Televzním stanicím klesá sledovanost. V podstatě se není čemu divit. Fantazie dramaturgů již byla zřejmě vyčerpána v době, kdy přišli na kult nekonečných seriálů vlastní produkce. Ty se již dva roky v kuse drží. Vlatně jde o šablonový produkt televizního průmyslu. Je úplně jedno jesti se odehrává na gynekologii, na letišti, nebo pod mostem. Přechod k českým telenovelám je vlastně evolucí televizního diváka. Ten nejdřív hltal Dallas, poté Esmeraldu. Vedení stanic se tak zaměřilo na dámskou cílovou skupinu a tu získalo. Prozatím.
Jak přitáhnout moderního diváka? Takovou otázku si položily všechny televizní stanice. Jsou si vědomy toho, že internet a jeho možnosti jejich postavení značně oslabuje. V roce 2004 odvysílala TV Nova první řadu soutěže Česko Hledá SuperStar. Jelikož druhá řada nesplnila očekávání, bylo třeba přijít s něčím novým. Nova proto zápátrala v katalozích a zakoupila práva na reality show Big Brtoter. Parta exhibicionistů ze sebe bude dělat blbce před televizní kamerou - ideální. Prima ovšem nechtěla zůstat pozadu a dva týdny před startem Big Brotehra sputsila vlastní soutěž VyVolení, založenou na stejném principu. Jak známé přísloví praví: Kdo dřív příjde, ten dřív mele a tak neznámí VyVolení porazili světového velkého bráchu. Prima si ovšem pověst zkazila ihned po konci první série, protože „dvojka“ byla odvysílána příliš brzy a navíc s podivnou partou účastníků. Nova vrátila úder pořadem „Výměna manželek“. Česká Televize vsadila na jinou kartu - pořad StarDance zaměrila více na starší publikum. V dnešní době unikátní tah zabral - finále sledovaly 2 000 000 diváků.
Od výše popisované doby se toho moc nezměnilo. Prima vysílá třetí řadu VyVolených, která ale dnes skoro nikoho nezajímá. ČT přišla s druhou řadou StarDance. Jenom Nova se snaží najít nový úspěšný pořad a to proto, že nyní vlastně v rukávu už nic nemá. Spustila proto pořad „Vem si mě!“, o jehož pokleslosti je škoda mluvit. Jediným težištěm Novy tak je její „zábavné“ zpravodajství a vysokonákladové americké seriály. Nezbývá než doufat v nové digitální televize. I když se bojím, že se nic nezmění. Velkou šanci by určitě měla televizní stanice pro „dříve narozené“. V jiných druzích zábavy budou klasické televizní stanice tak, jak je známe dnes zanikat, až jednoho dne zmizí tento kult úplně. Budou nahrazeny médii, která budou reagovat v řádech desítek sekund na náladu uživatele - tedy internetu, kde si člověk bude moci ihned za peníze vybrat, jaký pořad chce zrovna sledovat, a to ve velmi vysoké technické kvalitě. Za několik let určitě příjdou i velkofilmy stáhnutelné zdarma, například s občasným malým proužkem reklamy. Za pár let to uvídíme všchni.