Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

8.2.2009 13:05

Naše činy?

Už tady na svíci komentuji a podávám návrhy strašně dlouho. Alespoň mě to tak připadá. Výsledek vypadá jako když sedlák mlátí cepem prázdnou slámu: žádné zrno nevypadne, aby mohlo být posléze zasazeno do země a vyrůst z něho něco dobrého. Jako všude i zde mezi námi je mnoho povolaných a jen málo vyvolených. Za povinnou četbu bych doporučil knihu: Dost bylo kokotů od MUDr. Xaviera Crementa. Tato kniha nám velmi jasně a vtipně odhalí mnohé záhady naší společnosti. Praktikováním rad uvedených v dalších knihách tohoto myslitele, může dojít k podstatnému vyléčení větší části společnosti od kokotismu. Dost bylo planých řečí! Sám každý se musí nad sebou konečně zamyslit, jak právě on sám přispívá k dnešnímu stavu světa a co dělá nebo zda vůbec kdy něco udělal pro své okolí
něco nesobecky prospěšného. Já nejsem moralista druhých, ale především moralista sám pro sebe. Udělal jsem si malou rekapitulaci vlastního života a s hrůzou zjistil, že jsem vlastně pro své okolí nic moc ze sebe nevydal. Můj otec chodil pracovat zdarma na vesnické stavby kulturáku nebo přístavby školy. Moje sestra strávila měsíc na zřícenině hradu Lukov, kde pracovala na jeho obnově. Já se nechal dobrovolně nalákat na veřejno prospěšné práce při úklidu vesnického parku a jednou jsem kopal zdarma na fotbalovém hřišti žlab pro položení elektrického vedení. Jinak jsem docela společnosti neškodný: vraždit a násilnit to nemám odvahu a v poslední době /asi 20 let/ už dokonce ani nekradu. Jsem spořádaný fotr: chodím do práce, starám se o ženu a dítě a řádně platím alimenty na potomka z manželství nevydařeného. Je možné udělat pro své okolí a nápravu společnosti ve které žijeme více? Já myslím, že ano. Nevěřím tomu co je některými zde na svíci předkládáno, že místní sdělování svých názorů a glosování spol. situace je už samo o sobě činem. Jistě jsem musel k napsání tohoto článku vyvinout jistou duševní energii, ale pro nějakou reálnou změnu, která by zlepšila cokoliv v mém nejbližším okolí je to málo. Vlastně nic. Jen jsem si ulevil a možná ukázal, že o něčem přemýšlím, ale tím to celé končí.
Jak vy prospíváte své obci? Máte k tomu co sdělit?
Teď jsem si vzpomenul, že vlastně sekám dokonce ve dvou vesnicích před domem obecní trávník a odstraňuji pravidelně různý bordel. Taky jsme tam vysázeli keře o které se nyní staráme... Pár drobností by se tedy našlo. Dělá někdo ze zdejších svícařů více nebo nedělá vůbec nic? Jde o to přežít a něco si pro sebe urvat nebo se máme snažit o něco víc? Tohle je asi opět otázka po smyslu života a ten každý vidí v něčem jiném. Takže co závěrem? Nechat svět světem být a starat se sám o sebe nebo maximálně o svoji rodinu nebo se angažovat? Jaký máte vy zde tady na svíci, kteří právě toto čtete názor a postoj ke zhora uvedenému? A můžete sdělit každý ve svém komentáři, alespoň jeden praktický příklad, kdy jste se angažovali pro druhé lidi? Samozřejmě pokud takový příklad skutečně máte... P.S.

Takže, pokud to správně chápu, ptáte se...
Bára Š., 8.2.2009 14:30

Takže, pokud to správně chápu, ptáte se potom, zda jsme nezištně něco učinili pro druhé lidi. Tak za sebe:

Vedu ( i když teď už je nechávám spíš být, není čas) internetové stránky, kde poskytuji materiály pro přijímací zkoušky, kus vlastního čtenářského deníku a maturitní otázky.

Pomáhám (a už to bude určitě více, jak stovka lidí) s přijímacími zkouškami na vysokou školu.

Dělala jsem dobrovolníka v neziskové organizaci (a snad ještě budu v zahraničí).

A nakonec ráda krmím zvěř a angažuju se i v ochraně práv zvířat.

To bude asi tak vše...nejsem zrovna zářný příklad nadšeného dobrovolníka, jelikož není čas. Ale něco by se našlo.
PS: jak víte, že to, co děláme, je absolutně nezištné ;-)

A to hlavní !!
Alfons, 8.2.2009 15:54

Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán, dobře ti tak!!;-)

Odp: A to hlavní !!
ivan, 8.2.2009 17:29

Vždy, když se potřebuju vyřvat, tak vlítnu na Noviky, čím větší kravina tím víc hlasů, pokoušet se tam rozvéct nějakou myšlenku je zbytečnost. Vaše jednobuněčné glosování je začíná napodobovat a já jsem si všimnul, že ztrátou měřítek se pomalu začínám přizpůsobovat. Škoda! Ke Svíci mám docela zvláštní vztah, rád bych, kdyby ,,neznovinkovatěli a já taky ne. Přemýšlím, kde jsou lidé u kterých jsem hledal poučení.

Odp2: A to hlavní !!
Alfons, 8.2.2009 18:34

Na Novinkách teď budeš moci tak akorát adorovat straně a vládě. Přečti si podmínky pro diskutéry.

Odp3: A to hlavní !!
ivan, 8.2.2009 19:03

Kdyby zmizel ze světa jeden plevel, diskuze novinek, tak by se nic nestalo. Právě proto jde o to, aby se jim Svíce nezačala podobat heslovitostí. Mám rád názorové střety, není potřebné dojít ke shodě, ale svůj postoj zdůvodnit, nejlépe prožitou skutečností, nebo ověřeným faktem, případně vlastní rozvahou.

Odp4: A to hlavní !!
Alfons, 9.2.2009 3:34

...svůj postoj zdůvodnit, nejlépe prožitou skutečností, nebo ověřeným faktem, případně vlastní rozvahou.....to je už lepší. Např. o náboženství žvatlá a teoretizuje kdekdo, ale „zkušenost“ má jenom takovou, že papouškuje JEN negativní příklady.

Odp: A to hlavní !!
slayd, 8.2.2009 18:41

Dobrý skutek musí být potrestán? Ano bohužel to často platí Alfons. Nemohu než souhlasit... P.S.

Odp2: A to hlavní !!
Tlapka, 6.3.2009 15:43

Dobrý skutek je potrestán zákonitě. Např. půjčím peníze = přijdu o peníze.Dobré skutky děláme na vlastní úkor.

Odp: Takže, pokud to správně chápu, ptáte se...
slayd, 8.2.2009 18:39

Já to nevím zda něco děláte skutečně nezištně. Tuhle otázku si musí zodpovědět každý sám sobě a pokud bude sám svoje pohnutky analyzovat opravdu úpřimně jistě k nějakému dost pravdivému obrazu sama sebe dojde. Rozhodně ho potom nemusí zveřejňovat. Já osobně jsem měl chuť skutečně pomoci v obci jen pro svůj dobrý pocit /čili sobecky/ při tom úklidu v parku. Přišlo mi to velice správné a proto jsem vzal hrábě a lopatu a šel tam na brigádu. Musím přiznat, že mne tam otrávil místní organizátor, který mé nadšení zchladil tím, že se choval jako nadřízený k hloupému otroku, který přišel dobrovolně a zadarmo makat. Za nesobecké tedy považuji konání dobra, když konám dobro bez nároku na hmotnou odměnu. Tím že získávám odměnu vlastního duševního uspokojení / tohle sobectví bych nechal bez komentáře/. Pokud bude nás většina sobcem v takovém pohledu - potom bude již brzy ráj na Zemi... P.S.

Odp2: Takže, pokud to správně chápu, ptáte se...
Skynet, 9.2.2009 19:10

Svíci mám rád , nevěřit všem bludům z Tv, řečem sedláků, a podnikavců. Ano jste výmeční , diskutujete,me o vážných věcech bez censury. Ty činy bez převratu, (nezastavíš co nejde zastavt) nejdříve diskuze pak tedy činy když už jsme se sešli. Mě osobně nejde o převrat (viz, klíče) ale svým postojem dát najevo kdo jsem a to vzdělaný člověk, tak aby tak s námi jednali, a získali jsme si úctu u těch kteří chtějí poslouchat. my jsme jiní než dav, a jejich davové smýšlení , my si promluvíme o věcech které třeba byli, nebyli v Tv a zjistíme pravdu (vylučovací metodou) a tak ji dejme mezi lidi. Ale má to háček , jak chcete učit lidi když se ani neshodnete na pravdě. Viz. Politici.

Odp: Takže, pokud to správně chápu, ptáte se...
slayd, 8.2.2009 19:00

Safra. Tak mne napadlo, že konání dobra pro peníze také nemusí být vůbec špatná věc. Vlastně takovým konáním získáváte /sobecky/ vlastní uspokojení jak materiální tak duševní - čili dvojnásobné a ještě vytváříte lepší svět kolem sebe. Řekl bych, že tudy vede asi ta nejméně komplikovaná cesta. Zbývá jen nalézt smysluplnou činnost při které konáne dobro a ještě vám za to platí. Napadlo mne: asi lékař. Měl jsem se víc učit, dnes jsem nemusel mít tyhle starosti. P.S.

Odp2: Takže, pokud to správně chápu, ptáte se...
ivan, 8.2.2009 19:34

Slayde, právě jste popsal i se zdůvodněním smysl podnikání. Vytvořit hodnotu, která je prospěšná Vám i ostatním. To je všechno, jednoduché, že.

Odp3: Takže, pokud to správně chápu, ptáte se...
Vlastimil Čech, 9.2.2009 5:26

Řekl bych: ne tak obecně, pane Ivane...
podnikat ve výherních automatech, miklíkování s cizími penězi, dovážet makety skutečného zboží z Číny, nebo distribuce narkotik asi nebude tuze positivní...i když zisk je jistě třeskutý a umožní panu podnikateli vytvořit hodnotu... Smysl mnohého podnikání je spíše vytvořit základnu pro příjemný a zábavný život pana podnikaděje, než vytvořit hodnotu...
Anebo vytvořit ilusi hodnoty, nebo prostě nějak jinak nakupit, našolíchat pro sebe...třeba privatisovat nějakou unikátní nezbytnost, kterou jiný nemá a mít nemůže...
něco jiného je asi živnostník, třeba klempíř, který občas i sám vystaven počasí na střeše brání lidi pod touto střechou před počasím....
a něco jiného je podnikatel v bankovnictví, jehož „produktem“ je v nejlepším případě nějaký papír...
Jestliže je účelem podnikání v první řadě zisk, je to špatně....
Bude-li se podnikatel v první řadě zabývat maximalisací svého zisku, dospěje nutně k položce „náklady“... pak začne snižovat náklady... pokud to udělá na úkor kvality svého výrobku, nebo doplní svůj produkt nějakým „kurvítkem“, sice může zvýšit svůj zisk, ale sníží skutečnou hodnotu svého produktu... zdá se mi, že při fixní prodejní ceně je výše zisku nepřímo úměrná kvalitě výrobku... tedy čím více je výrobek ošizen, tím vyšší zisk...čím kratší „životnost“-tím větší zisk... pečlivost zpracování je nákladná, kvalitní materiál je drahý... ZISK je přece účel...jinak by to podnikaděj nedělal, že...co byste chtěli za tu cenu, že...každý by chtěl Mercedes za cenu Trabanta, že... :-)
Takže s Vaší definicí se souhlasit v podstatě dá...snad by bylo dobré nějak ji dopřesnit... asi o tom, že vlastně většina těch největších podnikadějů žádné užitečné hodnoty nevytváří (jakého podnikatelského úsilí bylo třeba pro nahromadění MILIARDY? Krejčíř, Kožený)...ale pro ně to podnikání smysl mělo určitě :-)

Odp: Takže, pokud to správně chápu, ptáte se...
Skynet, 9.2.2009 19:00

Říkalas i o té letošní Africe, jsi dobrá nejde ti jen o sebe, a zisk. Jako že víš že se někteří mají hůř a to je začátek, nebýt slepý a závislý sledováním komercionalizované televize, kde jde o to jak nejlépe zvednout sledovanost. Rozesmát lůzu jak v Římě koloseem a tím je odstrčit od problému který je ten hlavní, o kterém se nemluví. k Bára Š., 8.2.2009 14:30

Odp2: Takže, pokud to správně chápu, ptáte se...
Bára Š., 9.2.2009 19:35

Jak víš, že nechci do Afriky, abych zažila dobrodružství? Abych si vylepšila svědomí? Abych se cítila TAK dobře, protože jsem TAK hodná?
;-)
Já bych lidským motivům nevěřila ;-) Škoda, že se můžeme jen hádat o tom, který je ten hlavní (a skrytý i před zrakem nositele)

Je třeba pomáhat. Ale jak?!
Fator, 8.2.2009 17:46

Chtěl jsem na zdejší základce uspořádat malý astronomický kroužek, a i přes počáteční nadšení se ukázalo, že čtvrťáci a páťáci jsou spokojenější doma v teple a v klidu, než venku v chladu pod hvězdami. Ale něco s tím zkusím ještě udělat...
I když bydlím na malé vesničce, kde se všichni známe, nějak si nepamatuji, že bych byl nějak veden výchovou k tomu, abych se do nějakých dobročinností pouštěl. Nejsem vychovám do podoby masového vraha :) ale chybí mi jakési příklady. A tak do této části „pomáhající společnosti“ pronikám sám a nepřipraven. A o to je to těžší...

Můj pohled na téma je asi takový, že provést jakousi pomyslnou revoluci světa k LEPŠÍMU, je možné řešit třemi způsoby.
1.) Jedna vůdčí osobnost [už jsme snad natolik zmoudřili z Druhé světové a vůbec z historie, že se to nestane].
2.) Menší skupinky sbírající další stoupence.
3.) Inspirativní (radikální) změna [změna velkých rozměrů, která by stačila k tomu, aby i apatickým lidem ukázala správnou cestu. A nemusí to být zase tak BIG CHANGE, aby nastala nutně změna Golfského proudu způsobující globální ochlazení...].

ALE DOSTÁVÁME SE K JÁDRU NAŠEHO SNAŽENÍ!
Doteď jsme o tom opravdu jen klábosili, je čas jednat...
Jsme jedna skupinka a je třeba se rozšířit a pomoci společnosti, než nás to tu zavalí odpadky, nebo než nám na hlavu spadne nějaká ta jaderná hlavice :-)

PS: Přečtěte si Revoluci mravenců (třetí díl realistické sci-fi od Bernarda Werbera). Jsou tam rady, jak v deseti krocích provést úspěšnou revoluci. :-)

Odp: Je třeba pomáhat. Ale jak?!
slayd, 8.2.2009 18:55

Na tu knihu Revoluce mravenců jistě kouknu. Jenže si nemyslím, že je potřeba nějaké revoluce typu VŘSR. Spíše jde o revoluci v myslích většiny lidstva, aby se pohnuli směrem ke způsobu života, který chrání přírodu, lidské vztahy a nahrazuje duchovní uspokojení lidí uspokojením materiálním. Možná iluze... nevím.
Každopádně v mém článku mi nešlo o řešení otázek celého lidstva dokonce ani jedné země či města. Já se pouze ptal, co jako jedinec děláte a přitom byste dělat mohl, aby byl svět /místo, kde žijete/ místem krásnějším a přívětivějším... Nic víc jsem nechtěl slyšet. Nehodlám psát komentáře ke všem příspěvkům. Jen jsem chtěl ukázat, že si je rád přečtu a zítra asi k některým něco napíši. Mějte se fajn. Večer pište a přes den se čiňte. Zítra je první pracovní den. Už mám plán koho zkusím potěšit. Abych nebyl nemile překvapen...
nic v životě nejede dle našich představ a prý: každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán! Opravdu vždycky musí? Třeba to vyjde..... Tak zítra čao P.S.

Odp2: Je třeba pomáhat. Ale jak?!
Janacz, 9.2.2009 17:22

K revolucím mysli nikdy nedojde. Mysl je závislá na mozku a mozek je hmota která byla vyvinuta evolucí a má za úkol vyzkoumat Co je dobré pro mně a moji rodinu.

Odp3: Je třeba pomáhat. Ale jak?!
slayd, 9.2.2009 19:59

Takže jedinci kteří se chovali v minulosti a chovají i dnes jinak než jak jim přikazuje evolucí vyvinutý mozek mají ten svůj mozek nějak poškozený? Nebo špatně evolučně vyvinutý? Proč někdo namísto hrabání materiálních statků a plnění ledničky své rodině například jde bojovat za své ideály. Nechá ze sebe udělat živou pochodeň /PALACH/ - ne že bych jeho čin schvaloval... Nebo se dře jako kůň na cizím - veřejným a doma mu padá vlastní barák. Víte co udělala např. naše tetička z Mutěnic. Když jí dala pojišťovna 10.000Kč jako náhradu za vytopený sklep. Vzala ty peníze a nechala za ně opravit střechu a dveře na místní kapličce a samozřejmě natřít za fasádu... Asi si řeknete senilita staré ženy nebo sobecká touha sbírat body pro život věčný na který věřila. Možná! Ale kde je tedy ten evoluční mozek, který má jen myslet... bla, bla, bla... Nejsme všichni stejní Janacz. P.S.

Odp4: Je třeba pomáhat. Ale jak?!
Tlapka, 6.3.2009 15:46

Někdy jde o tzv.„skrytý zisk“ to se týká těch ideálů a kapliček a jindy o poruchu sebezáchovy.

Odp: Je třeba pomáhat. Ale jak?!
Skynet, 9.2.2009 20:32

Hlavně pls nerozšiřuj info o Svíci, dokážeš si představit lidi jak tu bude stopadesát lidí kecat hlouposti. K tomu rozšíření. Jde o to že rozšíření je fajn ,tak rozšiř nás tím, že najdeš lidi kteří budou poslouchat a učit se. Jde o to se domluvit co jim chceme říct . Víš člověk bývá tak hrdý a skupný že nechce poslouchat . Pravda nebývá vždy příjemná , příjemná slova nebývají vždy pravdivá.

Odp: Je třeba pomáhat. Ale jak?!
Skynet, 9.2.2009 20:35

Napsáno k Fator, 8.2.2009 17:46. Sory za slova u jiných mluv, ale mě to přeskakuje.

Tak jsem to spletl!!!
slayd, 8.2.2009 19:04

Oprava: samozřejmě jsem myslel - nahradit v co největší možné míře uspokojení materiální uspokojením duševním... Obráceně to funguje dnes a výsledkem je společnost ve které žijeme. P.S.
Zítra nashle. Jdu se vzdělávat a taky trochu cvičit. P.S.

Odp: Tak jsem to spletl!!!
Tlapka, 6.3.2009 15:48

Zde je otázka nabídky a poptávky. Kultura slouží nízkým pudům za účelem výdělku.

Mno... Kamarádka mě definovala jako...
Saw, 8.2.2009 19:55

Mno... Kamarádka mě definovala jako jako „empatickýho bastarda“, což bude tak nějak ono. XD

Občas toho zneužiju, ale vzhledem k permanentně špatnýmu svědomí mam neustálou snahu nějak pomoct s čimkoliv, ikdyž jen sobecky vybranejm lidem. Někdo mě má rád, někdo mě nenávidí.
Pochybuju že mě kdy přestanou provázet úzkosti a paranoia, takže svět nebude ani v budoucnu ochuzen o mojí křečovitou snahu něco napravit .)

Jinak doporučuju přečíst něco od Dale Carnegieho, nebo Bibli Satanskou... aale co, klidně i tu křesťanskou
;-)

Odp: Mno... Kamarádka mě definovala jako...
Skynet, 9.2.2009 20:38

Saw, 8.2.2009 19:55 co se týká Dale Carnegie je fajn filosofie až na to že se tam mimo dokonalém učení učí i manipulace z lidmi. Tu vyřadit a je to dokonalá kniha. .

Oni to nechtějí.
Renata, 8.2.2009 21:06

Kdo „Oni“ ? No přece lidé z okolí to nechtějí, aby pro ně někdo dělal dobré skutky.

1) Občan s rodinou se přestěhoval z vesnice do města. Přivezl si s sebou šest keříků růží, které zasadil před vchod do domu se svým novým obydlím a těšil se, že je bude pro svou radost i pro radost ostatních lidí v domě zalévat a pěstovat. Omyl. Do tří dnů ty růžičky rozjezdili bicykly a zničily synci a asi i dospěláci z domu.
2) Občan dělal zdarma domovního důvěrníka. Chtěl dobro. Nechal opravit střechu a nainstalovat vodoměry, řemeslníkům ze svého dával svačiny. Chtěl i nechat namontovat na vchodové dveře kuličku; ale varoval dům před ožralci, kteří mohou zamčené skleněné dveře rozkopat. Za tu snahu se důvěrník dočkal rozkopání dveří svého bytu, asi jedním z místních chronických ožralců.
3) Důvěrník odmítl předat jediný klíč od společné sušárny pouze jedné nové rodině. Proto ho ta nová rodina za podpory ostatních obyvatel domu zbavila důvěrnictví.

Bývalý domovní důvěrník se poučil a už pro ostatní lidi zadarmo nic nedělá. Už je zkušený. Marnost nad marnost.

Odp: Oni to nechtějí.
Bára Š., 8.2.2009 22:12

Asi poznal blbce...to se stává.
Myslím, že časem každý přijde na to, že dělat něco k dobru všeobecné mase lidí je někdy prostě na nic. Pomáhat konkrétním lidem, ke kterým mám vztah, mi přijde smysluplnější.

Odp2: Oni to nechtějí.
Janacz, 9.2.2009 17:25

Domnívám se že je nutno velice si rozmyslet, kde a komu pomáhat, stává se že ná základě jednoho dobrého skutku se stane více špatných skutků.

Odp: Oni to nechtějí.
Alfons, 9.2.2009 3:42

A proč to? Chybí povinná výuka náboženství. Z lidí jsou proto hovada. Osobní zkušenost. Rodiče ani škola nejsou schopni ateistickou výchovou zhovaditelnosti děcek zabránit. Dohání se to represí.

Odp2: Oni to nechtějí.
Vlastimil Čech, 9.2.2009 5:41

Pane Alfonsi, v náboženství to podle mne nebude...kolem mého domku bydlí většinou bezvěrci, nebo snad jen formálně věřící a vycházíme spolu senzačně, přátelsky a sousedsky... jediný tvrdý katolík je nejneoblíbenější soused... ovšem obecně nic proti katolíkům nemám... to je jenom příklad... Myslím si, že ta agresivita a podrážděnost a bezohlednost je spíše způsobena stěsnáním lidí ve městech, než nábožností... nu, a na venkově jsou asi opravdu lidé nábožnější... chci říci, že ta větší slušnost možná více souvisí s prostorem, než s náboženstvím... Slyšel jsem, že třeba v Polsku je větší nábožnost než u nás... a ve městech je prý kriminalita obdobná jako u nás... V Americe ve velkých městech je kriminalita do nebes sahající... a nábožnost taky...

Odp3: Oni to nechtějí.
Janacz, 9.2.2009 17:27

To je svatá pravda. S hustotou obyvatelstva agrese narůstá. V podvědomí vzniká strach, že nebude místo.

Odp2: Oni to nechtějí.
vlasta, 9.2.2009 7:24

Alfonsi v pobožné rodině jsem vyrostl a jakmile mi to věk dovolil ,tak jsem se postavil na vlastní nohy.Své rodiče jsem měl rád,ale některé postoje jsem neskousnul.Můj strýc byl vysoce postavený duchovní,s tim jsem si rozuměl velice dobře.Jen ten styl života mi jaksi nevyhovoval.Neberu to jako všelék ,zjistil jsem,že i někteří věřící jsou pěkní parchanti,vždyť pánbíček jim to odpustí když pěkně poprosí!Neřekl bych,že národy mající BOHA v ústavě by byly nějak vyjímečně morální.Chcete příklady? Spíš si myslím, že že je to otázka svědomí a to je těžké.Nekteří jedinci si myslí,kdo ví jak nejsou chytří a při tom si nedokážou uvědomit,že jednaji jako svině.

Odp3: Oni to nechtějí.
Alfons, 9.2.2009 7:46

V pohodě. Jako obvykle jen negativní příklady a reakce. Funkční způsob řešení situace nevyžaduji. Jiný než zavedení povinné náboženské výchovy NEEXISTUJE.
Existují jen blábolivé KECY.

Odp4: Oni to nechtějí.
Vlastimil Čech, 9.2.2009 8:04

tak to byl skutečný argument;-)

Odp4: Oni to nechtějí.
Dominik, 9.2.2009 13:12

Taky si myslím, že zavedení povinného náboženství by nebylo marné. Za nejvhodnější bych považoval třeba Buddhismus. Jen proboha ne něco tak netolerantního jako je katolické křesťanství!
Samozřejmě, že to s tím náboženstvím byl jen fór.

Odp5: Oni to nechtějí.
Alfons, 9.2.2009 13:52

Kdepak fór! Nezbytnost. Ptej se učitelů a učitelek co navrhují, pokud je ještě žáčci nezastřelili. Ti řeknou náboženství, anebo budou mět určitě nějaký osvědčený způsob jak z záčků neudělat spratky, ale hodné dětičky. Můžeš se také dotázat na ministerstvu školství.

Odp6: Oni to nechtějí.
Dominik, 9.2.2009 14:36

Současnost i historie potvrzuje, že náboženství nědělá lidi lepšími. Na morální kvality člověka to může mít v jistých ohledech i pozitivní vliv, ale není to pravidlem a důležitější roli hrají jiné faktory.

Odp6: Oni to nechtějí.
Bára Š., 9.2.2009 18:52

Celý středověk, alespoň v Evropě, byl o náboženství-každý veřil, každý chodil do kostela, každý poslouchal v neděli kecy o teologii.
Jak je možné, že tehdy byla kriminalita nejhorší? Že se děla zvěrstva, na která naše civilizace vzpomíná spíše jako na bajky, které se nemohly stát?? Tak kde bylo to náboženství?

Odp2: Oni to nechtějí.
Janacz, 9.2.2009 17:28

V Islámských zemích je náboženství běžné a není to vidět na množství dobroty zejméne vůči ženám.

Odp3: Oni to nechtějí.
Alfons, 9.2.2009 17:35

To není. Je to vidět na stabilitě rodiny a výchově dětí. Úcta k rodičům atd. Utlačování žen je CENA za stabilitu rodiny.

Odp4: Oni to nechtějí.
Bára Š., 9.2.2009 18:50

Víte, to třeba v totalitních státech pochopili rychle...spousta věcí stála „jen“ nesvobodu a útlak. Tu větší, tu menší. Zavedení státního náboženství, zavedení státní ideologie, které každý musel poklonkovat, kterou si každý musel nechat podsouvat do hlavy, bez ohledu na své vlastní názory.

Útlak kohokoliv je moc vysoká cena. A neplatíte ji za úctu k rodičům. Vy stále nechápete, že je rozdíl měnit chování a měnit názory a city. Nechápete, že je rozdíl mezi úctou (která se prostě nedá vynutit) a mezi strachem.
Chcete-li lidi držet ve strachu, aby byli poslušní, tak prosím. Jenže riskujete, že se ten strach obrátí honem rychle proti vám.

Mnohem lépe by lidé udělali, kdyby se chovali tak, aby k nim děti tu úctu mohly mít.

Odp5: Oni to nechtějí.
Alfons, 9.2.2009 21:10

KDYBY...tak by nemusel být ani rybník

Odp4: Oni to nechtějí.
Tlapka, 16.3.2009 12:13

Zbývá jen zjistit jaký je cenový poměr. Mě se zdá pto ženy neatraktivní.

Odp: Oni to nechtějí.
Skynet, 9.2.2009 20:42

Renata, 8.2.2009 21:06 Věz tomu nebo ne , ale já sám jsem býval místy taky smutný, neb platí za dobrotu na žebrotu. Závist zatemnuje mozek lidem, a mladíci neznají ceny dokud si nezačnou kupovat věci sami. Nikdy se nevzdát... jde o to že rostou noví mladí a jestli budeme,te přihlížet tak na místo toho aby jsme je učili my, budou mít vzory v těch co jsou naa vrcholu, a dokazují to silou.. Né rozumem...

Něco
Juras, 9.2.2009 11:55

Pomáhám manželce s akcemi pro děti v naší obci. Nezištně to nedělám, protože to dělám kvůli ní :-)
A je pěkné, že spousta lidí s těmi akcemi také pomáhá nezištně.

Krátká rekapitulace.
slayd, 9.2.2009 14:13

Takže celkem tři příspěvky od lidí, kteří alespoň něco málo dělají pro své okolí. Myslím tedy že nijak nevybočuji z průměru a mohu prohlásit hrdě: jsem O.k.
Jenže vzhledem ke stavu společnosti, je nás asi málo.
Toho špatného je pořád dost a dost a docela to roste jak houby po dešti den za dnem. Asi nepostačí jen dobře vychovat vlastní dítě a sebe, i když i to dá hodně práce. A nepostačí jen pilně pracovat na své pracovní pozici. Bude to chtít něco navíc, ale já si navíc netroufám a navíc nechci bejt za snaživýho vola...
Někteří nemohou ani úpřimně říci, že jejich práce za peníze přináší dobré ovoce. Vezměte si takového manažera - obchodníka supermaketu. Nakoupí levně maso těsně před maximální dobou trvanlivosti. Šéf odělení nařídí řezníkovi jeho zpracování a ten poslušně úkol splní. Všichni dostanou odměnu, supermarket má zisk a zákazník žere zkažené maso... Kde se stala chyba? Kdo se obětuje? Kdo nesplní úkol a přijde o prémie nebo pracovní místo? Pozor je krize!!!! P.S.

Odp: Krátká rekapitulace.
ivan, 9.2.2009 14:44

Slayde, taky bych něco měl, ale je mi hloupé, i před sebou samým, psát o tom, že jsem něco někdy udělal pro druhého.

Odp2: Krátká rekapitulace.
Juras, 9.2.2009 15:38

Proč je Ti to hloupé? Nikdo jinej Tě nepochválí :-) Navíc si myslím, že je dobré rozvíjet pozitivní témata a když napíšeš, co děláš, třeba tím někoho inspiruješ.

Odp2: Krátká rekapitulace.
slayd, 9.2.2009 20:03

Za to se stydět jistě nemusíte. Zloději se nestydí ukazovat svůj společenský úspěch a ukazovat dobré příklady je něco hloupého? Já vím - myslíte tím, že jako se nechcete nějak hloupě předvádět. Potom ovšem máme je všude zprávy o těch nepravostech a miliony z nás sledováním médiií často už zoufale tápe: žije ještě vůbec někde dobrý člověk. To jsem chtěl ukázat: že ti lidé ještě existují. P.S.

Krize přestane sama.
slayd, 9.2.2009 14:28

Dnešní výrok pana prezidenta je opět skvělý: KRIZE PŘESTANE SAMA. Kolik let musíte studovat ekonomii, abyste byl takto erudovaný ekonomický myslitel?
Druhý článek na novinkách cz. je krutý: chlapec zemřel radostí z dárků LEGO. Nespolknul je, ale dostal od radosti astmatický záchvat. Takže některým lidem je opravdu smrtelně nebezbečné dělat radost. Rozhodně se tomu nemíním smát. Chovejme se k sobě jako lidi a ne jako ...... a to postačí k řešení morální krize. Ekonomická krize se dá přežít /když máte práci, tak snadno/ - bez práce o hodně hůře. Vydržet! Jednou bude lépe. Nebo ještě hůře? Kdo to ví... odpoví. P.S.

Odp: Krize přestane sama.
Alfons, 9.2.2009 15:28

..KRIZE PŘESTANE SAMA....po smrti už krizi nevnímáme. A oteplování a ochlazování také přestane samo.

Odp2: Krize přestane sama.
Shipper, 9.2.2009 16:38

NO a nepřestane? Vy chcete zadlužit ještě svoje pravnoučata?

Odp3: Krize přestane sama.
Fator, 9.2.2009 18:03

Jak na krizi?
Návod nám možná poskytl dávný článek svíce.cz... „The Secret“

Dovolím si z něj něco málo vyjmout:
- základní teze zní, že každá myšlenka zasahuje do běhu celého vesmíru tak, že se jí „vesmír“ pokusí splnit.
- válka proti teroru“ vyprodukovala mnohem víc teroru
- kdyby se lidé radši soustředili na to, že je venku hezky, bude hezky.

Že by algoritmus pro řešení ekonomické i morální krize?
Je vůbec možné něco takového použít u naší vlády? Těžko...

Odp4: Krize přestane sama.
Shipper, 9.2.2009 18:19

Myslím, že něco takového není možné použít u nikoho.

Odp3: Krize přestane sama.
slayd, 9.2.2009 20:07

Jistě že přestane, stejně tak že jednoho dne přestane pršet nebo že brzy skončí zima. Já se jen ptal, zda takovou perlu moudrosti je nutné ze sebe vypouštět.
Mám taky jeden dobrý a pravdivý poznatek: nebude -li pršet určitě nezmoknem... Skoro jako V. Klaus - nemyslíte? Když nemyslíte, tak nic.... P.S.

Odp4: Krize přestane sama.
Shipper, 9.2.2009 20:33

Výrok „Krize přestane sama“ má podtext: Šrotovné a podobné nesmysly jsou vyhozené peníze, které budou splácet příští generace. Klause už dlouho nemusím, ale v tomhle s ním souhlasím.

Odp5: Krize přestane sama.
Juras, 9.2.2009 22:49

Souhlas. Těm, co navrhují vměšování buď nedochází, že to celé ještě víc rozeserou anebo v krizi vidí příležitost, jak si/někomu přilepšit.

Odp6: Krize přestane sama.
ivan, 9.2.2009 23:00

Krize se rozpustí v čase. Lidé zapomenou a je po ní.

Odp4: Krize přestane sama.
Wild Dog, 9.2.2009 21:39

Zlí jazykové tvrdí, že Rooseveltův New Deal v podstatě krizi prodloužil. Státními zásahy narušil přirozený chod ekonomiky. Bez těchto zásahů by krize trvala tak 1,5-2 roky.

Odp3: Krize přestane sama.
Alfons, 9.2.2009 20:08

Zadlužení přece přestane SAMO. ;-)

Odp4: Krize přestane sama.
Shipper, 9.2.2009 20:42

Dluh musí někdo zaplatit. S krizí se nedá dělat téměř nic, se zadlužováním se něco dělat dá - nezadlužovat se. Pochopitelně dle pana presidenta Klause, dle pane Alfonse to bude asi jinak.

Odp5: Krize přestane sama.
Alfons, 9.2.2009 21:11

Dluh přece přestane být také sám.;-)

Odp6: Krize přestane sama.
Juras, 9.2.2009 22:46

Způsob Vašeho humoru mě dost míjí.

Odp7: Krize přestane sama.
ivan, 9.2.2009 22:52

To bych si taky přál.

Slayd , uvažuj hlavně rozumě, po...
Skynet, 9.2.2009 22:45

Slayd , uvažuj hlavně rozumě, po určitou dobu jsi si neuvědomoval že činy ovlivnují svět. Nechtěj hlavně ted hnad chtít spasit svět. Všechno má svůj čas, takže, třebaže začneš všem říkat svou pravdu a ,,učit lidi´´ tak to můžou dělat všichni, a taky dělají (říká se tomu diskuze, nejen na svici) a nemysli si že tě hned budou poslouchat, lidem jde v dnešní době hlavně o vlastní prospěch, a moudra nejsou zisk, pak o pocit vlastní důležitosti, nebudou chtít poslouchat.. Jako takové maličkosti aby ,, děti měli venku svobodu, bys měl mít zajištěné. Takové věci aby vidiv ublížení starému adekvátně oplatils, takové věci jako je vidět děcka (výrustky) okrádejíc ženu potrestals, aby vidiv jak přesila ubližuje jednomu , zjistils o co jde, a když si zaslouží tak je nechal, když ne ,tak co jako? Budu přihlížet, pak jsem spolupachatel neb když přihlížím tak asi souhlasím (neb kdybych nesouhlasil něco udělám, zavolám polic , nebo ) Trošku jsem vás stresnul a ted na čas vypustím, budu číst a nechám plynout čas. Pak si vás pár najdu, a zajdem na jedno. A slayd už jsem našel tu pravou zamiloval jsem se podruhé, do stejné holky a dvakrát na první pohled.. Ivča mě taky miluje. Vím že to bude doré,bez smyslu školském známkování.

„Chceš změnit svět? Pak změň nejprve...
Skynet, 9.2.2009 23:03

„Chceš změnit svět? Pak změň nejprve sám sebe.
Chceš změnit sám sebe? Pak zůstaň zcela tichý v moři ticha.“

Ticho zvětšuje vnitřní hloubku. Ticho zvětšuje vnější sílu. Ticho probouzí mé srdce. Ticho osvobozuje můj život.
V naprostém tichu jsme daleko za myslí. V tomto tichu se nachází hluboký klid, světlo a další kvality. Ticho je výstižným vyjádřením nevyjádřitelného.

Odp: „Chceš změnit svět? Pak změň nejprve...
Alfons, 10.2.2009 3:29

...„Chceš změnit svět? Pak změň nejprve sám sebe.
Chceš změnit sám sebe? Pak zůstaň zcela tichý v moři ticha.“.....Jinými slovy „drž hubu a nevyskakuj“, jinak zavedeme TICHO cenzurou. A zlepšíme svět. Nejsme jako oni!!

Odp2: „Chceš změnit svět? Pak změň nejprve...
Dominik, 10.2.2009 10:14

Je dobře, že na světě žili a žijou takoví lidé, jako je pan Alfons. A je dobře, že se občas i takovíto lidé dostanou k moci. Lidská populace se pak trochu proředí a alespoň nedojde tak rychle k přelidnění. Lidé se uskromní a nevyčerpají a nezničí si tak rychle Zemi.
A pak diskutujte o tom co je to dobro a co zlo.
Nemyslím tím s pohledu jednotlivce, ale lidstva.
Jo, jinak jsem velmi tolerantní a demokrat a za vlády pana Alfonse bych nechtěl žít.:-)

Odp2: „Chceš změnit svět? Pak změň nejprve...
Lucka, 10.2.2009 21:05

V tichu poznáš sám sebe, svoje klady, a zápory myslím tedy.

Odp2: „Chceš změnit svět? Pak změň nejprve...
Tlapka, 16.3.2009 12:17

Logické je že nikdo nezmění ani svět ani sebe, ale vše jde samo od sebe podle psychologie davu.

V obci
plihalik, 10.2.2009 10:21

Tedy dobrý nápad začít konečně konkrétně... Škoda, že množství inspirace neodpovídá délce diskuze...

Zkusím za sebe:
- vedu (vedl jsem) Filmový klub Jednoho světa - tento festival dokumentárních filmů o lidských právech asi znáte.
- pořádá-li někdo v obci nějakou akci (která je dobrá, ale nemusela by se setkat s odezvou veřejnosti), snažím se alespoň přijít, případně pomoct s organizací ...
- aktivně se podílím na životě farnosti (pokud někdo cítí deficit v angažovanosti pro druhé nabízí tento nepřeberné množství aktivit - od správy farních stránek, přes množství práce na opravě kostela, fary, chystání liturgie i „mimokostelových“ akcí, vedení volnočasových aktivit dětí - abych vyjmenoval jenom ty, kterých jsem se v poslední době účastnil...
- mnohé moje aktivity v otázce ochrany životního prostředí se zdály spíše „akademické“, ale přece možná to, že jsem se o ně zajímal (na radnici), způsobilo jistý posun v té věci - např. vyčištění přírodní rezervace od odpadků, které se do ní při velké vodě dostaly z utržené meze-skládky (předcházející amaterský sběr několika pytlů odpadků byl nakonec pěkný výlet s ministranty)

Mohl bych asi být konkrétnější, ale třeba Vás něco zaujme... Jenom ještě dodám, že jsem extrémní introvert a sociální interakce mně dělají problém...

Odp: V obci
Alfons, 10.2.2009 11:08

...extrémní introvert a sociální interakce mně dělají problém.....to není dobré, časem je možné být označený za pedofila. Bohužel přes veškeré dobé úmysly-von je na dětičky-bacha na něho. Veřejnost je vždy ve střehu.

Demokracie funguje!
slayd, 10.2.2009 18:20

Znáte ten poslední mediální případ. Zaměstnanec farmaceutické firmy komentoval veřejně korupční praktiky jiné farmaceutické firmy ve vztahu k lékařům a zdravotnickým zařízení. Byl propuštěn z pracovního poměru za hrubé porušení ... Nyní se bude soudně domáhat /předpokládám/ několik let rozsudku o neplatnosti výpovědi a náhradě škody na ušlé mzdě. Opravdu radostné vyhlídky. Systém kryje bordel a korupci /chrání podvodníky/ a ten kdo na stav ukáže prstem je systémem zlikvidován. Že jednou teb soud možná vyhraje... ale co bude potom dělat? Začne znovu pracovat u firmy, kde ho nechtějí? Takovou výhru mu tedy opravdu nezávidím....
------------------------------------------------------------------
A k výrokům pana prezidenta. Když se tedy vždycky nakonec všechno vyřeší samo /pomocí nevididelné ruky trhu/ - mimochodem asi fungovala nějak i do roku 1989 pane profesore? Hlavně je třeba zvážit, zda jsou v tomto případě na světě k něčemu prezidenti, vláda, horní a dolní komora parlamentu - když se to všechno přeci vždycky všechno vyřeší samo i bez nich. Jak jsem tady četl - dokonce bez nich ještě dříve a lépe. Sakra to by byl ušetřený balík z rozpočtu ČR. P.S.

Odp: Demokracie funguje!
Alfons, 11.2.2009 6:37

...světě k něčemu prezidenti, vláda, horní a dolní komora parlamentu .....jsou to dobrá koryta-jinak nananic. Snad že baví národ svými taškařicemi a veletočemi.

No hodně
lama, 24.2.2009 13:35

Když jsi se narodil(a), tak ty jediný(á) jsi plakal(a) a všichni se smáli. Žij tak, až jednou budeš umírat, aby všichni plakali a ty jsi se smál(a).

Odp: No hodně
slayd, 24.2.2009 17:19

Musíme se smát dříve, než se staneme šťastnými, neboť bychom mohli zemřít, aniž bychom se zasmáli... P.S.

Také se zakuklete a kujte pykle
Renata, 6.3.2009 15:24

Pane Slayde sděluji Vám, že k dnešnímu dni na Svíci parazituje osoba, která se zaregistruje nejméně pod dvěma jmény, a proto ji pak nemůže nikdo podle ID identifikovat. Pak vždy napíše plytký článek, netýkající se zásadních a sociálních problémů většiny lidí současné společnosti, chvíli počká a pak sama sobě odpovídá. Ze svých různých identit se snaží formálně udělat „dobračky od kosti“; cvičí si tak manipulativní metody přetvářky a má zlomyslnou radost z toho, že jí lidé „zobou z ruky“. Svůj sloh, a často z něho vyčnívající hrot hrubosti a absolutní bezohlednosti vůči ostatním lidem, však změnit neumí a tím se prozradí. :-(

Až budete mít pane Slayde náladu, udělejte to prosím také tak, aby ta KUDLANKA NÁBOŹNÁ neměla tak volné pole působnosti.

Těším se na Vaše vtipná „pážata na Hradě Karlštejně“, která budou statečně na KUDLANKU zvysoka s... :-)

Odp: Také se zakuklete a kujte pykle
Tlapka, 16.3.2009 12:31

Neberte si to tak.

Pomožte.
(:-), 15.3.2009 21:08

Pane Slayde prosím pomožte,
a nové nosné téma do svíce zadejte.

Další parazitický námět je tu totiž uveden
a tím tématický celek svíce narušen:

někdo si chce ze svíce udělat červenou lampičku
a anonymně lákat k sobě nějakou „buchtičku“.

Prý „ “milenku do tojky hledá „“ ,
žaludek se z toho slušnému člověku zvedá ! :-(

Odp: Pomožte.
Tlapka, 16.3.2009 12:32

Použijte Kinedryl.

Odp2: Pomožte.
ivan, 17.3.2009 0:14

Teď to není nadsázka, ale mnoha lidem se dělá blbě právě z toho Kinedrylu, přímo ho nesnáší. Docela dobře, zabírají dětské piškoty, nedělá se jim kyselo v puse a dají se dobře uklízet. Dříve jsem nechával blicí pytlíky vedle sedadla cestujících, poslední roky je mám vedle sebe a už otevřené je jim podávám do ruky, nadzvednu jim mikrofon a natáhnu triko, už jsem si zvyknul. Je mě jich i líto.

how i got my ex back
maria, 10.5.2019 1:51

DĚKUJÍ VELKÉM DR Sunny ZA ŘEŠENÍ MŮJCH PROBLÉMŮ JE JEHO EMAIL IS (drsunnydsolution1@gmail.com
Jmenuji se slečna Maria, byla jsem vdaná za svého manžela po dobu 5 let, kde jsme spolu šťastně žili letos a ne až do doby, kdy odcestoval do Austrálie na služební cestu, kde potkal tuto dívku a od té doby mě nenávidí a děti a lásku jen jí. takže když se můj manžel vrátil z cesty, řekl, že mě nechce vidět znovu a znovu s dětmi, takže nás vyvedl ven z domu a teď jede do Austrálie, aby viděl tu jinou ženu. tak jsem s dětmi byl tak frustrovaný a já jsem zůstal jen s maminkou a nebyl jsem léčeni dobře, protože moje matka se po mém otcově smrti oženila s jiným mužem, takže muž, který se oženil, ji neošetřoval dobře, a moje děti byly tak zmatené a já jsem hledal způsob, jak dostat svého manžela zpět domů, protože ho miluju a vážím si ho tolik, takže jednoho dne, když jsem procházel na svém počítači, jsem viděl svědectví o této kouzelné kouzlo DR Sunny, svědectví sdílená na internetu paní a to na mě zapůsobilo tak moc, že ​​jsem si to zkusil. Zpočátku jsem se bál, ale když jsem přemýšlel o tom, co já a moje děti procházejí, tak jsem ho kontaktoval a on mi řekl, abych zůstal klidný jen 24 hodin, aby se můj manžel vrátil ke mně a ke svému nejlepšímu překvapení jsem dostal hovor od mého manžela na druhý den ptát se po dětech a já jsem zavolal DR Sunny a on řekl, že vaše problémy jsou vyřešeny mé dítě. tak to bylo, jak jsem se dostat svou rodinu zpět po dlouhém stresu brzdit se zlá dáma, takže se všemi tyto pomoci od DR Sunny, chci, abyste všichni na tomto fóru, aby se se mnou řekl obrovský díky DR Sunny a já budu také radu pro někoho v takových nebo podobných problémech nebo jakýkoli druh problémů by měl také kontaktovat jeho e-mail je) (drsunnydsolution1@gmail.com) on je řešením všech vašich problémů a nesnází v životě. jeho e-mailová adresa je opět (drsunnydsolution1@gmail.com)

JE SPECIALIZOVAT V NÁSLEDUJÍCÍM SPELLU.

(1) Pokud chcete své ex zpět.

(2) pokud máte vždy špatné sny.

(3) Pokud chcete být povýšeni ve vaší kanceláři.

(4) Pokud chcete, aby po vás běžely ženy / muži.

(5) Pokud chcete dítě.

(6) Pokud chcete být bohatí.

(7) Pokud chcete svému manželovi navázat navždy.

(8) Pokud potřebujete finanční pomoc.

(9) Jak jste byli scammed a chcete obnovit vás ztratili peníze.

(10) pokud chcete zastavit rozvod.

(11) pokud se chcete rozvést se svým manželem.

(12) pokud chcete, aby vaše přání bylo uděleno.

(13) Kouzlo těhotenství k otěhotnění dítěte

(14) Zaručujeme, že vyhrajete znepokojující soudní případy a rozvod bez ohledu na to, v jaké fázi

(15) Zastavte rozpad vašeho manželství nebo vztahu.

(16) jestliže máte jakoukoliv nemoc (H I V), (CANCER) nebo jakoukoliv nemoc.

(17) pokud potřebujete modlitby za vysvobození svého dítěte nebo sebe samého.

(18) chcete vyléčit lék na cukrovku, léčbu herpes, vyléčení Hiv a AIDS, léčbu rakoviny prsu a léčbu rakoviny,

ještě jednou se ujistěte, že ho budete kontaktovat, pokud máte nějaký problém, který vám pomůže. jeho e-mailová adresa je (drsunnydsolution1@gmail.com), kontaktujte ho okamžitě .... zavolejte nebo co se mu stalo číslo na +2349030731985

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.