Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

3.1.2009 22:41

Česko vs. USA

Právě teď sedím vedle otce a díváme se na zprávy. Když opomenu to, že se ještě musím učit matematiku, protože zítra píšeme test, a já to mimochodem ještě neumím (zprávy si přece nenechám ujít), tak mě zpráva, kterou jsem slyšel, přinutila napsat další článek.
Tato myšlenka je v mé hlavě taky už hodně dlouho, a konečně to hodím do psaného textu. No, ale už k tématu - proč je Česká republika tak mírná, co se týče trestů za kriminalitu? Zprávu, kterou jsem dneska slyšel, zněla asi takto - devatenáctiletý mladík si chtěl u jisté stařenky zatelefonovat, a jelikož mu důvěřovala, pustila ho dál. Tam ji svázal, okradl, zavolal další dva přátele, stařenku zmlátili, zavřeli ji do kufru a jezdili s ní po celém městě. Chtěli ji i zabít, naštěstí je zastavil policista za to, že jezdili rychle, a střenku objevil. Když opomeneme to, že je to přeci jen agresivní Amerika, hrozí jim u soudu, který mimochodem proběhne 23. prosince, doživotí. A jaký by měli trest u nás? Já jsem si tipl deset let, otec se mi ale vysmál - jelikož je jim kolem dvaceti, tak zhruba dva roky.
Čím to je? Co to je? U mé osoby platí teda heslo ,,Oko za oko, zub za zub„. Těžko tyto mladíky zbijí, dají je do kufru a budou s nimi jezdit po městě. Ale i tak. Proč má Česko tak mírné tresty? Máme malé věznice, samozřejmě, klasika. Vždyť jsme zadlužení, kde bychom vzali peníze na věznice? Proč taky? Stačí pachatele vyslechnout, poslat h domů, kde čeká, až mu za půl roku dojde dopis, že se má dostavit k soudu. U soudu ho odsoudí, s trochou štěstí na dva roky, ale nemáme ho kam dát. Takže mu dáme domácí vězení, proč ne? Možná se také dozvíme, že zabil další život. Kde nastává chyba? Pravda, v Americe existuje jiná morálka, tam jsou více agresivní, ale u nás to už taky nejsou žádná neviňátka… Vzpomínám na trochu starší případ z Ameriky, kdy nějaká černoška v opilosti, dala svoje půl roční dítě do trouby a zaživa upekla. A co dostala? Trest smrti. U nás se takový případ naštěstí nestal, ale taky vím, že u nás se za vraždu dává standardně podmínka...
Demokracie u nás zkrátka je až moc mírná… S tím ale asi nic neudělám. Na zamyšlení to ale stačí. Kriminalníkům to vyhovuje, mě, který se pomalu bojí zůstávat sám doma, když si představím, že nějaký vrah chodí kolem mého domu, je toto možná už můj poslední článek. Můžeme ale stále pokračovat - v České republice dneska někdo zavraždí pět lidí a dostane dvacet let. A já se za deset let dozvím, že si požádal o prominutí trestu, většinou se mu vyhoví, a zase chodí u mě na dvorku. Samozřejmě existuje možnost, že vrah zpytoval svědomí, a jen se podívá ke mně do okna, co právě u svého notebooku dělám, podívá se a pokračuje dále v cestě.
Já jsem toho názoru, že bychom se měli od Ameriky a jiných států více učit. Už jsem to asi před půl rokem naznačil se stavem českých silnic, ale je to pravda. Nemusíme se jenom učit v oblasti trestů, učme se i v jiných oblastech! Mohl bych přemýšlet minutu a napadne mě pět i více problémů, co v Americe vůbec není. Mohl bych naznačit třeba to, proč se platí tak velké peníze za to, že ,,dělám“, že nemohu najít práci. Přiznám se, že právě teď myslím na Rómy, ale je to skvělý příklad, to se tady ale už řešilo. Kolik dostávají? Půjdu na úřad práce, samozřejmě to už mám nacvičené, tak předvedu divadélko, že jsem diskriminovaný, tak mě zaplatí kolik? Několik tisíc, půjdu domů, udělám si pár dětí a hned mám na živobytí. Nic platit nemusím, vždyť já jsem chudý! Já daně platit nemusím, zdražování elektřiny? K čemu? Já ji mám zadarmo, platí to slušní sousedi!. To bychom mohli ale pokračovat do nekonečna.
Já osobně jsem toho názoru, že bychom se opravdu měli zamyslet nad tím, že přeci jen máme vrahy a lupiče, kteří jsou ochotni zabít i za pětistovku. Co s tím ale můžu udělat? Mám založit nějakou politickou stranu? Co bych udělal? Zvětšil bych tresty, a ubral tyto podpory v nezaměstnanosti… Jenže tady jsou přeci lidé, co tu práci opravdu hledají, ale nemůžou ji holt najít. Ale samozřejmě tady je určitá skupinka spoluobčanů, kteří dostávají, ale nehledají… Jenže to by pak moje strana byla obviněna z rasizmu a šel bych do vězení a to na dlouhou dobu, protože jsem já sám ty tresty zvýšil… No, podkladů jsem dal hodně, tak já se jdu doučit matematiku, ať ty podpory brát nemusím…


www.pauliho-denicek.blog.cz

Drahý Pauli
Deever, 4.1.2009 0:21

Drahý Pauli, jsi (dovolím si tykat) mladý a přemýšlivý chlapec, přesto mám takový pocit, že jsou tvoje názory poněkud zmatené. Celý ten článek je páté přes deváté.

Několik komentářů:
a) zpytovat se píše s tvrdým „y“ (věk neomlouvá, to je vyjmenované slovo)
b) Amerika je jiný stát jiných lidí s úplně jinou mentalitou - třeba k těm trestům, všichni bychom rádi zavedli tvrdší tresty pro opravdové zločince, ale trest smrti opravdu není řešení. Dle mého je to nespravedlivý a nemorální způsob, který přesně vyjadřuje popsaný princip „oko za oko“, který je ale společensky neúnosný („Vy do mně kamenem, já do vás ...“).
c) Romská problematika se rozebírá snad úplně všude jinde.
d) Zlom vaz a nic si z toho nedělej, já taky nechal na základce lásku, když jsem tak v sedmé třídě skončil ;-)

Odp: Drahý Pauli
Pauli, 4.1.2009 1:22

No díky, ale to víš, jsem ještě mladý a tudíž v puberně a hodně věcí si představuji jak hurvínek válku...
a, někdy je mysl prostě rychlejší než prsty, takže v celém článku bych těch chyb našel desítky...
b,toho jsem si samozdřejmě vědom, článkem jsem chtěl jen poukázat na skutečnost, jak mírné jsou v česku tresty a zákony... USA mě tam prostě nějak sedlo...
c, rómská problematika je zde třešinka :)
d, nevím o čem to mluvíš :-)

Odp2: Drahý Pauli
Deever, 4.1.2009 11:11

d) to byl jen takovej vtip, četl jsem tvůj blog :-D

Odp: Drahý Pauli
Janacz, 19.1.2009 16:30

Pauli má pravdu. Spravedlnost existuje více pro zločince než pro oběti. Pan Deever pouze kritizuje ale nid nedoporučil k danému tematu.

Odp: Drahý Pauli
milda, 14.2.2010 9:42

Milý Deever. Nevím jak jsi starý a jaké máš zkušenosti života. Avšak to co píšeš jsou samé hovadiny. Díky podobným debilům jako jsi ty, vypadá stav v ČR takto. Proč se díváš na práva toho, co někoho přepadl či zavraždil. On žádná práva už nemá. Ztratil je tím okamžikem, kdy ten čin spáchal. Pokud se budeme pořád zaobírat právy vrahů a nikoli právy poškozených bude to špatné. Samozřejmě nejprve musí být dobře fungující polici a soudy. Nikoli ten pokus co je v ČR. Policie nefunguje a soudy jsou zkorumpované a k smíchu. Pak je nutno znovu uzákonit řádné tresty a samozřejmě trest smrti. A odsouzené nahnat do práce třeba v lomu za ostnatý drát s vysokým napětím. A jídlo dostanou teprve až si to odpracují. Jinak nebude nikde na světě pořádek. Každý si musí uvědomit, že zloděj či vrah má svá občanská práva jen a jen do té chvíle než spáchá zločin. Pak už žádná práva nemá. On sám a dobrovolně se vyčlenil ze slušné společnosti, nikdo jej do toho činu nenutil, on jej spáchal ze svého rozhodnutí. Bohužel tím se postavil mimo společnost a tak s ním musí být nakládáno. Zločinec žádná práva nemá. To co tvrdíš Ty jsou debility stejné jako tvrdí pomatenec Havel a jemu podobní dobře hlídaní hlupci.

Odp2: Drahý Pauli
Deever, 3.3.2010 9:07

V leččems s tebou souhlasím, ale dokud bude doprovázet svoje komenty nadávkami, nemůžeme vést diskuzi. A přirovnávat mě k pravdoláskařům, to je opravdu urážka.

Odp2: Drahý Pauli
tlapka, 3.3.2010 9:20

No a jak to uděláme? Asi ten pořádek nebude a taky ty výrazy jako debil tomu nepomůžou.

Máte pravdu.
man, 4.1.2009 2:39

Zločincům jsou v našich krajinách udělovány tresty mírné, ve vězení mají zajištěno právo na práci a mohou pracovat, jsou jim poskytovány amnestie a odpouštěny dluhy. Bezúhonným lidem je naproti tomu udělován krutý trest ztráty zaměstnání a slušnému nezaměstnanému navíc trest povinnosti platit si sám ( z čeho ???) zdravotní a důchodové pojištění jen pro to, že místo zbytečného pokecu s úřednicí ÚP ten človíček pár dní byl zaměstnaný. Tak je to. Psům páníčkové kupují šatičky a lidem bez domova zbývá nocovat pod mostem a v nemoci bídný konec bez pomoci před branou nemocnice. !!!

ČR : USA?
slayd, 4.1.2009 18:15

Co bych vám jako svému synovi sdělil? Asi stejné názory jako jsem prezentoval v předchozích komentářím: vláda mudrců. Že vás tam nenapadlo polemizovat a přidat své názory? Toužíte vy osobně po stále nových značkových věcech: oblečení, elktronika, auta, zahr. rekreace, klimatizovaný byt na dobré adrese, teplé místo s nejméně 50. 000 Kč platem? Pokud ano - tak patříte k většině vaší generace. Ve společnosti ve které žije taková horda podobně smýšlejících individuí se nic nezmění. Bude to pro vás celoživotní boj o místo na slunci. Přes všechny pozitivní proklamace vám musí být jasné, že na výsluní bude vždy za každého režimu jen horních 10. 000 lidí a mnozí skončí na smetišti dějin. Pokud máte dobré zázemí, schopnosti a budete mít trochu štěstí - možná budete jednou patřit mezi ty vyvolené. Ale ty zbylé miliony mají smůlu - jejich víra je pouhá iluze, kterou udržují mediální magnáti pro potřeby, aby snaha toho zbytku neochabla. Ty jejich síly a peníze rodičů se jim náramně hodí k navýšení vlastního konta. Mějte se fajn. Ahoj P.S.

Ještě vtip?
slayd, 4.1.2009 18:49

Napřed vážně: samozřejmě průměrný američan jistě uspokojí materiálně lépe a snáze průměrnou češku než ji může uspokojit průměrný čech. To je bez diskuzí.
------------------------------------------------------------------
Já bych jako vtip navrhnul řešení celospolečenské situace ČR asi takto: cca 5 milionů pracujících lidí se svými rodinami by opustilo ČR vystěhováním do USA.
Nahradili by jim v USA 5 milionů vysídlených afroameričanů a latinoameričanů, kteří by se vrátili zpět do Mexika, Portorika, Kubu a do Afriky.
USA i čeští občané by si takto rozhodně pomohli...
V Česku by zůstali důchodci, cikáni, vláda a manažeři: aby měli koho řídit a oblbovat, tak by se ztráta 5 milionů obyvatel doplnila o vietnamce, ukrajince, mongoly a jinou levnou pracovní sílu. Zaměstnavatelé by jim mohli dávat minimální mzdu a ČR by se stala konečně skutečným tygrem střední Evropy. Co na můj návrh říkáte pane autore článku? To chce klid. A rozvahu především! Sorry. V dokonalé úctě P.S.

Název článku mě zaujal, článek samotný...
merlinn, 5.1.2009 15:51

Název článku mě zaujal, článek samotný až tak ne.
Mnoho čechů mluví o americe jako o tom „ideálním světě“, kde je všechno tak, jak má být, ne jako u nás. V prvé řadě byste si měl uvědomit, že to, co slyšíte o americe je jen pozlátko. Buďte rád, že jste se narodil v evropě a ne v té šílené zemi, kde je největší množství bezdomovců a lidí žijících pod hranicí chudoby ze všech vyspělých zemí (včetně nás), kde si můžou přijít kdykoliv orgány státní moci bez povolení do vašeho domu, kde vás můžou držet bezdůvodně jen na základě podezření např. z terorismu třeba rok v přísně střežené věznici, kde veškeré orgány veřejné správy jsou připraveny sloužit jen „některým“ občanům (většinou těm, co na to mají), kde sledují své občany, jakou literaturu si půjčují v knihovnách, a pokud si půjčíte podezřelou knihu, tak můžete počítat s výslechy nebo dokonce s omezením osobní svobody, kde i přes vešerou propagandu rovnosti platí ta největší nerovnost ve společnosti ze všech moderních států, kde se vám může stát, že budete čekat na pohotovosti s krvácejícím dítětem v bezvědomí i hodinu proto, že máte „jenom“ veřejné zdravotní pojištění, nebo nedejbože žádné! A mohl bych pokračovat dál. Pokud chcete porovnávat např. tresty za násilné trestné činy, pak byste měl raději zvolit nějaký evropský vyspělý stát, protože USA je od nás i zbytku evropy jak kulturně tak ideologicky dost odlišné.

Už nějakou dobu se v sociologických kruzích mluví o jakési krizi vězeňství a náhledu na zločin a trest. V tradičních společnostech to bylo bez problémů, jelikož lidé žili většinou na venkově a vzájemě se znali. Za krádež byla provinilci veřejně useknuta ruka, což stačilo jako odstrašující příklad i potrestání provinilce. V moderních společnostech, kdy se lidé přemístili povětšinou do měst a tím se odcizili, a kdy začal proces demokratizace, už tento způsob byl neefektivní. I dříve existovali věznice, tzv. žaláře, ale ty byly určeny většinou k ubytování provinilce do vykonání popravy a neměli se tam až tak špatně, jak můžeme vidět v některých filmech (až na ten konec). V moderní společnosti, kde hlavní myšlenkou byla svoboda jejích občanů, se začalo trestat „odnětím svobody.“ Provinilec je izolován od zbytku společnosti, je nucen dodržovat určitá pravidla, ztrácí svobodu v pravém slova smyslu. V ideálním případě by mělo dojít k nápravě a trest by měl sloužit také jako odstrašující případ pro ostatní. Ve všech moderních státech jsou věznice přeplněné, místo převýchovy dochází k opačnému efektu, někdy i za přispění společnosti a ne samotného provinilce. Jeden z návrhů na řešení je ten, že by se zločinci (až na ty nebezpečné) volně pohybovali mezi námi, ale stále pod dohledem. Mě osobně nenapadá žádné konkrétní řešení, možná s rozvojem genového inženýrství dokážeme takové lidi „vyléčit“ nebo alespoň zkrotit. Nebo s rozvojem robotiky a nanotechnologií bychom si mohli dovolit takové lidi pustit do společnosti s implantáty, které by jim zabraňovali provádět určité úkony. Asi nejlepší by byla kombinace obou. Každopádně návrat zpět není možný, otázka zločinu a trestu musí být řešena zcela novým způsobem s přihlédnutím k vývoji celé společnosti, kde už i demokracie začíná pokulhávat.

Doufám, že autorovi článku jsem dostatečně naznačil, že jeho „oko za oko, zub za zub“ dobře posloužilo ve středověku, ale už dlouho by to platit nemělo a já doufám, nikdy platit nebude. Zvýšení trestů nic neřeší, řešením je změna trestů. Dnes si ve věznicích žijí jako v bavlnce a domů odchází jako čerstvě vyučený zločinec s nálepkou trestance, kterou dostane od zbytku populace. Tak je to jak tady, v USA nebo jinde ve světě, kde tento systém odnětí svobody funguje. A pokud už chcete porovnávat zločinost, tak např. v USA ve třech čtvrtích jediného města New Yorku, dojde ročně k tolika vraždám, jako v celé Velké Británii za stejné období. Myslíte si pořád, že jejich systém trestů je účinější? I přesto, že v některých státech obnovili trest smrti, tak nedošlo k žádné změně ve zločinosti, to bych také vynechal. Co ještě má USA, co my nemáme? Že nechává své obyvatele hladovět? „To USA“ se kterým chceme být tak zadobře, „ten americký sen“ který jim závidíme? Ať si ho nechají.

Tak a teď se du učit socioogii, za 14 dní mám zkoušku ;-)

Odp: Název článku mě zaujal, článek samotný...
slayd, 5.1.2009 19:24

Merline: učit se, učit se, učit se. AŤ vám zkouška dobře dopadne. Tohle ale byla od vás hezky černá Amerika. Mohu vás ujistit že za deset pobytu v USA naše 28 letá tetička ještě s policajtem do kontaktu nepřišla. Neviděla na vlastní oči ani žádný zločin a dokonce ani potyčku. Kde žije? Myslíte na farmě ve Virgínii. Ne tam žije a stará se o koně její sestřenice. Naše tetička žije přímo v New Yorku. Její muž má 35 let a u soudu byl jen k vůli rozvodu. Jeho žena ho vláčí stejně, jako to dělávají vzorné české matky. JInak si žijí blaženě a žádnou perzekuci ani ohrožení necítí. Do ČR se rozhodně vracet nehodlá a vyučovací a výchovný systém na státních školách v USA jí připadá zdravý a jak sama říká: mě osobně vyhovuje více, než tradičně české školství. Pro cizince někde začít od nuly není žádná procházka růžovým sadem. K profesi učitelky se dostala po deseti letech od opuštění ČR / předtím úklid, hlídání dětí, studium a shánění amíka pro manželství/. U ní konkrétně dopadlo vše na jedničku. Tolik skutečný příběh. Myslíte že v USA trpí 300.000.000 lidí? P.S.

Odp2: Název článku mě zaujal, článek samotný...
merlinn, 6.1.2009 9:13

Děkuji, dá-li Bůh, Marx a Weber tak snad ano.
Mohu vás ujistit, že můj otec za čtyřicet let života v Československé socialistické republice nepocítil nijak zvášť, že by mu bylo bráněno cestovat po světě. Možná proto, že se o to nikdy nepokusil. Vesměs se problémy o kterých jsem mluvil vyskytly ve spojistosti s vládou republikánů za posledních asi osm let. Ale ani toto nemusí vaše tetička pociťovat, pokud se třeba nezajímá o islám a nepůjčuje si tedy knihy z knihovny s touto tematikou nebo pokud se její příbuzný nedostal do proslulé věznice Guantanamo, kde se porušují odporným způsobem lidská práva, a kam můžete být umístěn jen na základě podezření (!) z terorismu. Díky 11. září 01 se podařilo vládě prosadit zákon, který nemá v demokratické společnosti obdoby - totiž, že bez povolení, jen na základě ochrany bezpečnosti státu, si můžou napochodovat policisté do vašeho domu. Jedna známá přijela z ameriky do čech kvůli tomu, aby si tu nechala prověst operaci kolene, jelikož by za tuto operaci musela zaplatit v přepočtu několik set tisíc, tudíž by se musela nehorázně zadlužit. Byla svědkem toho, jak lidé z vyšších vrstev byli přednostně ošetřováni na pohotovosti, kdežto „normální“ lidé si museli počkat a ti „chudáci“ se někdy ani nedočkali. Určitě bychom našli i světlé stránky USA, ale proč bych je připomínal, všichni je známe z amerických filmů a seriálů. Když někdo řekne : „Tam v USA, tam se mají, ne jako u nás...“, tak mi naskakuje husí kůže. Má se tam pohádkově určitá skupina obyvatel, ale na úkor jiné, a rozdíl mezi nimi je tak propastný, jako v žádné jiné zemi. A jelikož se tento článek zabývá kriminalitou, v které opět USA hraje prim, říkám - není o co stát. Jako příklad postačí příběh jedné ženy, která po cestě z práce v jedné čtvrti v centru jednoho nejmenovaného velkoměsta byla čtyřikrát (!) přepadena, než došla domů. Naposledy přímo na chodbě domu, kde bydlela. Tam byla také zavražděna.

Odp3: Název článku mě zaujal, článek samotný...
slayd, 6.1.2009 20:41

No, jak myslíte. Škoda že nelze provést nějaký srovnávací dokument o životě v USA a ČR typu Třeštíkové za období 20 let. Bylo by to rozhodně zajímavé. Na srovnání bych navrhnul dvě učitelky stejného věku. Jednu z USA a druhou naši tetku z USA.
Ony se už nyní porovnávají dvě sestry. Jedna z nich je moje žena - učitelka v ČR a její sestra /naše tetička z USA/. Zatím co naše tetička o 10 roků mladší než moje žena, má v Americe dům a každý vlastní jedno auto. Sjezdili za 10 let celé USA křížem krážem / oblast jako celá Evropa s kusem Asie i Afriky. A další dovolené v Portoriku, Bahamách, Kanadě a taky ČR. Samozřejmostí je, že je schopna zaplatit hlídačku dětí i pronájem bytu v New Yorku. Letos žádali o druhou hypotéku na další dům v NJ. Zatím neúspěšně - zamítnuto. Zdravotní pojištění mají oba - platí zaměstnavatel. Závěr? Já nejsem zastáncem systému USA a nechtěl bych tam žít. V roce 2002 jsem tam chtěl pouze vyrazit vydělat prachy a ty K...Y mi nedaly vízum. Namísto toho tam odletěla další sestřenka, která pracuje na farmě ve Virgínii. Její otec 55 let, který provozoval v ČR autodopravu, svoje podnikání ukončil a jezdí vždy na půl roku dělat údržbáře na tu farmu a po okolí. Za půl roku si vydělá vydělá v klidu víc peněz, než podnikáním v ČR. Samozřejmě prachy jsou prachy..
Není to svět ve kterém bych chtěl žít trvale. Příští rok bude USA a Kanadu poznávat na vlastní oči moje žena a syn. Pobyt samozřejmě sponzoruje tetička. Myslíte, že bychom si to mohli jinak s našimi rodinnými příjmy dovolit? Ani náhodou! Nebo snad máme na jednu dovolenou šetřit 10 let? P.S.

Odp4: Název článku mě zaujal, článek samotný...
Alfons, 7.1.2009 2:45

Kdyby se nám povedlo vydrancovat panenskou zemi a kdyby na nás pracovali zadarmo otroci, měli bychom dobrý základ pro ekonomiku. Bohužel tuto možnost nemáme a USA jsou nám předkládané jako vzor píle a pracovitosti američanů. Primitiv tomu uvěří a kouká s otevřenou pusou. Úspěchy americké ekonomiky jsou postaveny na obsazování a drancování cizích území. Teď to v reálu předvádí USA v Iráku.

Odp5: Název článku mě zaujal, článek samotný...
slayd, 7.1.2009 13:08

Alfonsi, máte pravdu. Amíci rozhodně více nepracují než běžný pracovník v ČR. Jen berou za méně práce větší peníze. To je krutá pravda! P.S.

Odp4: Název článku mě zaujal, článek samotný...
merlinn, 7.1.2009 8:02

Vždyť jsem říkal, jedna část obyvatel se má pohádkově... ;-)

Odp5: Název článku mě zaujal, článek samotný...
slayd, 7.1.2009 13:06

Ta tetička se má pohádkově protože je americká učitelka nebo proto že roztáhla nožičky správnému Amíkovi? Obojí je pravdou. Každopádně když ze statisky ČR i USA vyrušíte 15% lidí nejchudších a 15% lidí nejbohatších - zůstane vám 70% obyvatelstva. A 70% toho obyvatelstva v USA má jistě daleko větší materiální životní úroveň, než jejich světoobčané z České republiky. To je bez debat. A jinak pohádkově dobře se má jisté procento lidí samozřejmě i v ČR! Určitě mezi ně nepatří např. rodina učitelky a údržbáře.
Ti mají pohádku jen na ČT1 nebo na NOVA TV. P.S.

Odp6: Název článku mě zaujal, článek samotný...
merlinn, 7.1.2009 14:17

Přiznám se, že přesná procenta neznám, ale od přednášejícího američana pana Shanahana vím, že lidí, žijících pod hranicí poverty line (což je v USA pod 30.000 USD ročně) stále přibývá a nikdo s tím nic nedělá. Ale já bych nechtěl hodnotit tuto zemi podle ekonomického statusu, co si budeme povídat, ještě do nedávna hráli ve světové ekonomice prim (proč ale - díky oportunismu amerických firem, takovéto chování nakonec vyklíčilo až do ekonom. krize). Jak jsem poznamenal v příspěvcích výše, problémy se týkají spíš kriminality a nedemokratických kroků, ke kterým došlo v posledních letech.

Odp7: Název článku mě zaujal, článek samotný...
slayd, 7.1.2009 18:17

No jo. Dobře. Tak je to policejní stát. Ale víte Merline, když nic opravdu špatného proti systému neděláte a hledíte si rodiny, vydělávání peněz a radovánek - tak na vás rozhodně nepřijde CIA ani nikdy STB za totality. Já mám např. s policií za totáče lepší zkušenosti než s policií nynější. Proč? Před r. 1989 mi 1x našli ukradené kolo a přivezli ho až před dům a podruhé odebrali peníze servírce v hospodě v Bráníku, které mi při placení šlohla /odmítla vrátit/. Po revoluce jsem je potřeboval několikrát pracovně i osobně a závěr byl vždy stejný: případ odložen, pachatel neznámý, zanadbatelný přestupek - nic se neřeší/ jen zápis/. Dokonce předstírali, že hledají nějakého feťáka a když jsem jim řekl, že spí každý den na schodišti XY do 9,00 hod., tak vždycky přišli až v poledne a konstatovali, že na schodíšti nikdo nespí atd.... P.S.

Odp8: Název článku mě zaujal, článek samotný...
Alfons, 7.1.2009 18:57

Za to teď k vám přijde exekutor a vybere vám byt i když s exekucí nemáte NIC společného atp. Za totáče byl na policii spoleh. Dnes má policie pro občany takřka nulovou použitelnost.

Odp9: Název článku mě zaujal, článek samotný...
slayd, 7.1.2009 22:30

Tak nějak to bohužel je! P.S.

Odp: Název článku mě zaujal, článek samotný...
Pluto, 10.5.2011 23:17

To je hodne dobra reakce
Bravo.:-)

Ta úžasná Amerika má jeden z nejhorších...
Bára Š., 10.1.2009 20:33

Ta úžasná Amerika má jeden z nejhorších právních systémů na světě, ve kterém je neuvěřitelný binec. Také má sem tam tresty smrti, což mně osobně se nepozdává (a být justičním omylem, nepozdávalo by se mi to ještě více)

Cílem trestu není jako ve středověku zastrašení občanů (to bychom mohli pachatele opět lámat v kole a stavět na náměstí), ale oddělení od společnosti a v nejlepším případě úspěšná resocializace.

Pokud byste chtěl zaměstnat 99,99% lidí, musel byste být někdo jako Owen a nebo komunista. Ono totiž někteří lidé tu práci opravdu neustále hledají, protože jsou například líní (se učit), hloupí (vést inteligentní přijímací pohovor) a nesoběstační (čekají na záchranu shora). A jsem zvědavá, co byste Vy osobně udělal pro to, aby tito lidé získali práci.

Snad zavést povinnou docházku na střední školy - tím se ale logicky sníží jejich úroveň. Nebo nějakou osvětou, rekvalifikací - jenže k tomu dospělého donutit nemůžete.

Odp: Ta úžasná Amerika má jeden z nejhorších...
slayd, 11.1.2009 9:03

Pokud by se např. nastoupila cesta šetření energetických zdrojů a ekologického hospodářství na celosvětové úrovni. Mnoho občanů by získalo práci v zemědělství při manuální práci... v obcích na večejných prostranstvích, parcích, lesích, místo semaforů by stáli na křižovatkách střídající se strážci dopravního pořádku. Mzda by byla vyplácena nezpůsobilým občanům ve formě poukázek na jídlo a pití, v práci by ho měli samozřejmě zajištěno automaticky. Peníze by se točily uvnitř nového společensko - ekonomického systému a cílem by bylo, aby v daném regionu bylo, co nejvíce potřeb občanů uspokojováno na základě místních možností i za cenu jejich omezení... Veškerá opatření by směřovala k trvalé stabilitě společnosti a veřejnému klidu. Lidové veselice a jiné atrakce by odělovovaly jednotlivá období běžného roku. P.S. Orwela ani další sci - fi spisovatele jsem opravdu nečetl. Je to můj názor a určitě funguje. Lidé si zvyknou na všechno - musí být jen mocných, aby se uskutečnila tato vize.

Odp2: Ta úžasná Amerika má jeden z nejhorších...
Bára Š., 11.1.2009 15:45

Myslela jsem Owena, toho utopistu - možná byste si rozuměli ;-)

Odp3: Ta úžasná Amerika má jeden z nejhorších...
slayd, 11.1.2009 17:56

Třeba jo, ale on už asi nežije - takže mám smůlu.
A pokud jde o špatný právní systém USA, tak asi ten český bude zřejmě dobrý? Já tady na svíci slyšel názor, že v moderní společnosti vítězí často právo nad spravedlností obecně. A v tom je hlavní problém dnešní civilazace napravo i nalevo - na sever i k jihu...
Spravedlnost vítězí u českých soudů jedině omylem nebo pokud jde o úplné prkotiny. Tohle je ovšem téma na jinou marnou diskuzi. Každopádně včera - dnes i zítra se desítky českých spoluobčanů zase přesvědčili a přesvědčí o své naivní víře ve spravedlnost systému a o možnosti se domoci spravedlivého rozsudku, který bude naplněn. / vráceny peníze, majetek poškozenému atd./ P.S.

Odp2: Ta úžasná Amerika má jeden z nejhorších...
Yardasan, 11.1.2009 17:54

Také bych to tak viděl, ale dá se to uzkutečnit zase až po další světové válce anebo odtržením se, to by bylo intervence.... S pozdravem jK.

Odp3: Ta úžasná Amerika má jeden z nejhorších...
slayd, 11.1.2009 18:01

Já bych naopak navrhnul, abychom se stali dobrovolně 55 státem USA. Je jich nyní 54? Ani přesně nevím...
Samozřejmě lepší by bylo udělat federaci se Saúdskou Arábií na jejich občanství se prý čeká 45 let a minimální mzda tam činí 125.000 Kč. V případě federace bychom získali dvojí občanství a 62. 500 Kč. Já jsem skromný, takže bych byl v klidu a za několik generací by naši vnuci byli 100% arabové s plnými měšci a všechny problémy by rázem zmizeli. Kdo tuhle utopii napsal? P.S. alias Slayd. Užijte si zbytek večera!!!!!!!

Odp4: Ta úžasná Amerika má jeden z nejhorších...
Jimmy, 12.1.2009 20:29

Navrhuji naopak vyhlásit USA válku ;-) Sice ji za týden prohrajeme, bude rozbombardováno pár budov, ale pak po okupaci USA k nám poplynou ohromné prostředky na obnovu infrastruktury a místní politici budou okupační správou přinuceni dělat rozhodnutí pro blaho země a nikoliv svoje blaho. Při troše štěstí na tom po pár letech okupace budeme jako západní Německo nebo Japonsko :-)

Jediný problém který by mohl vzniknout, by byl kdyby jsme válku s USA vyhráli ;-)

Odp2: Ta úžasná Amerika má jeden z nejhorších...
merlinn, 11.1.2009 20:21

Nefungovalo by to, bylo by to vysoce neefektivní.

Cit.: „místo semaforů by stáli na křižovatkách střídající se strážci dopravního pořádku“
-to byl doufám vtip!

Cit.: „v daném regionu bylo, co nejvíce potřeb občanů uspokojováno na základě místních možností “
-to není bohužel v některých regionech uskutečnitelné, navíc to směřuje k stále se prohlubující chudobě. Směna sama o sobě zvyšuje bohatství každé ze zúčastněných stran.

Cit.: „Veškerá opatření by směřovala k trvalé stabilitě společnosti a veřejnému klidu. “
-veškerá opatření států brzdí ekonomický růst a prosperitu. Směřovala by maximálně k Vašemu klidu, rozhodně ne ke stabilitě. Trh si vytváří svojí vlastní stabilitu funkcí nabídky a poptávky, kteréžto v delším období docilují, že ekonomické zisky všech nabízejících se rovnají nule a všichni poptávající jsou spokojeni, neboť kupují za nejnižší možnou cenu.

Co jste napsal není vize, ale neznalost problému. Co takhle se vrátit do jeskyně a rozdat pazourky. Pravděpodobně by se časem našli nespokojenci, kteří by záviděli těm schopnějším jejich inovace pazourků a požadovali by po vládě, aby zakázala dovoz oštěpů z Německa, protože by mohli vytlačit místní výrobce pazourků a spousta lidí by tak přišla o práci. To jsou všechno mýty a iluze!

Nakonec bych rád citoval Frederica Bastiata:
„Bůh řekl: V potu tváře budeš získávat svůj chléb. A člověk se snaží získávat maximum chleba s minimem potu."

jednoduché počty
Janacz, 12.1.2009 13:57

je zajímavé že z ČR odešlo hodně lidí do USA kde zůstali ale k nám jich adekvátně nepřišlo, ani černoši. Pokud zde Američané zůstali tak kvůli pivu a české družnosti a smyslu pro humor.

Odp: jednoduché počty
slayd, 12.1.2009 14:09

Tak jednoduché a poctivé, proč jsem na tohle nepřišel já sám? Vřelé díky Janě. cz! Díky P.S.

Odp: jednoduché počty
Hádejkdojsem., 12.1.2009 22:52

Ti lidé za velkou louží zůstali ze 2 prostých důvodu:
neměli už peníze na zpáteční cestu a styděli se vrátit domů chudší, než byli před tím.

Odp2: jednoduché počty
slayd, 13.1.2009 11:32

Nevím kdo jsi, ale připadá mi to hodně vtipné. P.S.

Odp: jednoduché počty
Bára Š., 13.1.2009 13:43

česká družnost, to mě rozesmálo....mám zkušenost, že Češi jsou mrzutý a agresivní národ.

Stačí se jen podívat, když k nám přijde cizinec a začne mluvit anglicky. V zahraničí se to přejde s úsměvem a když člověk anglicky neumí, alespoň se domlouvá seč může, rukama, nohama. U nás se dostane chudákovi agresivního úšklebku.

U nás je totiž běžné, že oplátkou za zjištění nevědomosti či slabiny je agrese.

Odp2: jednoduché počty
slayd, 13.1.2009 17:38

Náš amík mne opravoval pžízvuk, když jsem mu přál šťastný nový rok. Občas se tváří nechápavě i nad výroky své ženy, která žije v New Yorku již 10 let.
Viděl jsem taktéž dokument o českých emigranrech v Německu, kteří tam žijí i 35 roků. Líčili jak se za ně styděly jejich vlastní děti, když mluvili při cestě ze školy v tramvaji. Jeden úspěšný podnikal říkal, že i po 35 letech o něm mluví sousedé v ulici /němci/ jako o tom bohatém čechovi, který bydlí hned vedle parku.
Žádné iluze o přátelskosti či laskavosti u jiných národů.
Americké úsměvy jsou komerčně falešné a prázdné jako odpovědi na otázku: jak se máte: Happy - Easy! P.S. Pozn. a přitom jsou občas taky v pěkný prdeli.

Odp3: jednoduché počty
Bára Š., 13.1.2009 19:26

No, on je taky rozdíl mezi turistou a trvalým přistěhovalcem.

Mě ukrajinky, prodavačky, které nerozumí česky, také docela vytáčí. A rozumět jim zrovna není.

Nicméně přesto mi Česko přijde poněkud chladnější, než například Anglie, Irsko, Francie nebo Itálie.

Odp4: jednoduché počty
slayd, 13.1.2009 20:21

Takže po stuiích Báro Š. adié ČR a vzhůru na Anglii nebo Irsko. Francie a Itálie je teplejší, ale ti lidé?
Francouzi jsou nacionalisté trapnější než Amíci a Italové nadržení obšousti, kteří doma drží pod zámkem svojí slepičku a slintají na turistky z východní Evropy na plážích v barech nebo tančících u tyče. Jen to zkuste.
Pokud se vám podaří ulovit dobrého sponzora v kterékoliv zemi západní Evropy a najít uplatnění své profese - nejspíše si materiálně polepšíte oproti ČR.
V New Yorku je také dobře - pokud nemusíte do práce v 6 ráno metrem naplněným černochy, mexikánci apod. Jinak velmi milí a usměvaví lidé... P.S.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.