Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

25.4.2013 14:14

Ničí internetové technologie ekonomiku?

V tisku jsem zachytil nářky největších internetových prodejců, že jim stoupají náklady na manipulaci se zbožím, které si lidé ve snaze ušetřit poštovné , vyzvedávají na pobočkách osobně (článek na novinkách.cz: http://www.novinky.cz/finance/299225-stale-vic-e-shopu-chce-za-osobni-odbery-poplatek.html ).

Pod článkem se rozpoutala vášnivá debata, kde polovina postup obhajuje a druhá zatracuje.

Věc je ale rozhodně složitější, než převažující názor – jsou to zloději, ať si to dají do nákladů na jedné straně, a má to logiku, vždyť musí držet sklad, mají režijní náklady se mzdami atd. na straně druhé.

Někteří kupující srovnávají situaci u nás se stavem v zahraničí, kde velmi často poštovné nese k tíži prodejce. Jenže u nás máloco bývá jako u srovnávaného zahraničí. Spousta lidí jako by zapomněla, že nástup elektronického obchodování sice přinesl zákazníkům levnější zboží i raketové zisky provozovatelům e-shopů. To však bylo vyváženo masivními ztrátami tehdejších provozovatelů kamenných obchodů, ze kterých se staly gratis předváděcí místa, aby se následně obchod uskutečnil elektronicky jinde za výhodnější cenu, protože právě bez příslušné režie, a jejich lavinovité bankroty.

Následoval vyšší level elektronického obchodování, kdy se provozovatel e-shopu spojil s výrobcem, případně některým z velkodistributorů a na základě smlouvy prodával cizí zboží na svém e-shopu, který designem nijak nepřipomíná firmu skutečného distributora. Nakupující zpravidla nemá ponětí, že ve skutečnosti jedná s někým jiným, je přesvědčený, že nakupuje u alternativního prodejce. Provozovatelé těchto affiliate programů zkraje měli velice slušné zisky z popsaných virtuálních prodejů. Nicméně ekonomické perpetuum mobile, stejně jako žádné jiné, nefunguje. Podnikání tohoto stylu prostě narazilo na mantinely, kterými jsou fixní a režijní náklady. Mnohé z nich nelze zkrátka obejít ani dlouhodobě eliminovat. Dokud se prodejce drží čistého affiliate režimu, díky víceméně konečnému množství finančních prostředků v ekonomice (vlivem krize spíše se snižujícímu než stoupajícímu), nárůstu subjektů, které chtějí vstoupit na affil trhy, zdá se, že prodejce bude prosperovat – nedrží zaměstnance, sklady, nehradí poštovné. Jako by vynalezl bezpracný zdroj příjmu – náklady nese hlavní distributor. Ve skutečnosti se však příjmy affil prodejci snižují vlivem popsaných negativních aspektů. Hledá tedy cestu, jak obrat zvýšit. Řešením je nějak zvýšit obrat, takové konání je doprovázeno sprchou z nákladových položek, které někde musí pokrýt – někdo musí komunikovat se zákazníky i dodavateli, manipulovat se zbožím, které je reklamováno, časem se hromadí zboží, které není zákazníkem přijato (musí se ale distributorovi zaplatit, a následně někde uskladnit, případně ve vlastní režii prodat. To už vyžaduje pracovníka/y, který stojí mzdu, odvody, a pojištění všeho druhu , zřejmě se bude muset zřídit fyzické pracoviště, což dále zvedne režijní náklady. Přibydou náklady na balení a expedici zboží, trh žádá kontaktní odběrné místo… Zkrátka po několika letech se kruh uzavřel a internetový obchod dohnal vlastní progres a skončil tam, kde kdysi zničil kamennou konkurenci. Dneska je slyšet nářky nad stoupajícími náklady a snahy přenést je větší měrou na zákazníka.

Další zajímavý příklad je u internetových zprostředkovatelen, které zajistí dostatek řemeslníků a firem k realizaci vašeho projektu.

Zdánlivě atraktivní nabídka opatřit laikovi z oboru co možná nejvíce angažovaných a způsobilých subjektů, vedla v krátkém čase ke zcela opačnému efektu. Sice se do soutěže hlásí množství nejrůznějších zhotovitelů, jenže zadavatel není úplně vždy schopen vyhodnotit realističnost předložených nabídek. Zpravidla dojde k situaci, že se nakonec jednostranně přikloní k dodavateli s nejnižší cenou. Dojde k paradoxní situaci, kdy třeba zakázku hluboko pod cenou realizuje firma, která špatně nabídnutou cenu stanovila pro svou nezkušenost v oboru, kdežto firmy zkušené s reálnou cenou byly z výběru vyřazeny. Existují subjekty, které tuto skutečnost programově zneužívají, a nezkušeného zhotovitele totálně vydžusují, ale jsem přesvědčený, že je jich menšina. Převážná část investorů se potom trápí při nekvalitní nebo nedokončené realizaci, kdy zhotovitel při poznání skutečné náročnosti realizaci opustí.

Podobných vlivů internetových aplikací je řada, většina z nich ovlivnila náš život spíše negativně. Mimochodem, zpozorovali jste při hledání pomocí vyhledávačů, jak se zhoršila jejich vyhledávací úroveň? Mně příkladně vytáčí, když dám heslo do vyhledávače a pak se musím prokousávat několika stranami odkazů, v nichž není odpověď, nýbrž bylo programátorsky zneužito zadané heslo k přesměrování na různé registry, seznamy subjektů a jiné stínové stránky, živené jakousi reklamou, založenou na přístupech. To už pokládám od provozovatele stránek za čistou krádež, protože zadavateli reklamy žádný přínos nevznikne, já takovou stránku opouštím řádově ve vteřinách, jakmile zaregistruji svůj omyl. Zadavatel však je klamán, že reklamu umístil na hojně navštěvovaných stránkách…

Nelíbí se mi proměna internetového prostoru na zšeřelý hvozd, kde se po soumraku pohybují více loupežníci, než pocestní.

ano
Vlastimil Čech, 25.4.2013 20:19

Řekl bych, že máte pravdu... i když rozhodně nejsem počítačový expert... jsem zvědav, co řeknou další besedníci...

Odp: ano
Juras, 26.4.2013 6:51

V článku taky není žádná otázka na počítačového experta. Spíš na sociologa, psychologa nebo ekonoma.

Špatný předmět?
Juras, 26.4.2013 6:54

Internetové technologie jsou jenom prostředkem. Neničí ekonomiku, pouze umožňují některým lidem chovat se tak, jak se někomu nemusí líbit. Podobně jako motorová pila neničí les. Ničí ho člověk, který tu pilu používá k vytváření mýtin.

Odp: Špatný předmět?
Tom_ABC, 30.10.2013 14:27

Naprostý souhlas.. Víc není k řešení..;)

Odp: Špatný předmět?
Tlapka, 31.10.2013 11:04

Jo. To by se taky mohlo říct že auta zabíjejí lidi. Ony to jenom umožňují.

Ohledně e-shopů a zprostředkovatelen
Juras, 26.4.2013 7:15

Ohledně e-shopů. Tady naprosto platí zákony trhu. Nikdo nenutí v e-shopech nakupovat za ceny, které tam mají a s přepravními podmínkami, jaké dávají. Nechal bych jenom na zákaznících, jestli umožní konkrétním eshopům rozvoj nebo zánik. Ohledně předváděcích míst v kamenných obchodech, aby si zákazník potom šel nakoupit na internet - to je téma na šmejdovitost zákazníků. Vyčůránci to tak dělají, já ale doufám, že to není většina.

Ohledně realizací zakázek, kdy je nejlevnější nabídka podstřelená. To mi připadá, že snad ani nemůžete myslet vážně. Pokud je firma nezkušená a naslibuje nesplnitelné, je od ní její nabídka trestuhodná. Zneužívat nějakou nabídku s vědomím, že ta firma nemá šanci a někdo ji za to odrbe, to není pěkné, ale prvotní problém je v té firmě. Nemá nabízet nezodpovědně - takovým šmejdským firmám někteří lidé říkají podnikadějové. Příklady neumětelů, kteří naslibují něco, s čím nemají zkušenosti, lze najít mnoho. Dost velký byl průser vloni při špatně zvládnutém systému pro registr vozidel. Možná účelově založená firma s bezkonkurenčně nízkou nabídkou získala zakázku z veřejného rozpočtu. Podle parametrů projektu se nejedná o nijak náročnou aplikaci. V komerčním sektoru jsou požadavky daleko náročnější. Zkušenější firma by registr vozidel zvládla bez problémů. A uvědomte si, kolik chudák nezkušená firma způsobila problémů. Kolik lidí tam postávalo dlouhé hodiny zbytečně. Kolik z těch lidí díky žtomu utrpěloztráty, nemohlo nebo se bálo používat auto. Napáchané škody obrovské. Problém není, jestli taková firma udělá nabídku prostřednictvím internetu, přihlásí se do výběrového řízení pořádaného ministerstvem nebo jinak. Problémem je zodpovědnost a solidnost firmy, která dává nabídku.

Odp: Ohledně e-shopů a zprostředkovatelen
Jimmy, 29.4.2013 22:28

Ohledně e-shopů : Poplatek za vyzvednutí sice úplně nepotěší, ale proti poštovnému je to pakatel. Nicméně vzhledem ke klesajícím cenám HW v mnoha případech přestává být rozhodující cena a může rozhodovat např. rychlost dodání. Např. když jsem naposledy dokupoval domů nějaký HW, tak jsem upřednostnil Alzu oproti CZC, protože Alza měla doručení d+1, zatímco CZC d+2, tedy zatímco Alze jsem večer udělal objednávku a cestou z práce se pro ni zastavil, což jsem vnímal jako jeden den, tak u CZC bych zboží obdržel až v podstatě až třetí den od objednání, i když by to bylo asi o 250 Kč levněji. Takže ne vždy vyhraje cena, „zákaznický servis“ má také svou váhu.

E-shopy
Z., 2.5.2013 9:22

V případě e-shopů bych se, ač velmi nerad, přiklonil na stranu kecálisty ze štatlu. Někteří majitelé uplatňují podivné praktiky. Například Aleš Zavoral, nebo chcete-li Alza.cz, údajně při osobním odběru vyžaduje platbu skrze automat. Alespoň mně to tak bylo sděleno: ovčan do automatu naťuká numero objednávky, robot určí částku, kterou pak ovčan nahází do automatu, dostane lístek a s ním kráčí k výdejně. Občas dokonce prodejci chtějí občanku. Pokud jsou informace správné, má Alešek smolíka. Koupím noťas jinde, například v Mironetu. Bankovky jsem do automatu naposled házel v roce 1999, na nádraží Roma Termini. A pokud si Alešek myslí, že moje údaje pak bude přeprodávat marketingovým firmám...ne, po ránu chci být slušný. :-)

Odp: E-shopy
Juras, 2.5.2013 10:25

Nemůžu se zbavit dojmu, že neustále jenom kecáš. Jaký notebook budeš kupovat? Už ti nestačí ten HP? Jinak - nedávno jsem taky koupil notebook. Je to repasovaný obyčejný DELL za nějaké 3600. U té příležitosti, když jsem se o to zajímal, jsem se dozvěděl, že natolik kvalitních, aby mohly být prodávány i použité, jsou pouze značky HP, DELL (možná ještě nějaké jiné). Ale například ACER, ten v žadné nabídce repassů pravděpodobně nenajdeš.

Jinak ale nevím, proč seš nerad, že se mnou souhlasíš. Já bývám naopak potěšen, když slyším souhlasný názor.

Odp2: E-shopy
Z., 2.5.2013 10:51

Potřebuji ještě jeden laptop, pravděpodobně to bude tento. Prozatím konzultuji se zkušenějším kolegou nejvhodnější model z hlediska životnosti, poměru ceny a výkonu. Musí (při slušném zacházení) vydržet alespoň čtyři a půl roku, pak už mně to bude jedno. Kolega zavrhl původní představu, prý je tam slabý a ochuzený procesor. :-)

Odp3: E-shopy
Juras, 2.5.2013 12:46

Nenapojil jsem odpověď. Je v novém vlákně.

Odp3: E-shopy
Juras, 2.5.2013 12:59

Jinak - v zimě jsme kupovali synovi tento. Vypadá to na první pohled na dost podobné počítače včetně procesoru.

Nevím, jestli znáš Windows 8. Já ne...
Juras, 2.5.2013 12:45

Nevím, jestli znáš Windows 8. Já ne, ale slyšel jsem na to lidi jenom nadávat. Jestli máš možnost nainstalovat si tam Windows 7 (třeba použít licenci z nějakého dříve zakoupeného počítače, který se používá na něco jiného), tak ještě můžeš zvážit, jestli to někde nekoupíš raději bez systému. Ten výkon procesoru nevím, jestli je tolik významný - záleží na tom, jakým způsobem ho budeš používat. Obecně platí, že největší výkon vyžadují hry...

Odp: Nevím, jestli znáš Windows 8. Já ne...
Z., 2.5.2013 13:36

Od konce: Hry nehraju. Dále to musí být HP a nechci Linux, absolutní prioritou je co největší (nejdelší) držák. O Win 8 jsem slyšel, to není nic nového; od skvělých XP stojí všechna další „okna“ za starou belu, bezkonkurenčně nejhorší jsou Visty. Nejraději bych tam měl XPčka, která používám i teď. Čtyři roky by ještě měly být kompatibilní s většinou programů. Ale to se asi nepodaří, výrobce se nepochybně pojistil. O procesoru kolega tvrdil, že Pentium, přestože je výkonnější, by mělo vydržet déle. Zatím mám čas, abych se důkladně rozmyslel, než vyhodím desítku do luftu. :-)

Odp2: Nevím, jestli znáš Windows 8. Já ne...
Juras, 2.5.2013 14:28

Do XP bych se bál jít. Je škoda instalovat na nový počítač 32bitový systém a 64bitový XP jakýsi sice vznikl, ale bez češtiny a bál bych se, že do něj nebudou k sehnání ovladače. Ale nemám v tom moc přehled, to jenom co jsem se teď dočetl, když jsem hledal, jestli vůbec 64bit. XP existují.

Taky jsem měl rád XP, ale už skoro půl roku mám v práci 64bit. Win7 a nemůžu si stěžovat.

Odp3: Nevím, jestli znáš Windows 8. Já ne...
Z., 2.5.2013 15:31

Ještě uvidím...sedmičky (Professional) jsem měl ve stolním PC, šly celkem slušně, označil bych je za drobnou brzdu v „okenním“ sešupu, která ale byla rychle odstraněna příchodem osmiček. S kolegou to proberu a něco vymyslí(me). Bude to znít asi divně, ale dík za účast. :-)

Nechápu
Juras, 2.5.2013 16:20

Já nechápu, co se stalo, proč se do mě občas nějací lidi naváží jako do nejhoršího zloducha. Su v jádru dobrák a kde můžu, rád pomůžu.

Odp: Nechápu
ivana Kozárová, 3.5.2013 17:54

Vnitřní pnutí,negativní životní bilance,zkrátka nespokojenost. Lidi hledají nějakej ventil,vypouštějí páru. Někdo chytrej to definoval : Kdo je nespokojený sám se sebou,je vždy připraven se za to mstít....:-(

To se správnému Čechovi nemůže stát...
Zákys, 7.5.2013 8:08

To se správnému Čechovi nemůže stát.

Ale paní Kozárová...

Správný Čech má nejen o dovolené tři přání:
1. jemný písek
2. čistou vodu
3. aby se mu neposrala míchačka............

... že pane Čechu.;-)

Odp: To se správnému Čechovi nemůže stát...
Z., 7.5.2013 10:15

Slayde, tohle platilo možná před dvaceti lety. Dnes bych to viděl na: a) laciný last minute v Chorvatsku, b) dostupnost českého piva v místě pobytu, c) pěkné počasí. :-)

Odp2: To se správnému Čechovi nemůže stát...
Vlastimil Čech, 7.5.2013 18:16

Proč „Slayde“? :-o Myslíte si, že jsou to stejné osoby? Proč?...

Odp3: To se správnému Čechovi nemůže stát...
Z., 7.5.2013 19:05

Ano, podle formulování textu a použitých slov soudím, že slayd, zákys a ivana kozárová jsou trojjediným uživatelem. Ovšem je to jen moje domněnka, nemohu to tvrdit s určitostí, natožpak abych vás ponoukal k souhlasnému stanovisku. :-)

Odp4: To se správnému Čechovi nemůže stát...
Zákys, 8.5.2013 3:06

To nemůže být samo od sebe. Vy musíte mít v hlavě nějaký buď nějaký čip, nebo rovnou 100 hřebík! Ještě jednu takovou vrásčitou myšlenku a můžete místo toho psaní dělat scvrklou švestku... dešifrante.

Odp5: To se správnému Čechovi nemůže stát...
Z., 8.5.2013 7:28

Když už to prasklo, neste alespoň hlavu hrdě vztyčenou...mimochodem, slayde, jak to vypadá s tou vaší plánovanou komunitou? Našly se nějaké kavky? :-)

Odp6: To se správnému Čechovi nemůže stát...
Zákys, 8.5.2013 8:52

Zdá se že máte postavu jako přesýpací hodiny. Škoda jenom, že ten sviňa písek zůstal na jednom místě. Víte jaký je rozdíl mezi kastrovaným býkem a volem? No oba dva jsou voli, jenom ten vůl o tom ještě neví kastrovaný býku.

Odp7: To se správnému Čechovi nemůže stát...
Z., 8.5.2013 9:28

Velkým cílům velká čest, ale když se stydíte za výsledek a neprozradíte, jak to nakonec dopadlo...škoda. :-)

Odp8: To se správnému Čechovi nemůže stát...
Zákys, 9.5.2013 8:12

Nevím jestli se stydím... Zato toho dost vím o okázolosti paviánů když se chtějí množit. Otočte se konečně z monitoru ven obličejem. Toho ohambí bylo už dost.

Odp4: To se správnému Čechovi nemůže stát...
ivana Kozárová, 17.5.2013 16:54

Já si zas myslím,že slayd není totožný se Zákysem,pokud si vybavuju slaydovy s dřívější komentáře...Bylo by zajímavé zkoumati,proč vás ta myšlénka napadla.:-)

Odp3: To se správnému Čechovi nemůže stát...
Juras, 8.5.2013 0:21

Protože podle sebe soudím Tebe.

Odp: To se správnému Čechovi nemůže stát...
Vlastimil Čech, 7.5.2013 18:12

:-):-):-) teď je moderní mluvit americky: čekají nás „staycation“ :-)
A moc lidí by ty věci i s tou míchačkou bralo... kdyby na tu prázdnivou činnost PRO SEBE měli...

Odp: To se správnému Čechovi nemůže stát...
ivana Kozárová, 17.5.2013 17:01

Hrůzná představa. Boří se mi zeď,kterou jsem před patnácti lety nasucho postavila:-)

OS
Z., 8.5.2013 8:00

Jurasi, přestaň se už litovat a raději ještě něco přidej ohledně výběru vhodného OS. Linux má také hromadu chyb, to už raději W8. Daungrejt na sedmičky zase není tak jednoduchý a stojí peníze. Opravdu zvažuji, že se za pět let praštím přes kapsu a pak už se budu podobným problémům jen smát. Alespoň to všichni uživatelé nakousnutého ovoce tvrdí: nejdříve dvakrát valí bulvy (nad tím, jak to vypadá a poté, jak to úžasně maká), pak už se jen blahosklonně usmívají nad diskuzemi „oknařů“. Žel, zatím na to nemám a pochybuji, že by Roman Janoušek přispěl. :-(

Odp: OS
Juras, 9.5.2013 8:01

Nejsu znalec OS. Kdysi jsem ze zájmu zkoušel Solaris a Linux. Ale nepoužívám to. Linux je pro nadšence, kteří se chtějí neustále o systém starat a něco v něm řešit.

Odp: OS
Platfus, 9.5.2013 15:24

Jestli se chceš Lipovane (abysme tu hru na schovávanou dohráli do konce :-)) řádně praštit přes kapsu, tak do toho určitě jdi. Já jsem přemigroval na jablečný produkty už asi před rokem a už pro mě není cesty zpátky. Naštěstí mi to sponzoruje firma jako pracovní nástroj. Když máš hraček s logem jabka víc, výborně si spolu rozumněj. Jsou i levnější varianty, záleží, co potřebuješ.

Odp2: OS
Z., 13.5.2013 11:06

Na rozdíl od slayda mám koule přiznat barvu...ale nemohu se přihlásit pod starým nickem, neboť jsem zapomněl heslo. Kousat do jablka budu moci až za pět let, pokud ovšem jablko nepůjde do kopru; Džops byl jablko a jablko bylo Džops, nuže, šest let po jeho smrti...uvidíme.

Odp3: OS
Platfus, 13.5.2013 12:05

Cením si toho, vítej zpět :-). O budoucnost Apple bych se zatím neobával. Spíš mi připadá, že si lidi navykli každej rok zažívat kdovíjakou revoluci. Přitom už teď mi to tempo inovací připadá překotný.

Jinak sám teď používám starší MacBook v ceně tak 6 tis. Když si rozšíříš paměť, pořád slouží.

Odp4: OS
Juras, 13.5.2013 15:47

A kdo je zvoník, detektive? ;-)

Odp5: OS
Platfus, 13.5.2013 22:47

Po Zvoníkovi se slehla zem - doufám, že ne tak doslova :-). To Alfík, ač zapřisáhlý komunista si užívá důchod vyplácený v tvrdé měně, někde na západ od nás - aspoň to tuším tvrdil, když tu byl naposled :-). Ale už jsem tu dlouho neviděl Ivana, jak podotknul p. Čech.

Odp6: OS
Juras, 13.5.2013 23:19

No jo, mohl by se ozvat.

Odp7: OS
ivana Kozárová, 17.5.2013 16:57

Aspoň by Ivan mohl dát vědět,že je naživu

Odp8: OS
Vlastimil Čech, 20.5.2013 16:14

Asi je marod... přeju brzké a úplné uzdravení!

Odp9: OS
ivana Kozárová, 20.5.2013 23:25

Ať není marod. Ať je radši někde na dovolené !

Odp10: OS
Vlastimil Čech, 21.5.2013 9:28

jo, a ať se v pořádku vrátí

Odp11: OS
Z., 24.5.2013 19:57

A také by mohl napsat další článek jako námět k diskuzi. Například k tématu, ze kterého se úplatná média pokoušejí vytvořit téma aktuální, aby odvrátili pozornost ovčanů od jiných problémů. :-)

Product of China
Z., 15.5.2013 7:56

Komp už je doma. Na krabici se skvěl nápis Product of China...tak to mám fakt kliku, už jsem se bál, že tam bude Made in China. Kvalitativní rozdíl, který vidíte a cítíte. Osmičky jsou otřesné, sice fungují, ale vypadají úplně jinak a celý systém připomíná dotykový mobil pro přiblblé ovčany. Bude chvíli trvat, než krám upravím k obrazu svému. Hlavně se budu aspoň půl roku vzpamatovávat ze samotné koupi: holešovická centrála Aleše Zavorala připomíná hypermarket. Od vchodu k automatu, výdejně a znovu ven, jsem rozhodně ušel 400 metrů. Uvnitř dobrá tisícovka lidí, většinou čumilů, noční to můra misantropa. Ale je to pryč, teď už bude dobře. :-)

Odp: Product of China
Platfus, 15.5.2013 9:09

Tak přeju hodně radosti z nového „spotřebiče“. Z Windows 8 mam podobnej dojem, ale to je otázka vkusu každýho. Dynamické cool&trendy dlaždice a všudypřítomný facebook, abych mohl ještě lépe „sdílet zážitky“. Radši ne :-).

Odp: Product of China
Zákys, 29.5.2013 6:27

Kašlu na jakési Windowsy ať už minulé, ale hlavně ty budoucí. Spíše chci žít jako kníže co má k lidu blíže a žít ve skutečném socialismu. Ne v tom co opisuje od kapitalismu a říká si reálný, ne v tom co se tváří že má lidskou tvář... Bojím se probudit a otevřít oči. To byl ale krásný sen. Jdu si dát studenou sprchu, aby mě vrátila na zem. Brrrr, už se těším.
A pražští chodci místo čtení Nezvala ať dál kráčejí „k hrdě vznešenému svému cíli, šíj kloníce jen před zlatým teletem“. Napsal by dnes Nezval Pražského chodce? Nebo ho vyblil?

Odp2: Product of China
iva, 29.5.2013 10:08

hezké. Nic není jako dřív.....Jen se mi stává, že když jedu někam, kde jsem byla jako malá tak si tak znova připadám. Taky ted´jsem omládla nebot´jsem zde asi rok nepřispívala. Na Nezvala se kouknu.

Odp3: Product of China
ivana Kozárová, 29.5.2013 13:21

Vítej,Ivo. Nějak se mi nezobrazil příspěvek,kde na Tebe reaguju se závistí,že máš místa svého dětství v nezměněném stavu. Já hledala mlejn a místo něho loučka. Jen rybník s dubovou hrází zůstal,naštěstí.

Odp4: Product of China
iva, 31.5.2013 7:24

Aha a kde to je? Já třeba když jedu na Plumlov tak jak se sjíždí k tomu rybníčku vedle podzámčí tak jsem znovu jako šestiletá holka. Hlavně stromy už jsou hodně změněné, hodně jich není, ale vždy se nějaká ta stopa najde, no a rybník a zámek zatím jsou stejní i když zámek bude asi dnes už opraven.Ráda se vracím na místa, kde už jsem kdysi byla. Takže po mlýnu ani stopa? to je divné

Odp5: Product of China
ivana Kozárová, 1.6.2013 20:50

Já měla ten mlejn v Oboře u Chomutic....

Odp3: Product of China
Vlastimil Čech, 29.5.2013 18:24

Moje oblíbená paní Iva! Vítejte zpátky!

Odp4: Product of China
iva, 31.5.2013 7:25

:-)Já nevim...

Odp3: Product of China
Platfus, 30.5.2013 13:12

Zdravím paní Ivu i Tlapku. Teď už jenom Ivan se někde zapomněl :-).

Internet jaksi obchodně nenakládá s...
ivan, 17.11.2013 15:21

Internet jaksi obchodně nenakládá s morálkou, prostě se na ni může vykašlat a taky tak činí. Dříve platilo dobré jméno firmy za součást její hodnoty a budovalo se roky, mnohdy i generace. Z morálního pohledu je to to samé jako předbíhání ve frontě, sice není trestné, ale je nepochybně pokleslostí. Morálka internetových obchodů je podobna korupci, je výhodná pouze pro zúčastněné strany, ale pokřivuje spravedlnost tím, že nedovoluje obnovu zařízení - technologie v místě kde výrobek vznikl protože využívá cen které tyto náklady nemohou konkurenčně započíst. Prostě pouze využije toho, že je někdo ve stavu, že po nějaký čas může nabídnout holou cenu, do níž cena této přirozené obnovy není započítána. Až ho IT obchod vycucne tak si najde někoho jiného. IT obchody mají menší srdce než obchodní řetězce, je to ryze technicko - technologická otázka. Tím, že se někdo dojde podívat a pohlédnout si ledničku a její provedení k fyzickému obchodníkovi a pak si ji objedná jinde, je v postavení zlodějíčka, kde zneužívá náklady jiného o ponížení nákladů svých.

Co si budem, že, potmě se nikdo nečervená.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.