 0:28

vidí porodníci po narození některých dětí. Něco je tak hrozné, že novorozenec nepřežije první den. Něco lze částečně zoperovat a napravit. Avšak společnost těch, co se narodili zdraví, je k nositelům těchto vrozených „bodymodifikací“ zcela bezohledná a krutá, a v dospělosti je nikdo nepřijme do zaměstnání; ti lidé jsou pak do konce života odsouzeni k trvalému odmítání společností a k osamocenému životu v bídě.

Odp: Nejhorší „bodymodifikace“
Alfons, 7.7.2010 4:01

Kdyby dali na moudré Ivanovy rady, měli by se dobře.

Odp2: Nejhorší „bodymodifikace“
ivan, 7.7.2010 11:36

Alfíku, syn zemřel na leukemii, bydlím v upravené a zobytněné garáži kvůli bezbarierovosti, v místě kde není ani obchod. Vdova Eva je na vozejku po vysoké amputaci nohy. Máma chodí už roky s oboustranýma berlema. Bydlí ode mně přes čtyřicet Km. Snažím se vydělat na péči o ně, a sám se o ně postarat, moje prošroubovaný nohy je to jejiný co v celý domácnosti chodí, tedy, kromě nohou našeho psa.
Přesto tu je největší jekot od lidí kterým se vlastně nic neděje, kteří mají pouze pocit, že za jejich život může někdo jinej a ten má povinnost se o ně starat a pečovat o jejich blaho. Tvůj život je pouze tvým, jestli s ním nejseš spokojenej tak si postěžuj svýmu Pánubohu, toho mýho nech na pokoji. Ohleduplnost a spolupráce?..ano, ale pouze na základě dobrovolnosti, nikoliv vynucením.

Romantik je pomluvačnej lživej křivák, který popřel, že jsem mu nabídl práci, nebo pomoc při jejím sehnání i s možností bydlení, když psal, že se mu nedaří a potřebuje nutnou pomoc. Nevím, jestli má křiovu hubu, ale určitě duši. Moje nabídka pomoci je zde na Svíci uchována, ale už to nebudu otevírat. Zažil jsem i postavení bezdomovce, proto jsem mu toto, když jsem se trochu sebral, ze solidarity nabídnul, poděkováním byl flusanec.

Rudá špína to v sobě má zažrané.

Odp3: Nejhorší „bodymodifikace“
iva, 7.7.2010 11:40

Člověk stejně vždycky brečí jen sám nad sebou. Teda aspon´já.

Odp3: Nejhorší „bodymodifikace“
Platfus, 7.7.2010 12:20

Tvůj životní příběh se nečte zrovna lehce. I když o to asi nestojíš, chtěl jsem ti aspoň vyjádřit podporu. Jestli sis po tom všem zachoval zdravej náhled na život, tak seš dobrej.

Odp4: Nejhorší „bodymodifikace“
ivan, 7.7.2010 22:07

Platfusi, zdravím tě a vítám.
( předpokládám že inspirace nicku je Aristotelem -Platonem) ??
Téma vědomí a vnímání sebe sama v okolnostech vnímání vědomí jiných tu je už několikrát probráno. Pokládal jsem tě podle dikce, souřadnosti myšlenek, tematu a rozsahu úvahy za někoho jiného( Bambus) Jeho články i rozvahy jsou podobné. / dobré/ Tedy vedou aspoň k přemýšlení, což je samo o sobě dobré.

Když vezmeš nějakou informaci a komprimuješ ji do několika dat tak vypadá jako bolest sama, ale skutečnost je vlastně jiná. Po rozředění zjistíš, že jde vlastně o docela obyčejnej život podobný mnoha jinejm. Každý se někdy narodil, někdo mu umřel, něco se mu povedlo, něco ne, na něco je hrdej, na něco míň. Já ho prožil docela divokej plnej zvratů a doufám, že nějakou tu kravinu ještě stihnu. Býv. motozávody (silnice, ledy) sportovní pilot, bezdomovec, nyní vesnickej truhlář- malá dřevovýroba, vytrvalej zastánce svobody ducha a odpovědného jednání v mezích zákona, tvrdohlavej paličák.

Odp5: Nejhorší „bodymodifikace“
ivan, 8.7.2010 0:23

Teď čumím na to co jsem napsal. Platon nebyl samozřejmě Aristoteles ale Aristoklés.

Odp6: Nejhorší „bodymodifikace“
ivan, 8.7.2010 0:26

Určitě by mě nevadilo mít mít aspoň polovinu mozku každého z nich. Teda dohromady jeden celej. ;-)

Odp7: Nejhorší „bodymodifikace“
Platfus, 9.7.2010 12:10

Ahoj Ivane, díky za přivítání jakého se mi dostalo :-). Jsem rád, když někoho zaujme, co píšu. Jak už jsem tu někde psal, přezdívka je spíš taková recese, může evokovat antického myslitele, ale přitom je to výraz pro plochou nohu, takže asi tak ;-). Na Platóna těžko někdy budu mít, kdyby pro nic jinýho, tak pro délku jeho plnovousu :-).

Zdá se, žes toho v životě stihnul dost, moje zážitky jsou možná konvenčnější. To, co nás spojuje - taky jsem zkoušel sportovně lítání na větroni, ale musel jsem s tím skončit, takže piloťák nemám, ale zbyly aspoň hezký vzpomínky. Aktuálně pracuju jako programátor her a tím, že pracuju z domova si připadám spíš jako otec na mateřské. Svíce mi trochu kompenzuje nedostatek sociálního kontaktu mimo rodinu :-).

Na Svíci nejsem moc dlouho, ale se zájmem sleduju, že jste tady fajn uzavřená komunita a už se vzájemně asi dobře znáte. Aspoň v kruhu nejčastějších přispěvatelů. Jenom se tu na můj vkus a příliš řeší komunismus, politika a tak. Ona by se tu dala vést diskuse, jak by to teda na světě mělo být, aby byli všichni spokojení. Ale příznačné je, že ti chroničtí stěžovatelé na režim, ti kteří jsou tu nejvíc slyšet, když by se náhodou dostali ke kormidlu, by se nedostali dál než k obstrukcím a vzájemnému očerňování a to není zrovna konstruktivní.

Odp8: Nejhorší „bodymodifikace“
Tlapka, 9.7.2010 13:40

To je dobrá myšlenka. První otázka může znít: Zda by byl někdo spokojený s tím, kdyby se nemohl porovnat s těmi, co spokojeni nejsou? Viz Mrtvá Koza.

Odp9: Nejhorší „bodymodifikace“
Platfus, 9.7.2010 15:17

Hm, jasně. I když bych si rád myslel něco jinýho, aktuálně mi připadá, že komunismus by možný byl, ale bez lidí :-). I kdyby se jednalo o bůhvíjak ušlechtilou myšlenku, lidi nepředěláš. To je i odpověď Jendovi. Tím nechci strkat hlavu do písku, pozice reformátora je mi sympatická, ale měl bych realistická očekávání. Soustředil bych se jenom na dosažení aspoň jakéhosi „sociálního smíru“, ale jinak ať si lidi žijou jak dovedou a chtějí.

Odp10: Nejhorší „bodymodifikace“
Tlapka, 9.7.2010 15:53

To je přesně řečeno. Však těch ušlechtilých myšlenek bylo dost. Sociální smír by stačil... teda zase by každému možná nestačil ;-)

Odp10: Nejhorší „bodymodifikace“
Juras, 10.7.2010 17:01

Koukám, že jsem jendovi na Sousedovic koze napsal o komunismu něco podobného... :-)

Odp3: Nejhorší „bodymodifikace“
Alfons, 7.7.2010 16:19

Tobě zemřel jen jeden syn? To je pohoda. A máš kde bydlet? A už tě navštívil exekutor? Ještě máš co dohánět. Až budeš starší a budeš mět větší zdravotní potíže budeš pomoc sám vyžadovat. Ono se totiž mění s věkem a životní situací způsob myšlení. Ono jaksi to tělo a mysl chátrá a pak se dějí divy. Pak člověk může pozvolna i těm starším rozumět. To co člověk nezažil jinak zpracovává. Jinak pohoda, obchody nejsou na menších dědinách skoro nikde. Odporné totalitní pojízdné prodejny byly na přání vesničanů zrušené, takže babka v zimě v letě vezme berličky a frčí na půl dne do města nakoupit. Pohoda. Tržní hospodářství trhá starší lidi na cucky.:-(

Odp4: Nejhorší „bodymodifikace“
ivan, 7.7.2010 21:23

Alfe, to o synovi přecházím, na to se nedá odpovědět. Prostě si se jako rudej debil a kurvič životů jinejch lidí už narodil a nedá se s tím nic dělat. Nadskakuju úžasem když neustále píšeš o pokořenejch lidech a jako příklad děsu uvádíš takřka všechno co mám za sebou i já, a na vlstní kůži jsem prožil. Největší prdelka je volání po pomoci jiným. Ale to já právě dělám, jenom ty si představuješ, že pomoc jiným je pomoc tobě. Jen tak mimo, nejsem babka, ale dědek kterej bydlí v místě bez prodejny. Po pojízdných prodejnách se nikomu nestejská. Prostě vezmeš auto, dříve rodinný poklad na který šetřila celá rodina přes dvacet let a jedeš ho někam nacpat nákupem na dva týdny. Pamatuješ auta na poukazy? Co inzerát ,, Koupím (přenechám) pořadí na auto, již za tři roky, barva nerozhoduje, doplatek respektuji nebo výměna za jinou protihodnotu. Pamatuješ jak o koupi auta za nuceně vydělané peníze, Ai 1800,- Kčs (jinak tě zavřeli) rozhodoval ZV- KSČ nebo ROH? Nesměl si vlastnitt cizí měnu! Pamatuješ? Řekni dneska někomu, že když u něj najdeš v kapse sto Eur tak ho zavřeš na tři roky za ohrožení devizového hospodářství. Každej na tebe bude koukat jako na debila, teda celkem právem. Díky za mnohá rozpomenutí se na život s rudou plísní.

Odp5: Nejhorší „bodymodifikace“
Alfons, 8.7.2010 4:45

...Prostě vezmeš auto....vezmu tak velké HO...;-)

Odp6: Nejhorší „bodymodifikace“
ivan, 8.7.2010 7:33

To je dobře, Alfe, to je dobře !
Jiní vezmou auto a ....;-) Už brzy, Alfe, už brzy..;-)
Každé volby sleduju zprávy o demografickém vývoji, je to větší potěšení než zprávy o hezkém počasí.

Odp6: Nejhorší „bodymodifikace“
Tlapka, 8.7.2010 16:22

Tak Proč si nevezmeš Taxi? Za totáče by ses jej nedovolal, tak využij výdobytků doby.

Odp7: Nejhorší „bodymodifikace“
Alfons, 8.7.2010 20:52

Nějak mně ta hlava asi jistě neslouží. Asi jsem líný taxi zavolat. Kdy já dostanu rozum, asi nikdy. Ještě je zde Svíce a odborní poradci. Absorbuji rozum skoro celého světa.;-)

Odp5: Nejhorší „bodymodifikace“
Neuvedeno, 10.7.2010 22:30

Pane Ivane nutno říci, že leukémi dostávají lidé i dnes. Bohužel to často zaviňuje kouřením lidí nacházejících se v jejich blízkosti. Může to zavinit také časté dýchání benzínových spalin, nebo i let letadlem. Ve vyších vrstvách atmosféry je více kosmického záření, než ve spodních vrstvách. Kosmickému záření brání veškerá atmosféra, protože kosmické záření do ní naráží a omezuje se dopad tohoto záření na zem. Je známo, že malé děti by vlastně vůbec neměly létat letadlem.
Z druhé strany nutno říci, že nezaměstnanost je opravdu pro některé lidi peklo na zemi. Zaručeně se stav takového člověka nedá přirovnat k tomu jestli banány jsou dostání, nebo ne. Taktéž jestli někdo dostal poukaz na auto nebo ne.
V současnosti jsou také na něco zákazy, jako byly tenkrát, jenže na něco jiného. Na příklad je zákaz pracovat v jiném státě EU, kde to není povoleno tímto státem. Nebo není dovoleno převážet větší množství potravin atd. Je přirozené, že každého pálí nejvíc to, co právě jeho omezuje. Mě na příklad to, že nemohu na svém pozemku- louce v chráněné krajinné oblast postavit seník.

Seník
ˇ, 10.7.2010 23:23

Pane Neuvedeno, že si s tím seníkem děláte starosti. Teď je přece SVOBODA, tak si na svém pozemku můžete dělat co chcete. Hlavně to nikomu neříkejte v podobě svého problému. Nenazývejte to seníkem. Zatlučte čtyři nebo více dřevěných kůlů, nahoru dejte střechu z plachtoviny, a pod to seno. Až se bude někdo ptát, co to je, tak mu řekněte, že nevíte, že si to tam bez vašeho souhlasu postavili nějací čundráci, a je to. Když člověk v dnešní době mluví pravdu, tak ho spoludiskutéři obviní ze lži. Tak proč Vy byste si trošku nezaBaronPrášiloval, a budou Vám věřit.

Vždyť v dnešní době už třeba bez výčitek svědomí klidně drzí lidé jezdí po chodníku na bicyklu i autem, přestože mají celou vozovku volnou.

Odp6: Nejhorší „bodymodifikace“
ivan, 10.7.2010 23:56

Pane Neuvedeno, přece nejde fakticky o to jestli byly banány nebo ne! Je to zástupné alegorické vyjádření ,,drobého„ nedostatku řežimu obhajovaného Alfem, a taky jeho tvrzení dokládající nepatrný kaz. Asi by vám byla naše debata srozumitelnější kdybyste byl dlouhodobějším účastníkem Svíce. Chápu, že jako krátkodobému uživateli vám některé komentáře nemusejí být zcela srozumitelné a že zaměňujete symbol za reálii.

Nakonec, úsměšné tvrzení rudého křižáka Alfa, že bylo vše v pořádku, ale že pouze nebyly banány, naprosto zlehčuje až zesměšňuje skutečně zkurvené životy nesčetných lidí.

No nic, jen tak jsem mu položil snadnou, skoro dětskou otázku ,,proč teda nebyly? “...čím si je pracující lid nezasloužil? Zdá se, že odpovověď ho samotného zaskočila.

Je mu blbé napsat, že vlastně o člověka nikdy nešlo, nebo nebyly z neschopnosti. Obojí je blbé.

Alfe, proč nebyly banány?

Odp7: Nejhorší „bodymodifikace“
Alfons, 11.7.2010 8:26

Západní imperialisti na ně uvalily embargo.;-)

Odp8: Nejhorší „bodymodifikace“
ivan, 11.7.2010 16:15

No jasně, jenom jsem si neuvědomil, že všechny pěstební oblasti banánů byly imperialistiky nepřátelské, od Cuby po Nikaraguu, od Fidéla po Ortegu.

Proletáři všech zemí proletujte se.

Odp7: Nejhorší „bodymodifikace“
Tlapka, 12.7.2010 12:25

Nemám ráda:
Banány
Rýži na sladko
Katolíky
Komunisty
Tak je dobře, že Dnes z toho nemusím podporovat nic.

Odp4: Nejhorší „bodymodifikace“
Platfus, 8.7.2010 10:13

Alfe, vím, že se svými více než 2000 komentáři usiluješ o titul nejproduktivnější hráč na Svíci, ale někdy je vážně lepší mlčet. Spousta lidí tady by si oddychla a ani svět by nebyl ochuzen.

Odp5: Nejhorší „bodymodifikace“
Tlapka, 8.7.2010 13:00

Opakuji znovu: Alfa na nás dělá pokusy.

Odp6: Nejhorší „bodymodifikace“
Alfons, 8.7.2010 14:02

Zkouška odolnosti občanů proti negativním společenským jevům. TLAP-TLAP.;-)

Odp7: Nejhorší „bodymodifikace“
Tlapka, 12.7.2010 12:25

Je to tvoje výroba Katecholaminů (adreanil a spol)

Odp5: Nejhorší „bodymodifikace“
Alfons, 8.7.2010 13:59

A co adrenalin? A co naděje lidstva na lepší svět? A co injekční stříkačky po narkomanech na pískovíštích a dětských hřištích. Výdobytek posametové doby. Vše pro zdraví dětí. O tento výdobytek sametu byly děti za totáče připravovány.

Odp6: Nejhorší „bodymodifikace“
Tlapka, 8.7.2010 16:13

Jaképak vnější pískoviště- kdo by na ně děti pustil, jenom vrah. Pískoviště máme doma zaklapovací. To je výdobytek doby.

Odp7: Nejhorší „bodymodifikace“
Alfons, 11.7.2010 8:27

To máte tak velký obývák?;-)

Odp8: Nejhorší „bodymodifikace“
Tlapka, 12.7.2010 12:26

Ještě větší než si myslíš, ale moje to není. Je to švagrovo.

Romantik není „lživej křivák“.
ˇ, 7.7.2010 17:08

Tzv. „romantik“ opakovaně sděluje, že nemá kvalifikaci pro zpracování dřeva, že jednoznačnou přesně stanovenou nabídku nedostal, a odradil ho výrok: „ když to nejde bez smlouvy, nejde to vůbec“; kromě toho nedokáže autorovi shora uvedeného výroku důvěřovat a povahou se od něho diametrálně liší.

Odp: Romantik není „lživej křivák“.
ivan, 7.7.2010 22:50

Když jsem coby počítačovej samouk a začátečník na nejňižší úrovni / jsem stále/ otevřel Svíci, tak jsem narazil na někoho z koho jsem měl dojem, že je mu potřeba pomoct se dostat z nouze. Však víme! 2006.

Debata o tom, že když nejde něco bez vůle, tak to nepůjde nikdy, tedy ani se smlouvou, což je pravda, byla asi o dva-tři roky později.

Romantiku, jak si věděl, že jsem nehodný a náladový o dva roky dříve, než došlo k tebou pokřivenámu výroku o vůli a smlouvě, o které tvrdíš, že tě vedla k rozhodnutí nabídku práce a bydlení nepřijmout, navíc si ji popřel. Tak copak, kdo lže a vymýšlí si křivosti? Přečti si aspoň náš tehdejší rozhovor, doslova jsem se tě ptal co tě baví a co by si chtěl dělat, že se pokusím. Kde jsem psal o zaměstnání v truhlárně? Zase lež?..nebo krátká paměť? Myslel jsem, že je náš tehdejší rozhovor už smazaný, pak jsem ho našel, naštěstí. Pamatuješ co si napsal Ivaně? Já ano! Co ty na to, kdo z nás dvou je pomluvač a lhář? Už je jasno ?!

Odp2: Romantik není „lživej křivák“.
Juras, 7.7.2010 23:42

Co by se dalo chtít od někoho, kdo o sobě mluví ve třetí osobě? ;-)

Odp2: Romantik není „lživej křivák“.
ˇ, 9.7.2010 21:11

Obšírná odpověď o tom, co tzv. „romantik“ umí, co by mohl dělat a přibližně v kterých oblastech ČR, byla na Svíci uveřejněna. „Romantik“ není ani pomlouvač, ani lhář. To je jen tvoje představa o něm. Nerozumíš mu, rozumět možná neumíš, možná nechceš. Dokážeš svou mylnou představu změnit ?

Odp: Romantik není „lživej křivák“.
Juras, 7.7.2010 23:48

Ano, povahou se od něho diametrálně liší - Ivan na mě působí, že chodí přímo k věci, je upřímný, bezelstný a férový.

Čím to je,
ˇ, 7.7.2010 22:15

že lidé narození bez exterierové a pohybové vady, tedy lidé krásní na pohled, jsou často charakterem nízcí, hloupí, krutí, a co je nejvíce zarážející, svou krásu se snaží mermomocí narušit nějakým tetováním, piercingem, kouřením tabáku a jiných omamných látek, alkoholismem, požíváním dalších drog a zbytečnými plastickými operacemi včetně operací partií nejintimnějších. Mám jediné vysvětlení: ti krásní lidé se snad ve své ideální tělesné schránce nudí !

Odp: Čím to je,
Tlapka, 8.7.2010 16:15

Není pravda. Exteriéři většinou se dívali do zrcadla když se šlo pro rozum.

Odp11: Nejhorší „bodymodifikace“
Neuvedeno, 9.7.2010 17:23

Jenže on ten sociální smír se bohužel zavést také nedá. Lidé, když mají něco, tak příště chtějí ještě větší výhody pro sebe. Je to přesně jako na těch soutěžích na televizích, když se soutěží a někdo se dostane do soutěže. Jako na příklad ta soutěž s těmi dívkami na podiu, co měly svá čísla a pak otevřeli kufr s penězi. Na této soutěži bylo vidět typickou povahu člověka. Když má nějaké peníze, tak chce ještě víc a vůbec mu nevadí, že ty peníze nejsou zasloužené a odpracované.

Odp12: Nejhorší „bodymodifikace“
Tlapka, 12.7.2010 12:28

Problém je už ten Sociální smír definovat, každý si představuje jiný Smír. :-(

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.