V poslední době začaly české komerční kanály vysílat reality show VyVolení a Velký bratr. Hlavně reality show VyVolení získala svůj počet diváků. Je divné, že se na to lidé tak dívají. Vždyť to není nic jiného než „špehování klíčovou dírkou“. Je to v praxi to samé jako vesnická kecárna typu JPP, ale v reality show je jen pár exisbicionistů, kteří z 99% končili školu v 9. třídě (neudivil by mě nižší stupeň). Jejich jedinou motivací je mamon. Ve školách potom byvá častým tématem jestli ten tebo ten šel na záchod v tolik a tolik hodin.
Ale cosi mi říká, že VyVolení či Velký bratr mají vliv i podle stupně inteligence. Na r.s. se dívají především lidé s nižším vzděláním. Pasivní zábava u které se nemusí přemýšlet, láká i žáky ZŠ. Například se v primě (1. ročník 8letého gymnásia) o VyVolených nemluví a dívá se na ně málo lidí. Ale v 6. třídě ZŠ (stejná věková kategorie jako prima) je sledovanost nižší. Čím to je? Samozřejmě na sledovanost působí davová psychóza, někteří lidé by klidně skočili ze 100. patra, kdyby to bylo moderní.
Celý systém je založen na výdělku z SMS. Diváci, kteří reality show sledují, jsou schopni odeslat stovky SMS, jen aby jejich „VyVolený Bratr“ vydržel ve vile co nejdéle. Chtrým reklamním trikem bylo i zavedení reality show na podzim, kdy se inzerenti rozhodují kam dají svou reklamu příští rok. Ten, kdo vyhraje tento souboj, může byt celkem spokojený.
Zavěr: Vše je jen pro peníze.