Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

1.6.2011 21:49

Problematika gádžů aneb přizpůsobivé ovce

Jeden příběh: jel jsem takhle autobusem směrem na Most a byl tam jeden mladý hubený agresívní cikán, ktery obtěžoval nějaké holky (bílé). Očividně to neměl v hlavě v pořádku. Nechtěly se s ním bavit, ale on na ně byl verbálně agresivní. Jeden kluk, bílý, svalovec, mu řekl, aby je nechal být. Cikán byl hned sprostý „Co ty se do toho montujes pičo!“. Podpořil jsem svalovce a řekl jsem taky cikánovi, aby ty holky nechal být. Cikán byl pořád na všechny okolo verbálně agresivní a tak emoce v autobuse stále houstly. Svalovec mu nakonec řekl, aby ty holky nechal, nebo si ho podá. No a v tu chvíli začalo tóčo. Cikán nechal holky definitivně plavat a začal telefonovat kámošům. „Kde vystupuješ hajzle? Kámoši budou čekat na zastávce!“ Srab! Sám by na něj neměl, ale kámošům začal do telefonu, samozřejme sprostě, nadávat na toho svalovce a svolával je, ať už čekaj na zastávce. Svalovec, přestože na cikána by stačil v pohodě, už raději mlčel. Vystupoval jsem dřív, tak nevím, jak to dopadlo. Litoval jsem ho. Snad jim utekl.

Musel jsem ale nad tím přemýšlet, a přesto, že je to už několik let zpět, stále o tom přemýšlím a nejde mi to z hlavy. Jak to, že oni, sociálně a v tomto případě i tělesně slabší, a ješte na našem území v drtivé menšině, jsou vlastne silnější? Jak to, že byli v tomto příběhu postrachem? Ty jeho „kámoši“ se vubec neptají, kdo je v právu, okamžitě všeho nechají a jdou podpořit kamaráda. I když je to úplný blb a dělal blbosti. To by se u nás nestalo! U nás v Praze, kdyby na Václavaku za BÍLÉHO DNE někoho zbili nebo unesli, tak ostatní se budou maximálně koukat, ale na pomoc velmi pravděpodobně nikdo nepřijde! Oč jsou silnější než my! Ta soudržnost! My jsme si nechali sociální vazby zpřetrhat „sociálním systémem“, rodina a komunita byla rozbita. Každý jede sám za sebe. Oč jsou národy třetího světa, Afričané, Asiaté, Jihoameričané, a i ti Cikáni v tomto mnohem vyspělejší - nepřišli o komunitu, nenechali si zničit svou sociální síť - zdroj kolektivní síly. My jsme si ji nechali vzít, a tak jsme slabší a snáz ovladatelní našimi mocnými. My, „přizpůsobiví“. Ovce. Máme se od nich co učit.

Konečně pěkný článek k zamyšlení. Je...
iva, 2.6.2011 10:52

Konečně pěkný článek k zamyšlení. Je snad znakem přizpůsobivosti to, že jsme jak ovce, bez rodiny každý sám za sebe? Jenže, kdyby to tak jak oni dělali všichni jak by to tady vypadalo? Ale něco bychom si z nich měli vzít za příklad.

Odp: Konečně pěkný článek k zamyšlení. Je...
Tomas, 2.6.2011 21:00

Děkuji za kompliment. Ano, ta poslední věta, to je přesně to co jsem tím chtěl říct. A znakem přizpůsobivosti, tak jak jsem ji myslel, je to, že se necháme snadno odvést od své podstaty a přizpůsobíme se systému.

Odp2: Konečně pěkný článek k zamyšlení. Je...
iva, 3.6.2011 10:36

Škoda, že se skoro všichni vrhnuli na peprnější diskusi. Mně by opravdu zajímalo spíš tohle. Zaujaly mně slova Michaela Jcksona v jednom interwium. Nevím jestli to hrál, ale mluvil o tom, že rodina už pro lidi ztrácí význam a nemají čas spolu ani povečeřet. Zobrazila se mi moje rodina jak se někdy sejdem) je to málokdy skoro pořád je někdo v práci, ale je to opravdu někdy veselé, že to je jak když byli kluci malí a stále si mají co říct. Ale vím, že tady je to o té soudržnosti, ale jen jsem si vzpoměla na toho Michaela, že taky vlastně neměl rodinu, nechal si zplodit děti a matku odvrhnul.

Odp3: Konečně pěkný článek k zamyšlení. Je...
Tomas, 3.6.2011 14:00

Ano, v práci... to s tím taky souvisí, my makáme 4x víc než bychom při současném stavu věcí museli a tím jsme taky přizpůsobiví a necháme se tahat od rodiny...
A nemám na mysli jen rodinu jako rodinu, spíš třeba i širší komunitu, a taky rodinu v obecnějším slova smyslu jako lidi, kteří se poznali až během života a na první pohled vidí, že je mezi nimi nějaké souznění. Se svojí rodinou si třeba nemusí tolik rozumět. Tak to koneckonců bylo i u Ježíše, takže to asi nebude prohnilá myšlenka.

K zamyšlení...
tlapka, 2.6.2011 14:02

Něco je mi na té kolektivní síle vadí .. asi se dá zneužít? Musím to promyslet.

Odp: K zamyšlení...
Sova, 2.6.2011 19:44

Ne, že bych se tvého myšlení bál, ale zneužít se dá přeci všechno - tudíž i kolektivní síla ;-)

Odp2: K zamyšlení...
tlapka, 3.6.2011 12:20

Připomíná mi to mafii nebo davovou psychozu. Přikláním se k individualismu- nevím jestli bych mohla dělat to, o čem rozhodne „rodinný klan“ když by se mi to nelíbilo.

Odp3: K zamyšlení...
Sova, 3.6.2011 14:11

jo, ale každý si prostě nemůže dělat co chce. To zkrátka nefunguje..

Odp4: K zamyšlení...
Tomas, 3.6.2011 14:18

V tom bych problém nehledal, represe a příkazy jsou cesta do pekla. Problém je spíš v tom, že lidi nedělají to co doopravdy chtějí, protože se nechají oblbnout nebo zastrašit. Případně jsou už oblblí natolik, že zapomněli, co doopravdy chtěli. Ztratili sami sebe.

Odp3: K zamyšlení...
Tomas, 3.6.2011 14:12

Aha, už Ti rozumím, tohle mě nenapadlo. To je nepochybně rub celé záležitosti. Samozřejmě ta soudržnost by neměla být vynucená násilím, ale měla by vycházet z přesvědčení všech, natolik by případný vůdce klanu měl být osvícený. Jsem přesvědčen, že u těch Cikánů to tak je, že je k tomu nikdo nenutí, ale cítí potřebu postavit se za bližního.

Odp4: K zamyšlení...
tlapka, 3.6.2011 16:42

Jak se to stane ve skupině zvykem tak je do pak dobrovolně přinucené a pak je to jak říká Sova ani nikdo neví co vlastně sám za sebe chce. Navíc vůdcové klanu se rychle deformují do egocentrické podoby.

Odp5: K zamyšlení...
Tomas, 3.6.2011 16:58

To se nesmí stát jen zvykem, lidi si musí pravidelně připomínat, co vlastně chtějí a co je drží při sobě.

Odp: K zamyšlení...
Tomas, 2.6.2011 21:48

Jasně že se dá zneužít, jako v tomto příběhu. Teda doufám, že v tomto příběhu svůj cíl nenašla. Ale ta síla není principiálně špatná. Co se stane lvu, když mu ubrousíš zuby a drápy? Bude lepším lvem? Ne, přestane být lvem, a bude vyvržen z úst Jeho (Zj. 3, 15-16).
Skalpel je velmi užitečný nástroj, který může zachránit život. Jeho ostří je ale nebezpečné. Když ho otupíme, nebezpečí pomine, ale jaksi přestane být k ničemu, život s ním už nezachráníme.
Tak je to s námi - nemáme sílu, nejsme nebezpeční, ale když nemáme sílu ...

Odp2: K zamyšlení...
tlapka, 3.6.2011 12:21

Když nemáme sílu, použijeme lsti. :-)

Odp3: K zamyšlení...
RedC22, 7.6.2011 1:01

Nebo někteří použíjí samopal vzor 58.

Odp4: K zamyšlení...
tlapka, 7.6.2011 8:03

Moc hlučné a těžké. Chce to jemnější strategii.

Odp5: K zamyšlení...
iva, 7.6.2011 12:12
Odp6: K zamyšlení...
tlapka, 8.6.2011 9:00

:-) něco co se vejde do hlavy nebo aspoň do kapsy. :-)

Odp: K zamyšlení...
ivana Kozárová, 13.11.2012 1:13

Bahno drží taky dobře pohromadě,ale oporu ti nedá. Nevěřím,že svolával kamarády. jen to tak dělal,aby to tak vypadalo.Nedrží tolik pohromadě,jak to na první pohled vypadá. Pravda je,že chodí po třech a je divné,že jel sám...Jsou to lidé lži,pravda z nich nevypadne. Proto nemohou držet pohromadě. Neustále se sice různě spolčují,ale také rozdělují a rozkmotřují.Pohromadě je udržujeme my. Mají proti komu prudit. I když je těžko pochopitelné,proč tak činí vůči gadžům,kteří přece jen poskytují výhody...

Ti co nám očkují individualismus
Ema4, 2.6.2011 20:21

asi ví proč to dělají :-(

To u nás v Brně jsme jiní kabrňáci...
Wild_Dog, 3.6.2011 21:35

To u nás v Brně jsme jiní kabrňáci. Když někde někoho mlátí, lidi sklopí hlavy a vůbec je to nezajímá, ani policajty nezavolají. Ale když tak před pár týdny u Vaňkovky uviděli šukající pár, ihned se našlo spousta impotentů, kteří okamžitě volali policajty. :-)

Odp: To u nás v Brně jsme jiní kabrňáci...
Tomas, 4.6.2011 10:24

Počkej, jsi gádža nebo cikán?

Jestli gádža, tak to je úplně stejné jako v Praze - jak jsem psal v tom článku ...

Odp: To u nás v Brně jsme jiní kabrňáci...
Tomas, 4.6.2011 10:27

Jo, a Ti impotenti, to je recht. A ta policie mě dost štve, sami přiznávají, že cíleně honí „prcačkáře“, jak jim odborně říkají, přesto že si šukají v autě někde v přírodě a nikomu nevadí. To je baví víc než honit zloděje, a maj čárky.

Odp2: To u nás v Brně jsme jiní kabrňáci...
Juras, 8.6.2011 13:02

Neříkají prcačkáři lidem, kteří oprcají nezletilce?

Odp3: To u nás v Brně jsme jiní kabrňáci...
ivan, 8.6.2011 13:48

Prckačkáři jsou ve věznicích ta neponíženější skupina bezprávních vězňů bez jakéhokoliv zastání a přijetí do vlastní hierarchie. Sedět s paragrafem ,, pohlavní zneužívání nebo znásilnění" je dvojitým trestem.

Odp4: To u nás v Brně jsme jiní kabrňáci...
Juras, 8.6.2011 14:20

A co Ty o tom víš? :-)

Odp5: To u nás v Brně jsme jiní kabrňáci...
ivan, 8.6.2011 14:56

Naštěstí jenom to co jsem napsal, ale dosvědčit to nemohu. :-)

UF!

Odp4: To u nás v Brně jsme jiní kabrňáci...
Juras, 9.6.2011 16:32

To mi taky připomnělo vtip, ale je moc sprostej :-)

Odp3: To u nás v Brně jsme jiní kabrňáci...
Tomas, 8.6.2011 23:25

Aha, tak to nevim. Ja to slovo slysel jen od tech policajtu a pouzili ho v tomto vyznamu, tj. jako dvojici mladych lidi co si vyjedou autem a ...

V soudržnosti jsou nám cikáni...
Sidrach, 10.6.2011 20:24

V soudržnosti jsou nám cikáni příkladem, nemohu se ale ubránit pocitu, že myšlenkový důsledek tvého konceptu může lidem, kteří uvažují ne zcela objektivně podporovat rasismus. Cikáni, kteří dělají bordel, se nezastávám, stejně jako „bílých“, kteří dělají bordel. Pokud bychom uvažovali o zavedení systematických kroků, proti těmto případům, dotklo by se to všech, včetně cikánů. Tím by se vyřešila jakákoliv diskriminace a rasismus. Každopádně chci podotknout, aby lidé nevnímali cikány jako vnější projev zla, ale aby uvažovali o samotném problému zla.

Odp: V soudržnosti jsou nám cikáni...
tlapka, 13.6.2011 11:44

Zlo si hledá své nosiče.

MÁM STRACH,NEDÁVÁM TO ZNÁT.
ivča, 12.6.2011 15:48

NĚKOLIKRÁT JSEM BYLA Obtěžována cikány na veřejnosti.Je u nich soudržnost,ale lidská slušnost jim nic neříká.Proč na ně není stejný metr,nesmíme se jich bát!Nesmí si přece věe dovolit!Máme v tomto směru děravé zákony!!!Vím o vraždě,kdy cikán dostal zanedbatelný trest.Gádžové za pokus o vraždu doživotí...Kde to jsme?

Odp: MÁM STRACH,NEDÁVÁM TO ZNÁT.
jandula, 23.6.2011 11:16

v čechách kde jinde.o) spravedlnost totiš neexistuje dá se koupit takže vše je hlavně o penězích .o) a take soudce je jen člověk

Odp2: MÁM STRACH,NEDÁVÁM TO ZNÁT.
tlapka, 23.6.2011 18:00

Omyl. Soudce je Více než člověk, protože se považuje za neomylného. :-(

Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
zákys, 18.7.2011 0:56

Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten člověk začal volat kámoše proč jsi nebyl stejně v obraze a nevyrazil jsi mu ten mobil té „zamatlané“ ruky a nedal mu na jevo, že se posouvá do jiné roviny, kde budou platit pravidla, které nebude nastavovat on. Pořád jsme v autobuse. Pokud nerozumíš, není ti pomoci. Zbývá ti jenom xenofobie a rasizmus. Vole.

Odp: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
tlapka, 18.7.2011 10:58

Nebylo by tam něco pozitivního?

Odp2: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
Juras, 18.7.2011 11:42

Jo - diskriminace.

Odp3: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
tlapka, 18.7.2011 15:36
Odp: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
Platfus, 18.7.2011 11:26

Zákysi, to si řeknem, až v podobný situaci budeš. Soudě podle tvých komentářů, seš hádám mistr duchanepřítomných reakcí.

Odp2: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
tlapka, 18.7.2011 15:37

Já tomu panu Zakysovi pořád ještě nerozumím, třeba co je smyslem jeho života?

Odp2: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
zákys, 18.7.2011 18:51
Odp3: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
Tlapka, 19.7.2011 12:52

To je moc pěkný článek, dosti složité myšlenky, já jsem si jej natiskla díky

Odp4: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
zákys, 20.7.2011 12:52

Dobrý den. Jsem rád, že jsem vám nabídl něco, co se vám líbí. Když už jste zaujata myšlením pozoruhodného člověka, který neprožil lehký život, Karla Kosíka, nabízím vám další esej.
http://www.sds.cz/docs/prectete/epubl/kk_sz.htm
Když jej četli a čtou moudří lidé v celé Evropě (tam mu vyšlo pár knih) tak si jej čtěte také vy. Jás si opatrně listuji (je brožovaná) ve Století Markéty Samsové, která bohužel není ani v antikvariátech vždy, když si chci číst pěkným jazykem popsanný příběh o době kterou jsem žil, a která stále pokračuje.

Odp5: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
Tlapka, 20.7.2011 15:31

Četla jsem životopis Karla Kosíka a je moc zajímavý, svoje názory měnil tak by mě zajímaly články z dřívější doby.

Odp6: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
zákys, 20.7.2011 17:52

Jestli za změnu považujete upřesňování svých poznatků tak názory měnil. Co neměnil bylo to, že byl vlastenec a člověk hledající. Učedník, tovaryš, mistr.... Však jste to četla. Jeho práce která mu získala respekt i ma západ od nás byla Dialektika konkrétního. Filozofický traktát pokoušející se změnit dogmatické a strnulé chápání klasiků (Marx...). To by jste asi nečetla. Pravděpodobně nemáte průpravu číst spisy tohoto typu. Účastnil se toho, co vyústilo v tzv. Pražské jaro. (Texty z roku 1968 jsou zde: http://www.blisty.cz/art/40586.html
Nelekněte se množství dokumentů. Ta doba bylo bohatá na lidi i myšlenky!!!). Je možné si stáhnout celou knihu. Vřele doporučuji.
Jeho texty jsou v Literárních novinách z té doby. Jsou to zásadní články, jako jeho jiných souputníků - třeba Ivana Svitáka, Jana Procházky(něco si otevřete -Co si o tom myslíte začínají články a byly psány pro mládež a byly jí hltány), Zbyňka Fišera alias Egona Bondyho, Pavla Kohouta a Milana Kundery...) Možná něco bude v té nabídce výše. Pak přišla normalizace. V době honby na Chartu byly mu Stb. zabaveny veškešré texty, které psal většinou do „šuplíku“ a zmizely ze světa. Obrovská rána pro člověka pera. To co přišlo na denní světlo po roce 1969 je vlastně jenom torzo. I tak stojí za to. Vedle té Markéty..., ještě Předpotopní úvahy, Jinoch a smrt a Poslední eseje. Ale to si snadno dohledáte na Wikipedii. Málokdo ví, že Kosík byl dobrý sportovec. Ne jenom „inkoust“. Jako mladík měl před sebou slibnou kariéru profesionálního fotbalisty v pražské Slávii. A on začal studovat filozofii jako budoucí profesionál. Když jsem začal psát chtěl jsem napsat, že literatura je nedostupná, ale pak jsem si začínal vzpomínat...
Pokud jsem uspokojil, jsem rád.

Odp7: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
Tlapka, 21.7.2011 12:36

Děkuji Vaše sdělení je inspirující, já nemám ani historické ani biologické vzdělání, ale o Marxe a vědecký komunismus jsem se zajímala soukromě, když totalita tak neprůstřelně prospívala.

Odp8: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
zákys, 21.7.2011 13:44

Když v roce 1989 převrat zvrátil režim bylo co jsem mu vyčítal a zároveň jej za to proklínal to, že jsem ve 20 letech nemohl studovat texty, které se najednou objevily. Když jsem četl Haykovu Cestu do troctví byl jsem vděčný tomu, že jsem ji nečetl ve svých dvaceti letech. Při svém studentském radikalismu jsem musel vyletět a skončit někde tam, kam by mi režim vymezil místo. Třeba i v emigraci. (To by byly ale jiné zkušenosti - třeba http://www.blisty.cz/art/59446.html)Když jsem tuto útlou knížku četl po třetí, měl jsem úplně jiný pocit. Zkušenost a znalosti mi dnes nedovolují být tak radikální. Příklad. Terorista a bojovník za svobodu(chcete-li partizán) jsou dva významy a i když to zabalíte do různých alobalů pořád jeden člověk. Pýcha MOCI udělá teroristu z každého, kdo se jí protiví. Myslím si, že tím mým nejhlouběji uloženém depozitu znalostí je nabourávat MOC!! Jakoukoliv MOC. To jsem toho napsal nějak moc. To není ani ke čtení...

Odp9: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
iva, 21.7.2011 15:35

Pro mě je. Na rozdíl od Merlina tohle má spád.

Odp10: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
Platfus, 21.7.2011 15:52

Ale jo, abych byl k Zákysovi spravedlivej, tady má komentáře, co se hezky čtou.

Odp11: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
Juras, 21.7.2011 16:33

Souhlas, ale u takovejch na závěr napíše, že to není ke čtení.

Odp9: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
Juras, 21.7.2011 16:38

Když jsem v diskusi o islámských teroristech napsal, že to je o úhlu pohledu a že Gabčík s Kubišem byli vlastně sebevražední atentátníci, pěkně jsem si to slízl. Většina lidiček není schopná se vymanit z oficiálních interpretací.

Odp10: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
iva, 21.7.2011 16:52

Tak piš česky.Nebo běž na Osla. Já setam nechytám.

Odp10: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
Vlastimil Čech, 22.7.2011 10:07

dobrý postřeh: záleží na úhlu pohledu...
bandita-partyzán
osvobozenecká armáda-separatistická banda
špion-rozvědčík
tělesný strážce-gorila
bratrská pomoc-okupace
atd. atd....
no, myslím si, že právě my Čechové bychom měli býti k takovému přezývání věcí dosti otrlí...;-)... nemyslíte?

Odp11: Thomasi, nebo jak si říkáš, když ten...
zákys, 22.7.2011 20:36

Bratrská pomoc-okupace... To máte na mysli Monroovu doktrínu a všechno co po ní následovalo, a vlastně pořád následuje? :-)

Lidská lhostejnost
Kadol, 1.8.2011 19:01

Rozhodně nejsem rasista. Spíše naopak. Jak se říká , - všichni boží tvorové,- bez rozdílu rasy, postavení či pohlaví. To, že tzv. „ nepřízpůsobivý občané“ negativně působí na morálně etický vývoj naší společnosti, je rozhodně dlouhodobý problém, jehož řešení se neustále odkládá a nakonec nejsou ani dostatečně kompetentní orgány, které by se jim patřičně zabývaly.
Nelze řešit pouze tzv. „ romskou otázku“ jako takovou. Vrůstající agresivita je černá skvrna nejenom naší vlasti. Potýkají se s ní i mnohem vyspělejší země, ba dá se říci, že ze statistického hlediska jsou na tom i hůře než my.
Problém je spíše v lidské lhostejnosti. Den co den jsme němými svědky násilí. Ať na ulicích, v zaměstnání či školách, ale spíše také ve sdělovacích prostředcích, v televizi, v novinách či na internetu.
Ruku v ruce s lhostejností jde strach. Bojíme se reagovat na známky násilí, bojíme se zasáhnout, bojíme se ozvat.
Samozřejmě legislativní zákony nám neumožňují osobní fyzický zákrok a verbální domluva bývá většinou neúčinná. I policejní složky bývají většinou ve svých kompetencích značně omezeny zákonem.
Jak tedy přistupovat k případnému agresivnímu útoku, který se bude týkat přímo nás, nebo budeme jeho svědky?
Pokud budeme pouze nečinně přihlížet, tvářit se, že se nás to netýká, stáváme se spolupachateli takového útoku. Zatím sice jen z hlediska morálního, ale myslím si, že by stálo zato přepracovat zákon o Neposkytnutí pomoci.
Otázkou zůstává, jako formou budeme moci zasáhnout. Abychom to nakonec zase nebyli my, kdo zákon v tomto směru poruší.
Jedna věc je však jistá, pokud se nezačneme lidskou lhostejností co nejdříve zaobírat, dáváme reálnou šanci vítězství agresivity.:-(

Odp: Lidská lhostejnost
Tlapka, 2.8.2011 9:33

Jaký postup doporučujete „budeme, nezačneme“ to je problém.

Odp2: Lidská lhostejnost
iva, 2.8.2011 10:50

Tlapko ted´se na novinkách píše o těch invalidech jak jim snižují dávky za nemohoucnost nedalo by se to řešit tak, že by takové lidi zaměstnaly různé chrity. Tam sedí plno úřednic vychlamanych a přijde tam tak pět lidí, co potřebují pomoc. Není to už divné. Tady se furt poukazuje na romy a kolik bílých lidí parazituje to nikdo nemluví. Na charitu já osobně mám svůj nároz. Když jsem tuhle viděla takovou zaostalou rodinu koupila jsem kilo jahod a dala. Já vím, že to je málo, ale mi stačil ten úsměv toho děcka. Na charitě se jen přiživujou zdraví lidi.

Odp3: Lidská lhostejnost
Tlapka, 3.8.2011 11:28

To je svatá pravda Ivo já sama vím hodně případů snížení důchodů u těžce nemocných- př. schizofreniků a roztroušená skleroza- kteří se zhroutili následkem běhání po Úřadu práce. Takže peníze se neušetřily. Jinak existují Chráněné Dílny ale je jich dost málo.. kdopak by se namáhal přemýšlením Jak lze kterého nemocného zaměstnat? Všechno se bez přemýšlení vykoná lépe „plošně“.

Odp2: Lidská lhostejnost
iva, 2.8.2011 10:53

A psala jsem to i na diskusi na novinkách, že by i v posl. sněmovně mohli sedět postižení a invalidi. Jasně, že takoví, kterým to myslí, ale proč taková místa, kde není třeba nic jiného než zvedat ruku jednou za čas zabírají zdraví lidi a nemocné ženou do práce?

Odp3: Lidská lhostejnost
Tlapka, 3.8.2011 11:29

Nebo by tam mohli sedět klidnější chovanci ÚSP ;-)

Odp: Lidská lhostejnost
Vlastimil Čech, 2.8.2011 19:30

neposkytnutí pomoci“... to je ošemetné... co když poskytnete pomoc, a protože nejste specialista, tak svou „pomocí“ postiženému ještě více ublížíte... dovedete si představit jak si na Vás advokát postiženého smlsne? Osobně znám případ, kdy pomahač napadené zůstal na vozíku (tedy tzv.kriplkáře), zatímco napadená utekla a útočníka naše čacká policie nevypátrala, dokonce se mluvilo i o tom, že pomahač byl prostě účastníkem rvačky a vlastně dobře mu tak...Mimochodem by mě v souvislosti s tím pomáháním zajímalo, jak dopadl ten zachránce z Jahelkovy písničky... no ten, co škubání spolupracovníka u míchačky vyhodnotil jako zásah el. proudem a zachraňoval ho štylem od lopaty... dle bezp. školení... přerazil mu ruku...ani si chudák ten kameň z gumáku nevytřepal...

Odp2: Lidská lhostejnost
Tlapka, 3.8.2011 11:32

Pokud ale jste specialista, tak je to ještě hůře postiženo, při čemž specialista na procházce nemá velké speciální možnostil.

Tomasi předvádíš bohužel skvělou...
geoc, 17.8.2011 15:37

Tomasi předvádíš bohužel skvělou filosofii jen praxe pokulhává. Já bych se přez všechen obdiv k soudržnosti raději postavil po boku svalovce a tím předvedl tu soudržnost co se nám gadžům nedostává. To je rozdíl mezi rodovou soudržností a volbou. Jak vidíš taky jsi zblbnul a je lepší malý čin než sto stran úvah. GEO

Odp: Tomasi předvádíš bohužel skvělou...
Tlapka, 18.8.2011 12:56

Jasně, jedna střelná rána vydá za víc než Tisíc stran úvah

No a co takový organizátor- telefonista...
Neuvedeno, 19.9.2011 20:23

No a co takový organizátor- telefonista v autobuse udělá později. No přece založí si vlastní stranu ze svých noschledů a dostane se do parlamentu. Za peníze z drog, které pak zamění za úhledné státní investice s dotaceme z EU. Chce to jen čas. Do důchodu půjde jako ctihodný pán, který bude tvrdit, že bude vyžadovat tvrdé dodržování zákonů.
Zrovna nedávno jsem četl na autobusové čekárně. „Zákaz vyvěšování plakátů - soukromá plocha“ No a můžeme si pamatovat jak právě revoluce v roce 89 právě tyto plochy sama ráda využívala jako vývěsní plochy pro jejich plakáty.
Prostě všechno už tady bylo, jen někteří mladí si na to už jen nepamatují, protože ještě cucali mléko od maminky.

Pro p. Neuvedeno
*, 19.9.2011 22:26

... jen taková malá poznámka a doplněk:
Stalo se někdy kolem r. 1971 v NSR:
Mladá Češka, absolventka VŠ na praxi v NSR, si v neděli vyšla podél řeky, aby si někde rozložila deku na odpolední slunění. Kameny vydlážděný břeh řeky skloněný k jihu, se jí zdál pro rozložení deky a odpočinek vhodný, protože tam nemohla pošlapat žádnou soukromou polní plodinu. Přesto se za chvíli na ni vyřítil pes a za ním majitel pozemku, křičící, že „Eintrit ist verboten ! Privat !“

Odp: No a co takový organizátor- telefonista...
zákys, 20.9.2011 9:29

Ano to už tady jak historie (přesněji historikové) zjistila nesčetněkrát bylo. Za krádeže byli povyšování do lordského stavu i obyčejní kapitánové, když dovezli do Anglie bohatství ze zoufalé Indie. Ale zůstaňme doma.
Jiří Hausmann
Krad starý Mates jako straka // krad u bohatce i u žebráka. // Pak, nerozmýšleje se dvakrát, // dal na hromadu vše, co nakrad,//a nápis zhotovil si na to://Soukromé vlastnictví je svato.
Básnička je explicitním vyjádřením podstaty toho, co obdivně, nebo zívistivě sledujeme, co je zaroveň jeden z hlavních pilířů tržního hospodářství (přesněji kapitalismu!!!) který „ocenil“ již za „skvělého“ období předmnichovské republiky i český básník Jiří Hausmann. Pozor. Na takové ocenení (pravdu)se nezapomíná. Hausman zemřel v bídě.
Co se stane s Andrejem Babišem po zveřejnění jeho rozhovoru ve včerejších (20.9.2011) Hospodářských novinách. Budou mu stačit jeho miliardy k tomu, aby neskončil jako Hausman, nebo Mrázek (ten za jiný prohřešek proti „omertě“?

Odp2: No a co takový organizátor- telefonista...
Tlapka, 20.9.2011 16:36

Jeden parazituje na druhém = základní zákon živé hmoty.

Podle mě je to tím, že my se nechceme...
Livrak, 28.9.2011 3:46

Podle mě je to tím, že my se nechceme na veřejnosti moc pouštět do sporů a příliš na sebe upozorňovat. Jim je to samozřejmě jedno, cikánům. Ty jsou uřvaný a hystericky teatrální bez sebemenších výčitek a strachu. My radši couvnem aby byl klid.

Odp: Podle mě je to tím, že my se nechceme...
Tlapka, 29.9.2011 12:09

Bohužel je to tak i mezi bělochy. Kdo nejvíc řve a dělá scény, tomu mají ostatní členové kolektivu tendenci ustupovat, bohužel.

Odp2: Podle mě je to tím, že my se nechceme...
Livrak, 30.9.2011 12:59

No je to tak. Taky bych řekl že je v tom ještě to, že s uřvaným a omezenym cikánem jehož argumenty jsou stupidní a demagogické, se radši do debaty nedáte že. To neni jako vyříkat si něco s normálním člověkem. Radši člověk odejde, je to pochopitelný. Ovšem je to bráno od primitivního jedince jako slabost. ;-)

Odp3: Podle mě je to tím, že my se nechceme...
Juras, 30.9.2011 13:13

Hm, tohle je asi velký kus pravdy. Myslím si to taky, ale těžko říct, co se takovým lidem honí v hlavě.

Odp4: Podle mě je to tím, že my se nechceme...
Livrak, 30.9.2011 13:37

Řekl bych že nic dobrého. ;-)

Odp5: Podle mě je to tím, že my se nechceme...
zákys, 1.10.2011 8:18

Třeba toto:
http://www.youtube.com/watch?v=eByOU0diOqA
„Slušní lidé pouze sní o tom, co neslušní lidé dělají“. Oscar Wilde.
Co ten Wilde všechno nevěděl... Však byl za to patřičně odměněn. Slušnými lid;-)

JAK NA KURVU-
anna-, 13.7.2012 10:31

vy nejste nikdo slušný člověk ještě---teprve se jím někdo/málo kdo z vás lidstva-učíte být a ještě vzkaz...až budete zkoušet na webech moje jméno-anna uherková,mikulášovice 927-ČERT VÁS VEM!!!!JSTE TO VY,KDO JE SPROSTÝ!!!!!!

Odp: JAK NA KURVU-
Zákys, 14.7.2012 1:33

V okolí Mikulášovic se prej objevují o svatojánské noci Rusalky. Vy musíte být nějaká éterická bytost - tedy RUSALKA.
Jak jste na tom pohybově? Mohu si vás představit místo některé v této nádheře?:
http://www.youtube.com/watch?v=u0-zCwSfkOo

Odp2: JAK NA KURVU-
Tlapka, 16.7.2012 13:50

Necitelná vodní moci stáhla jsi mě v hlubinu ach proč nezhynu

no jo, jsem stejnej... jen filozofuju
Tomas, 29.11.2011 17:27

Zákys & geo, díky za reakce, máte pravdu, praxe pokulhává. Postavit se aktivně na stranu svalovce, jet s ním dál (a nevystupovat na své zastávce), vyrazit cigánovi mobil z ruky a vrátit mu ho až těsně před vystoupením. To je muž činu. Bohuzel to vyrazeni mobilu z ruky uz je za jistou hranici, kterou clovek normalne neprestupuje... Nakonec moje soudrznost koncila vystoupenim na me zastavce, prestoze jsem asi mel jet s nim. Na druhou stranu, tenkrat jsem reseni videl spis v tom, aby svalovec vystoupil taky driv, nez abych ja s nim jel dal. Ja bych to na jeho miste udelal. Nema smysl se prat s hordou cikanu, taky nevite, co vytahnou.

Odp: no jo, jsem stejnej... jen filozofuju
zákys, 10.12.2011 2:43

Flákač – žid pozdní liberální demokracie


Premiér – hrdina! Neohroženě bojující proti flákačům, kteří kazí chod ekonomicko-politického stroje, podvrací společnou práci všem! Zvláštní déja vu. V minulém režimu se bojovalo proti příživníkům, kteří odmítali práci a porušovali tak zakládající pravidlo socialismu, podle nějž měl každý právo i povinnost pracovat. Dnes, v době rozvinutého globálního kapitalismu, v jehož proudu plaveme, bojujeme proti flákačům, zneužívajícím systém dávek a podpor.

Neúčinná námaha
Dva odlišné systémy, princip pořád stejný: i ti, kdo pracovat nemohou, protože práci nemají (a to je vždy hlavně jejich chyba: hloupí, nevzdělaní, líní!), nakonec budou muset pracovat, protože práce je dál centrem dění. Práce polidšťuje, je to antropologická konstanta, bez níž člověk neexistuje, vysvětloval pseudomarxismus českých komunistů… A kdo by očekával, že tutéž ideologii budou dnes šířit pravicoví politici, místo toho, aby přemýšleli, jak radikálně se práce změnila, jak jí ubývá, jak už ji ve staré podobě ani nepotřebujeme a že tudíž už nemůže být sociálním poutem společnosti. Práce dnes rozděluje, a to nejen proto, že není, ale třeba i proto, že nás okrádá o volný čas, v němž moderní lidé realizují své štěstí.
Premiér Nečas si takové souvislosti nepřipouští, protože trpí fixní ideou, v níž lidé na podpoře či na dávkách vystupují jako podezřelé živly, které jsou v obecné představě jednou z hlavních příčin nerovnováhy rozpočtu a tím i dnešní a budoucí krize. Ekonomické zisky z tlaku na lidi, kteří jsou bez práce nebo pobírají dávky, budou ale v poměru k rozpočtovému deficitu minimální. Z kvantitativní analýzy zneužívání dávek, kterou nedávno provedl sociolog Ondřej Lánský, vyplývá, že jejich zneužívání tvoří asi 0,35 % rozpočtu, tedy asi čtyři miliardy korun. Nejvíc se zneužívá podpora v nezaměstnanosti, kde se odhaduje, že zhruba třetina lidí, kteří ji pobírají, zároveň načerno pracuje. Tento zvláštní typ „flákačů“ přitom žije z toho, že se zaměstnavatelům hodí: nejsou za ně nijak odpovědni a nestojí moc peněz.
Při deficitech přesahujících sto miliard jsou „zneužívané“ čtyři miliardy marginálie, která neodpovídá politické námaze a energii, jež je směrem k „flákačům a podvodníkům“ vynakládána. Proč to tedy politici dělají, když vědí, že z násilné „pracovní převýchovy prací“ nic zásadního z hlediska hospodaření státu nezískají?
autor: Radek Petrášek, zdroj: ČTK
Zkažený, zlý cizinec v doupěti
Odpověď je stará jako politika. „Flákač“ je ten, na něhož se dá snadno svést pozornost. Plní roli emocionálního hromosvodu, na který se navěšují tíživé frustrace kohokoliv. „Flákač“ je rušivý prvek, nikoli produkt sociálně-politického prostředí, jak by se dalo očekávat u rozumných lidí, ale parazit, který narušuje řád práce, považovaný za přirozený a posvátný. „Flákač“ se podobá neznámému rachotu v doupěti ve stejnojmenné Kafkově povídce; i ten narušuje pořádek; a je to on, kdo může za nepříjemnosti v doupěti a ve společnosti, protože nectí základní pracovní zákon, víru komunity, zkrátka je „jiného vyznání“. Flákač: to je něco jako žid českého kapitalismu.
Někteří politici s touto figurou „zkaženého cizince“ pracují nevědomě; jiní ji záměrně zneužívají k emocionálnímu vyplňování politického prostoru, který je jinak kvůli ideologické únavě prázdný. Svým „antiflákačským“ vystoupením na severu Čech se premiér Nečas bohužel přibližuje ke druhé skupině, která postavu cizince lacině využívá k získávání politických bodů. Nepokládá si totiž otázku, jak tomuto „flákači“ rozumět, jak přeložit jeho řeč, aby se tato sociální realita v jazyce většiny neztratila. Flákač není v premiérově světě člověk, nýbrž předmět politické nápravy, a jako takovému mu nelze rozumět, neboť mluví až tehdy, když se ztotožní s řečí premiéra – s jazykem poctivých pracujících lidí.

Rozpor slov a činů naší (proti)korupční a rozpočtově (ne)zodpovědné vlády již dávno překonal drsnou satiru povídek ze starého mocnářství Jaroslava Haška. Každý týden se se znepokojující pravidelností vynořuje nový a nový průšvih některého dalšího člena trojkoalice a vesměs to je lepší než posledně. Snad je v tom nějaký ďábelský záměr přebíjet a tímto způsobem neřešit starší aféry pomocí jiných, novějších afér, zvyšovat chaos, zavádět sockarty a poplatky a postupně posunovat veřejné mínění víc a víc dohněda. Kdo to nevidí jako problém a nechce změnu, tak na ďáblově kolotoči jede taky. Anebo by se na něm strašně rád občas svezl. Mnoho lidí si řekne: když můžou oni, tak proč ne taky já? A kolotoč odklánění peněz a destrukce veřejného sektoru se točí dál. Pohání ho mravní bída reforem naší vlády.

Odp2: no jo, jsem stejnej... jen filozofuju
Vlastimil Čech, 11.12.2011 11:50

Skvělé! Výstižné!!

Odp2: no jo, jsem stejnej... jen filozofuju
Juras, 11.12.2011 21:40

Nějak se ztratil zdroj od toho Fischerova článku... Tohle slušný člověk nedělá. Když chcete upozornit na cizí články, dejte na ně odkaz. Kopírovat cizí texty do diskuse bez uveřejnění zdroje - to se nedělá.

Odp2: no jo, jsem stejnej... jen filozofuju
ivan, 4.2.2014 12:54

Typicky Zákyslovské, padělek myšlenek!

(bez zkoumání obsahu myšlenky, postřehu, skutečnosti, realizovatelnosti)

Odp3: no jo, jsem stejnej... jen filozofuju
Zákys, 4.2.2014 22:53

Pořád stejné...
Nu což.Již je o vás i psáno:Yvan

pitomými podpisy budete vy,já teda na...
trpět-, 13.7.2012 10:27

pitomými podpisy budete vy,já teda na tuto vaši další ohavinu nenaletím.

Ten „strach“ našich lidí vůči cikánům...
Livrak, 4.2.2014 12:16

Ten „strach“ našich lidí vůči cikánům neni až tak strach jako takovej si myslim, ale hrozná nechut se s nimi bavit a dávat do křížku z důvodu, že oni jsou jaksi mentálně na nižší úrovni a vyvádějí hned hysterické výjevy a to si myslim nám moc nesedí. Proto raději odejdeme. Jejich argumenty a činy jsou okamžitě velmi sprosté a primitivní. Nenapadá mě tedko okamžitě výstižné pořekadlo, ale pokud začnete komunikovat s primitivem, okamžitě jdete na jeho rovinu a klesáte na jeho úroven. A jinak ta jejich soudržnost je dána právě tou pravěkou kmenovou setrvačností a né vyspělostí si myslim. Všeho dočasu, všechno má svůj vývoj. :-)

Odp: Ten „strach“ našich lidí vůči cikánům...
Tlapka, 4.2.2014 12:22

Není to strach je to odpor vyplývající z naprosté nemožnosti integrace hodnot.

Odp: Ten „strach“ našich lidí vůči cikánům...
Lipovan (Z.), 4.2.2014 12:24

To není strach vůči cikánům, nýbrž obava z trestního stíhání. Demokratura během několika málo let dosáhla kýženého stavu, kdy se občan více obává zákonů chránících pachatele násilného trestného činu, než pachatele samotného. Jinými slovy má strach z jakékoliv obrany, aby ho pak u soudu důkladně nesejmuli. A pořád nevím, proč mám ten protivný, jízlivý a neodbytný politicky nekorektní pocit, že přesně o tohle někomu od začátku šlo. :-)

Odp2: Ten „strach“ našich lidí vůči cikánům...
Tlapka, 4.2.2014 12:33

No komu... soud má vždy méně práce s obětí než s pachateli. Je to spíše pohodlnost než schválnost, nebo podvědomý strach, zločiny jsou obdivovány všeobecne, ve filmech a hrách. Zločinec = hrdina co se postavil.. proti zákonu.

Odp3: Ten „strach“ našich lidí vůči cikánům...
Livrak, 4.2.2014 12:40

Tak to musim oponovat. Ve filmech vždy zvítězí klaďák. Hlavně v těch americkejch filmech je to už nekoukatelný s jakou neskutečnou neohrožeností a hrdinným postojem vítězí například nesmrtelný Chuck Norris. -)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.